2010-12-19, 16:57
Medlem
banhxeos avatar
ngon som vet om det har ngon betydelse om en koi fish "simmar" ner eller simmar upp, att fisken d ser ut som p 1 eller 2?

1.
http://2.bp.blogspot.com/_tLsyi8nme4...ish+Tattoo.jpg

2.
http://fc01.deviantart.net/fs33/f/20...y_UVSoaked.png
Citera
2011-01-03, 11:37
Medlem
melonfarmer90s avatar
Funderar p att tatuera in tv duvor med en kvist i kften. Det mste vl innebra att bra nyheter r p vg, eller?
Citera
2011-01-03, 11:44
Bannlyst
stjnro p knna innebr att man inte bjer sig fr auktoritet,

stjrnor p brstet innebr oftast antalet liv man tagit eller antalet r man suttit inne,

vapen p respektive underarm innebr vilket vapen man helst sover bredvid,

spindelntet betyder att man suttit inne/har ntverk runt sig (speciellt om det r en spindel i ntet,) d r man kran av ngt slag,

men dessa gller inte i sverige, frmst i ryssland, steuropa och USA. Hr gaddar sig ju fan vem som helst,

tatueringar ska man frtjna att bra, inte bara kladda vad som helst som grannen lst om p mjlkpaketet.
Citera
2011-01-07, 04:24
Medlem
har alltid funderat ver den franska liljan, vissa pstr att den str fr mod och en "ren sjl" medan jag hrt andra prata om prostitution och kriminalitet, beroende p vart man placerar den. ngon som vet ett skert svar?
Citera
2011-02-02, 01:17
Medlem
Nu fr tiden skaffa folk lite vilken skit som helst och nr ngon frgar sger de vad de tror. Sen spelar det roll var i vrlden du r. r mest hemma nr det gller ryska fngelse-tattueringar.

Ankare, kors och ett hjrta har ju alltid varit tro hopp och krlek.

Tr under gat betyder normalt sett att man frlorat ngon.

En dolk genom ett hjrta p underarmen anser mnga betyder ngot om krlek men jag har frsttt det som att det r ett trademark fr lnnmrdare.

Kompass-stjrnor ver brstet och p knna betyder att du r en vor v zakone = "en tjuv i lagen" i direkt versttning. De ska symbolisera frihet och att du aldrig faller p kn.
Trots vad som sgs i Easternpromisses r det inte ett gng utan en status och ett tecken p att du fljer en kodex. Du har bland annat aldrig gjort ngot annat n att vara yrkeskrimminell, du tar avstnd frn mord, du samarbetar aldrig med polisen. Det r den hgsta statusen innom rysk maffia (var,... nu skiter folk blankt i all kodex och istllet fr tjuvar r de banditer och fljer principen grnslshet.). I fngelse ger dessa dig vissa ansvar och rttigheter.

En bdel (i regel ver levern) betyder att du upprttar din egen lag. tar saken i egna hnder rtt och sltt. Tex halshugger dem som vldtagit din syster.

Kyrktorn (tnk Kreml) kan du skaffa ett fr varje gng du suttit inne.

Olika tatueringar p axlarna (kan bara ryska ordet "pagonu") som liknar de som visar rang i militren visar angen i fngelse.

BOCC (B ser annorlunda ut d det inte finns kyrilliska bokstver) betyder att du blev dmd av en sovjet dom stol rtt och sltt.

Lenin, Stalin och Marx p brstet r ett riktigt tecken p en oldtimer d dessa ver brstet rddade dig frn arkebusering i sovjet. Man kan ju inte skjuta p ngot heligt.

Finns mnga fler. Mste understryka stark att stjrnorna p brstet betyder att man r vor v zakone och inget annat. Att som tex Solsystemet pstr att det skulle visa hur mnga man har ddat r en omjlighet.
I vrigt hller all denna tatueringssymbolik p att d ut d alla skaffar vad som helst och klimatet och de moraliska uppfattningarna ndras.

OM man verkligen r intresserad, och till ryssland och frsk frga ngon. Bjud p vodka och hll dig i skinnet bara. Nr jag var liten och var dr och hlsade p s fick man lra sig ett och annat i parken ^^.
Citera
2011-02-09, 18:12
Medlem
-flippen-s avatar
Vad symboliserar en sugar skull tatuering fr ngot?
Om den nu har ngon speciell mening?
Citera
2011-02-09, 22:14
Medlem
SwingKidds avatar
Vad symboliserar en lotusblomma eller andra blommor s p en snubbe?
Citera
2011-02-09, 22:31
Medlem
Bobofesks avatar
Beror nog p vem du frgar. Men de viktiga r nog va den betyder fr dig. (Y)
Citera
2011-02-09, 23:10
Bannlyst
ett hakkors tror jag brukar betyda att man r nazist/nynazist
Citera
2011-02-10, 03:29
Medlem
SwingKidds avatar
Typ den hr stilen:
http://www.tattoosbydesign.com/rate_...9794936186.jpg
Citera
2011-02-11, 05:13
Medlem
BRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRT
Ngon som vet vad en "pyramid" av vgrta streck jag sett p gamla som varit ute p sjn betyder?
Ser ut s hr: http://img401.imageshack.us/img401/4789/piramid.jpg

Jag vet iofs inte om den ska ha de fyra strecken p botten eller toppen, kan hnda att den r upp-och-ner d jag bara sett den p underarmar och inte vet vilket hll den r tnkt att vara sedd ifrn. Men r det ngon som vet vad den betyder eller har ngon info om den?

Ingen som knner till nt om denna? Eller bara vad det kallas?
Citera
2011-02-12, 08:46
Medlem
deaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
har alltid funderat ver den franska liljan, vissa pstr att den str fr mod och en "ren sjl" medan jag hrt andra prata om prostitution och kriminalitet, beroende p vart man placerar den. ngon som vet ett skert svar?

Den har s vida betydelser s det r omjligt att svara p. Slavar p Mauritius tvngtatuerades en fransk lilja fr att veta vilka de var, samtidigt som det i Frankrike betyder lojalitet t monarkin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fleur-de-lis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in