2010-03-06, 16:11
Medlem
Ngon som vet vad den symbol som At The Gates sngare Tompa har p hger underarm betyder?
Vore till sjukt stor hjlp!

http://nbc5streetteam.files.wordpres...-the-gates.png

(r allts den symbolen som ser ut lite som eiffeltornet som jag frgar om)
Citera
2010-03-06, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rtyui
Ngon som vet vad den symbol som At The Gates sngare Tompa har p hger underarm betyder?
Vore till sjukt stor hjlp!

http://nbc5streetteam.files.wordpres...-the-gates.png

(r allts den symbolen som ser ut lite som eiffeltornet som jag frgar om)

Ser ju ut som Eiffel-tornet

EDIT: Kollade igen, och det ser visst inte alls ut som Eiffel-tornet
Citera
2010-03-08, 23:00
Medlem
trasiga.krukaNs avatar
om trden fortfarande r aktuell skulle jag vilja veta vad ett spader-tecken under gat betyder.
ven om ngon vet ngon bra frklaring till vad en dolk betyder.
Citera
2010-03-14, 23:54
Medlem
niclos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasiga.krukaN
om trden fortfarande r aktuell skulle jag vilja veta vad ett spader-tecken under gat betyder.
ven om ngon vet ngon bra frklaring till vad en dolk betyder.
Dessa tatueringar har som alla andra "symboliktatueringar" olika betydelse var, nr, hur och vem som gr dem. Ett spadertecken betyder inte ngt annat fr att man gjort den under gat, men ofta symboliserar spadertecknet olika betydelser av dden. Att den symboliserar dden betyder absolut inte att den som tatuerar in den mste ha ddat ngn el. dyl. Historiskt sett har man ofta tolkat spadertecknet som "dden av mitt nuvarande liv", dvs att man gjort ett avslut och brjar om p nytt. Mnga tolkar det som att "med dden fljer alltid en ny brjan". Det r ven olika betydelser om man har spetsen upp eller ner. Spader kan ven betyda makt d "ace of spades" r det hgsta kortet i mnga kortspel vrlden ver. Som fngelsetatuering i USA betyder spader ofta, var man n har den, att man tillhr ngot av gngen "Aco Town" eller "Asian Boys Gang". Det finns ett gng flera olika betydelser och tolkningar av spadertecknet, t ex fr krig och MC-gng, men dessa r de vanligaste iaf.

Dolken har ven den olika betydelser vem, nr och var man gr den. Den finns t ex som religis och militr symbol och har frsts olika betydelser dem emellan. Ofta tolkas ven dolken som dden, pg a att den sgs som ett mkt kraftfullt vapen frr. En dolk kan ven betyda t ex mod, snabbhet eller svek. Det finns ocks en betydelse dr dolken visar att man mrdat ngn.
Citera
2010-03-23, 18:48
Medlem
Silfverklingas avatar
Intressant trd.
Sg en stor biffkriminell kille hrom dagen som under ena gat hade ltit tatuera en tr (som inte var ifylld) under ena gat och siffrorna 98 under andra gat. Han hade ven ngon form av ddskalle p halsen i frg. Ngon som vet vad (om?) dessa har fr betydelse?
Citera
2010-03-28, 00:14
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverklinga
Intressant trd.
Sg en stor biffkriminell kille hrom dagen som under ena gat hade ltit tatuera en tr (som inte var ifylld) under ena gat och siffrorna 98 under andra gat. Han hade ven ngon form av ddskalle p halsen i frg. Ngon som vet vad (om?) dessa har fr betydelse?

Tren kan tolkas som att han har en vn som blivit mrdad, men de r lngskt. Sen om han hmnas s fr han fylla halva tren som symbol fr sin hmnd p din dde kamrat. Hade den varit helt fylld s hade de kunnat tolkas som att han mist en nra vn/slkting av ngot slag. Notera att detta r lngskta tolkningar.. Jag har sjlv tv trar vid mitt ena ga
Citera
2010-03-28, 00:17
Medlem
hejaklacksledares avatar
r inte trar under gonen ett tecken p att man har tagit ngon af daga? Eller kanske mest p film?
Citera
2010-03-28, 00:40
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
r inte trar under gonen ett tecken p att man har tagit ngon af daga? Eller kanske mest p film?

De r som med de flesta typer av fngelsetatueringar, allt beror p vart de sitter hur de r utformade. Just trar kan ha en jvla massa betydelser beroende p fyllning och under vilket ga dem sitter. Men som sagt idag r de nog mer myt n sanning. Men om vi kollar p vrt kra land i vst s r de ett fungerande symbolsprk.
Citera
2010-03-28, 01:16
Medlem
ungtkaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Tren kan tolkas som att han har en vn som blivit mrdad, men de r lngskt. Sen om han hmnas s fr han fylla halva tren som symbol fr sin hmnd p din dde kamrat. Hade den varit helt fylld s hade de kunnat tolkas som att han mist en nra vn/slkting av ngot slag. Notera att detta r lngskta tolkningar.. Jag har sjlv tv trar vid mitt ena ga
Vad betyder dina trar?
Citera
2010-03-28, 11:30
Medlem
45x6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Vad betyder dina trar?
I sydafrikanska fngelser r tv trar under ena gat en varning d personen gillar att stoppa diverse kroppsdelar i andra personers kroppsppningar och r vrd till HIV-viruset.
Citera
2010-03-28, 15:47
Medlem
Chinozos avatar
vad betyder en spindel mellan tummen och pekfingret?
Citera
2010-03-28, 18:30
Medlem
Vad betyder denna tatueringen och dess symboler? (vet de flesta) men vill veta vad hela tatueringen har fr betydelse om det finns ngon.
Den kommer ifrn Miguel Alvarez i serien OZ. Hittade ingen vidare bild men ni som sett serien vet kanske.

Miguel
http://content7.flixster.com/photo/1...184881_gal.jpg

Lite skiss i paint
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=35d9et4&s=5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här