2008-12-23, 00:23
Medlem
Johan_kalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
svala symboliserar frihet.

Som jag har sagt tidigare ''Jailbirds'' frihet efter muck från kåken, men idag har den betydelsen ju tunnats ut rejält till att vara frihet i allmänhet
Citera
2008-12-29, 04:10
Medlem
"cock on the right, never lose a fight" (cock=tupp)
"Pig on the knee, safety at sea"

är väl de jag hört talas om, och står säkert med nånstans i de 73 sidorna den här tråden utgör.
Citera
2008-12-29, 17:10
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_kaly
Som jag har sagt tidigare ''Jailbirds'' frihet efter muck från kåken, men idag har den betydelsen ju tunnats ut rejält till att vara frihet i allmänhet

Jag har alltid haft uppfattningen att det har varit frihet till sjöss/återvända hem (du vet svalor vid hamnen osv)... Menmen.

Hela grejen med att t.ex. ett spindelnät skulle betyda just "dödat en 181,3cm lång man med en morakniv på den tredje dagen efter en fullmåne" och sådana invecklade saker är ju bara bull. Tolka skiten som ni vill så länge ni inte gaddar väldigt starka symboler (hakkors, kors, osv) och inte står för dem.
Citera
2009-01-04, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
Hur gör han då med utåtgående saker?

Han håller det inom sig, eller ger sig själv en trafikböter.

Pga upprepade förseelser så ska hans fall testas på tisdag.
Citera
2009-01-04, 12:33
Medlem
Jak@ns avatar
Hur ser ni på det hela med att ha ett kors tatuerat på sig, men inte vara ett dugg kristen eller tro på gud? Jag tycker nämligen väldigt mycket om kors, symbolen, men jag tror lika mycket på gud som jag gör på helvetet. Har dock ingen tatuering.

För mig behöver ett kors inte vara relaterat till just kristendom. Jag kan känna att ett kors för mig står för "frihet", "tro på sig själv", "styrka". Måste man alltså vara kristen för att kunna bära upp ett kors? Det låter korkat enligt mig. Jag menar, korset i sig, som symbol för något lär ju ha använts innan gud spikades upp på ett och det blev en symbol för "gud"?

Precis som hakkorset användes som symbol för "xxx" innan hitler snodde det.

Tankar?
Citera
2009-01-04, 14:27
Medlem
Snöblinds avatar
Nu var det ju inte Gud som blev uppspikad men... :P

F.ö så tycker jag att "tro på sig själv" och att "tänka själv" går jävligt mycket mot kristendomen men det är ju jag det Jag har en kompis med ett kors på axeln och han är inte speciellt kristen så smaken är väl som baken. Själv skulle jag aldrig någonsin göra det.
Citera
2009-01-04, 14:44
Medlem
Macabre666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jak@n
Jag tycker nämligen väldigt mycket om kors, symbolen, men jag tror lika mycket på gud som jag gör på helvetet. Har dock ingen tatuering.

Du är ju kristen, om du tror på både gud och helvetet.
Citera
2009-01-04, 14:49
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macabre666
Han menar nog att han inte tror på nåt av dem.
Citera
2009-01-04, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macabre666
Eller buddist, eller muslim, eller asa, eller blablablablablablablablablablabla
Citera
2009-01-04, 14:51
Medlem
Jak@ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Han menar nog att han inte tror på nåt av dem.

Där satt den.
Citera
2009-01-06, 15:51
Medlem
En film som tar upp lite om det här med tatueringar är Felon (ruggigt bra film förövrigt), som det även finns lite extramaterial till som beskriver diverse tatueringar. Dock är det främst ryska tatueringar som gäller där. ;-)
Citera
2009-01-06, 16:36
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollnitton
En tår nedanför ögat betyder väl att man dödat nån om jag inte minns fel..

Dags att gripa alla emos för mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in