terkommer med en gammal frga, om nn kanske har ett svar idag

Min farfar hade en tatuering som ser ut lite som en pyramid/triangel gjord av horisontella linjer, med fyra linjer p botten, tre ovanp, tv ovanp dem och en i "toppen". Efter att ha letat runt lite s r en
tetractys det nrmaste jag kan hitta, en symbol som r likadan fast med punkter istllet fr linjer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tetractys
Denna symbol har dremot, antar jag, inget med tatueringen att gra d jag har vldigt svrt att tnka mig att han hade ngot intresse fr pythagoreansk filosofi. Hans vriga tatueringar r typ sjmanstatueringar, flaggor och lite initialer och grejer. r det ngon som knner igen den hr "pyramid"-tatueringen, och i s fall vad den betyder eller var den frekom? Alternativen knns som att de antingen har ngot att gra med sjn, fngelse, arm eller ngot han bara tyckte sg coolt ut.
Gissningsvis gjordes den ngon gng sent 30-tal eller p 40-talet - har aldrig sttt p ngot liknande p gamla tatueringsbilder och fotografier, s det lutar kanske t att det bara var ngot han tyckte sg coolt ut och som inte har ngon mer mening n s. Men det vore intressant om ngon vet ngot mer!