2014-02-25, 11:49
Medlem
Hej, hoppas tråden fortfarande är aktiv, har ett motiv som jag undrar över, det är en klocka! Vad betyder den? Har sett en sådan i olika sleevar.

te.x en sådanhär: http://forumbilder.se/DBTRF/floral-sleeve

En annan fråga. Jag skulle vilja ha motiv som betyder antingen Styrka eller Mod. Om det ens finns

Tackar!
Citera
2014-02-26, 00:02
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageExtreme
Hej, hoppas tråden fortfarande är aktiv, har ett motiv som jag undrar över, det är en klocka! Vad betyder den? Har sett en sådan i olika sleevar.

te.x en sådanhär: http://forumbilder.se/DBTRF/floral-sleeve

En annan fråga. Jag skulle vilja ha motiv som betyder antingen Styrka eller Mod. Om det ens finns

Tackar!

Antar att den står för tiden eller tidlösheten eller lite blandade saker gällande just tid. På den sleeven som du visade verkar det vara för evig kärlek eller något liknande.

Symboliska djur för styrka är väl lejon (eller är kanske mera mod?), drake eller häst tänker jag. Händer ska tydligen också representera styrka, den knutna näven tex.

Men mycket är ju också vad det du tatuerar in betyder för dig.
Citera
2014-05-16, 20:13
Medlem
Isnatts avatar
Bumpar lite.

Män och kvinnor som tatuerar sig över bröstkorgen (och sen måste gå med uppknäppt för att visa såklart), det är oerhört sällan jag ser vad det står där över bröstet. Ofta snirklig stil och böjd i en båge, knappt så man kan urskilja en endaste bokstav. Nån mer som reflekterat över samma sak?
Citera
2014-07-31, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Bumpar lite.

Män och kvinnor som tatuerar sig över bröstkorgen (och sen måste gå med uppknäppt för att visa såklart), det är oerhört sällan jag ser vad det står där över bröstet. Ofta snirklig stil och böjd i en båge, knappt så man kan urskilja en endaste bokstav. Nån mer som reflekterat över samma sak?

ja...nej...vem bryr sig?
Citera
2015-02-07, 10:02
Medlem
Vad betyder zigenarbrudar?
Citera
2015-03-04, 18:56
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktysk
Vad betyder zigenarbrudar?

Nuförtiden inte mer än att det är ett traditionellt och populärt motiv. Från början handlade det om zigenskornas mystik och förmåga att se in i framtiden, så det är ett motiv som står för framtid, lycka, magi, spådom, visioner, öde etc.
Citera
2015-03-17, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Nuförtiden inte mer än att det är ett traditionellt och populärt motiv. Från början handlade det om zigenskornas mystik och förmåga att se in i framtiden, så det är ett motiv som står för framtid, lycka, magi, spådom, visioner, öde etc.

Spännande! Tackar
Citera
2015-03-18, 08:53
Medlem
tant-astrids avatar
En vit diamant är inte det en Whitepride tatuering?
Citera
2015-03-18, 17:46
Medlem
smurflers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tant-astrid
En vit diamant är inte det en Whitepride tatuering?
Snarare white trash. Finns många trashiga tjejer som har en diamanttatuering som kompletterar svanktatueringen.
Citera
2015-05-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF

Är det sant?! Stackars grabb.. Hoppas han inte har rötter i öststaterna. Då får du hålla dig undan!

Jag har boken framför mig nu och citerar: "Upper right: Tattoo near the penis denoting an active homosexual, often applied forcibly." Och kollar man uppåt till höger så hittar man: En geting.. .
vad heter boken?
Citera
2015-05-07, 02:20
Medlem
NyttAnonymtKontos avatar
En polare har en tatuering som ser ut som en cirkel, med fyra nycklar. Vad tusan betyder det?
Citera
2015-06-18, 23:37
Medlem
njaexss avatar
Min farfar snart 80 har luffarprickar och vägrar berätta varför. När jag var liten frågade jag ofta vad "de där prickarna" betyder och var han fått dom någonstans, fick aldrig svar. Nu har man internet och lite lättare att få info, men detta med luffarprickar verkar ha olika betydelser för vilken tid man levde i samt var i landet/världen man befunnit sig, samt i vilka umgängen. Känns som googlingar på internet inte kan besvara detta utan jag tänkte höra om någon här är kunnig på detta o kan ha någon aning? Han var då i sina unga dagar cirka 40-50 talet efter lite snabb huvudräkning, han har inte varit seglare. Han har rest en hel del inom Sverige och Europa, bla Tyskland, Berlin, Trollhättan, Studerat i Jönköping vid någon teknisk högskola.

Skaffade han dessa märken för att det var "coolt" på hans tid, eller ligger det något mer bakom? En renodlad luffare kan han inte varit då de inte fanns på 40-50 talet, kåkfarare?

Vilka var de populäraste kretsarna egentligen, det står att de fanns för kåkfarare, seglare, luffare och olika ungdomsgrupper. Men vart var det egentligen man förknippade det med under denna tid, vilka var den överrepresenterade gruppen?

Har även en väns vän som skaffat dessa prickar, född 90-talet, vad har det för betydelse nu egentligen? Ingenting speciellt som de flesta tatueringar man ser på folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in