Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Är det du som ligger bakom Konspiration58?
/VV
Apropå dåliga liknelser är det intressant att Du nämner SVT-dyngan Konspiration58.
Där försöker man göra gällande att ifrågasättande av gasmord på miljontals judar är lika dumt som att ifrågasätta fotbolls-VM 1958.
Låt oss kontrollera den saken lite snabbt.
* Vi har fotografier av människor som uppenbarligen spelar fotboll mot andra lag på den aktuella fotbollsplanen. Nu är det Din tur att visa mig fotografier av människor som uppenbarligen skall gasas/gasas/har blivit gasade.
* Vi har filmupptagningar där vi inte bara ser spelet, utan åskådare som kan identifieras och berätta om spelet på ett sätt som stämmer överrens med filmen. Nu är det Din tur att visa mig en film där vi inte bara ser gasningen utan även tyska eller andra åskådare som berättar om gasningen på ett sätt som stämmer överrens med filmen.
* Fotbollsplanen och läktarna finns såvitt jag vet kvar, de kan visas ha använts för att spela fotboll inte bara under VM utan även vid andra tillfällen. Nu är det Din tur att visa mig en påstådd gaskammare som bevisligen inte kan ha använts till annat än att mörda judar.
* Som grädde på moset hade "förnekarna" i Konspiration58 dessutom uppenbarligen manipulerat ett fotografi i syfte att styrka sina påståenden. Detta kunde man se i slutet av SVT-filmen. Nu är det Din tur att visa mig ett fotografi som uppenbarligen manipulerats av gaskammarskeptiker i syfte att styrka deras teori.
Listan kan som Du vet göras mycket längre, men jag tror att det räcker så.
Snacka om dålig liknelse av SVT.
Men Du tycker säkert att det var en bra liknelse.