2005-01-18, 09:31
Medlem
berlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Taggtrd i pannan kan ocks betyda: "Jag saknar totalt omdme fr vilka motiv som r snygga att tatuera och har inget emot att vanstlla mitt ansikte fr all framtid".

Citera
2005-01-18, 11:20
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
inte vad du blir utan vad du har BESLUTSNGEST! hehe...

Citera
2005-01-18, 13:29
Medlem
THEIDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Taggtrd i pannan betyder att man sitter inne p livstid utan ngon som helst chans till nd.

Instmmer. Frmst bland folk frn sovjetiska fngelselger.
Citera
2005-01-18, 15:27
Medlem
Citat:
Taggtrd i pannan kan ocks betyda: "Jag saknar totalt omdme fr vilka motiv som r snygga att tatuera och har inget emot att vanstlla mitt ansikte fr all framtid".

Eller s betyder det "Alltid retar det nn!"
Citera
2005-01-18, 16:47
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Eller s betyder det "Alltid retar det nn!"
Nej, om man tatuerar sig i ansiktet med motiveringen att reta sin omgivning s r den korrekta betydelsen av tatueringen: "Jag r en idiot, ta inget jag sger p allvar fr jag r helt jvla dum i huvudet, eller jag var i alla fall det nr jag gjorde tatueringen"
Citera
2005-01-18, 19:13
Medlem
Citat:
Nej, om man tatuerar sig i ansiktet med motiveringen att reta sin omgivning s r den korrekta betydelsen av tatueringen: "Jag r en idiot, ta inget jag sger p allvar fr jag r helt jvla dum i huvudet, eller jag var i alla fall det nr jag gjorde tatueringen"

Ett litet skmt herregud, men varfr ska man bli idiotfrklarad bara fr man gaddar pannan?

Lika strt som halsen,hnderna och skallen tex.

Finns ju stammar p Nya Zeeland tror jag det r som har tribal mnster i hela fejset och en del r rtt sjysta...
Citera
2005-01-18, 23:48
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ett litet skmt herregud,
Jag vet, jag skojar ocks, lite.
Citat:

men varfr ska man bli idiotfrklarad bara fr man gaddar pannan?

Lika strt som halsen,hnderna och skallen tex.

Finns ju stammar p Nya Zeeland tror jag det r som har tribal mnster i hela fejset och en del r rtt sjysta...

Skallen kan man oftast dlja med hr men annars hller jag med dig. Det r lika strt att gadda sig p halsen och hnderna ocks (kanske inte hnderna, de har man trots allt inte i fokus nr man pratar med ngon). Men i min mening har man valt bort ganska mnga saker nr man gaddar sig i ansiktet, mnga arbeten till exempel och man fr rkna med att bli lite konstigt bemtt av folk. Drfr tycker jag att det r ganska korkat, men to each his own. Vill folk gra det s tnker jag inte lgga mig i men jag frbehller mig rtten att betrakta dem som idioter.

Att maorierna har mnster i ansiktet r ju trots allt en ganska etablerad och accepterad del av deras kultur. Till skillnad frn att gra en taggtrdstatuering i pannan d allts.
Citera
2005-01-19, 00:14
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kookie
Hur sa? Har du den?

Bland homosexuella mn betyder det att man r HIV-positiv. Biohazard du vet...

hehe

kan man f HIV tv gnger

ingen som vet va de betyder?
Citera
2005-01-23, 17:48
Medlem
kookies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
hehe

kan man f HIV tv gnger

ingen som vet va de betyder?

Det betyder precis vad jag sa att det betyder.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.underconsideration.com/speakup/archives/002147.html
But wait In an inspired and somewhat macabre turn, a biohazard tattoo on a gay man has come to mean: I am HIV positive.

Finns ven experience-stories p http://bmezine.com/ som bekrftar detsamma (har lst, orkar dock inte leta upp ngon t dig, du fr kolla sjlv)

...bara sdr, ifall du trodde att jag skojade
Citera
2005-01-29, 01:13
Medlem
Harry_s avatar
ngon som vet va den hr betyder??

http://c.adorablebunnies.com/T/828a/...UPLOAD/tat.jpg
Citera
2005-01-29, 18:02
Medlem
Ankare?

Nn som vet vad ett ankare betyder?
Citera
2005-01-29, 19:47
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo V
Nn som vet vad ett ankare betyder?

Tro, Hopp och Krlek

Korset symboliserar tron.

Ankaret symboliserar hoppet - att man ska finna en sker hamn.

Det brinnande hjrtat r en klassisk symbol fr krleken.

Och alla de tre r ett. Man kan sga att det kanske r en symbol fr livet - utan dessa tre r livet inte fullstndigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in