Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-10-12, 16:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Ytterst få "vittnen" från lägren säger sig över huvud taget bevittnat någon gasning, utan de flesta har hört från andra eller sett saker de tolkat som gasningar, ungefär som att se ett ljus på himlen och tolka det som ett rymdskepp.

Fångar, vakter, SS-officerare...
Det tolkar du i vanlig ordning som flyganden tefat eller rymdskepp.
Sök hjälp!

/VV
Citera
2014-10-17, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Fångar, vakter, SS-officerare...
Det tolkar du i vanlig ordning som flyganden tefat eller rymdskepp.
Sök hjälp!

/VV

Om Du fortfarande inte förstår innebörden av det jag skriver är det Du som skall söka hjälp.

Det blir allt mindre konstigt att Du är GasTroende, ju mer jag läser Dina kommentarer. Du fattar ju knappt något alls.

För det första är det den principiella likheten jag åsyftar; om ett flertal människor ser ett ljus på himlen och tolkar det som ett rymdkskepp därför att de hört från andra att sådana finns, då innebär det inte att det de sett faktiskt var ett rymdskepp. På samma sätt kan flera olika personer sett människor föras iväg någonstans eller stå i en kö eller gå in i en byggnad, och tolka detta som att man bevittnat en gasning därför att man hört från andra att sådana förekommer, men det innebär inte att det man bevittnat är gasmord.

För det andra handlar det hela främst om konvergens; ospecifika fynd kan inte tillsammans bevisa det man hävdar, oavsett om vi talar om gasmord eller flygande tefat. Ändå erkänner ni GasTroende endast detta i det ena fallet.
Citera
2014-10-17, 11:42
Medlem
Citat:
Om Du fortfarande inte förstår innebörden av det jag skriver är det Du som skall söka hjälp.

Det blir allt mindre konstigt att Du är GasTroende, ju mer jag läser Dina kommentarer. Du fattar ju knappt något alls.

För det första är det den principiella likheten jag åsyftar; om ett flertal människor ser ett ljus på himlen och tolkar det som ett rymdkskepp därför att de hört från andra att sådana finns, då innebär det inte att det de sett faktiskt var ett rymdskepp. På samma sätt kan flera olika personer sett människor föras iväg någonstans eller stå i en kö eller gå in i en byggnad, och tolka detta som att man bevittnat en gasning därför att man hört från andra att sådana förekommer, men det innebär inte att det man bevittnat är gasmord.

För det andra handlar det hela främst om konvergens; ospecifika fynd kan inte tillsammans bevisa det man hävdar, oavsett om vi talar om gasmord eller flygande tefat. Ändå erkänner ni GasTroende endast detta i det ena fallet.

Vad Du inte förstår är att din liknelse är dålig.

Du kan inte jämföra berättelser om utomjordingar som flyger UFO:n med nazister som använde gaskammare och andra avrättningsmetoder.
Eftersom vi inte har tillgång till utomjordingars berättelser och egna dokument om deras färder. Eftersom massvis med människor inte har försvunnit med UFO:n.
Citera
2014-10-17, 23:28
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Är det du som ligger bakom Konspiration58?

/VV
Citera
2014-10-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Vad Du inte förstår är att din liknelse är dålig.

Du kan inte jämföra berättelser om utomjordingar som flyger UFO:n med nazister som använde gaskammare och andra avrättningsmetoder.
Eftersom vi inte har tillgång till utomjordingars berättelser och egna dokument om deras färder. Eftersom massvis med människor inte har försvunnit med UFO:n.

Nej, det är Du som inte förstår att det, återigen, handlar om en liknelse när det gäller principerna.

Att man ser något och tolkar det på ett visst sätt utifrån det man hört av andra innebär inte att det man ser är vad andra hävdar skulle förekomma.

Likaledes kan ospecifika fynd inte tillsammans bevisa det man hävdar, oavsett vad saken gäller.

Dessutom förutsätter Du i Ditt inlägg att människor försvunnit på grund av gasmord, när svält och tyfus är betydligt troligare förklaringar.

Hade vi haft tillgång till utomjordingarnas berättelser hade saken varit klar, ty därigenom hade vi vetat att de finns och är här.

På samma sätt styrker Grönings vittnesmål, tillsammans med det man kontrollera om hans förlflutna, att han befunnit sig i lägren och sett människor föras bort, så hade detta varit allt han hävdade hade den saken också varit i princip klar.

Men han hävdar mer än så; han hävdar att gasmord ägt rum, och detta bevisas inte av hans utsagor.
Senast redigerad av Atlas11 2014-10-18 kl. 16:37.
Citera
2014-10-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är det du som ligger bakom Konspiration58?

/VV

Apropå dåliga liknelser är det intressant att Du nämner SVT-dyngan Konspiration58.

Där försöker man göra gällande att ifrågasättande av gasmord på miljontals judar är lika dumt som att ifrågasätta fotbolls-VM 1958.

Låt oss kontrollera den saken lite snabbt.

* Vi har fotografier av människor som uppenbarligen spelar fotboll mot andra lag på den aktuella fotbollsplanen. Nu är det Din tur att visa mig fotografier av människor som uppenbarligen skall gasas/gasas/har blivit gasade.

* Vi har filmupptagningar där vi inte bara ser spelet, utan åskådare som kan identifieras och berätta om spelet på ett sätt som stämmer överrens med filmen. Nu är det Din tur att visa mig en film där vi inte bara ser gasningen utan även tyska eller andra åskådare som berättar om gasningen på ett sätt som stämmer överrens med filmen.

* Fotbollsplanen och läktarna finns såvitt jag vet kvar, de kan visas ha använts för att spela fotboll inte bara under VM utan även vid andra tillfällen. Nu är det Din tur att visa mig en påstådd gaskammare som bevisligen inte kan ha använts till annat än att mörda judar.

* Som grädde på moset hade "förnekarna" i Konspiration58 dessutom uppenbarligen manipulerat ett fotografi i syfte att styrka sina påståenden. Detta kunde man se i slutet av SVT-filmen. Nu är det Din tur att visa mig ett fotografi som uppenbarligen manipulerats av gaskammarskeptiker i syfte att styrka deras teori.

Listan kan som Du vet göras mycket längre, men jag tror att det räcker så.

Snacka om dålig liknelse av SVT.

Men Du tycker säkert att det var en bra liknelse.
Citera
2014-10-19, 10:40
Medlem
Ni tror inte att det finns en möjlighet till att fångvaktarna har tvingats till att påstå att alla sjuka saker som uppgetts ha hänt i koncentrationslägren verkligen stämde? Det blev ju trots allt sedermera straffbart att förneka dessa berättelser.
Citera
2014-10-19, 10:58
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Ni tror inte att det finns en möjlighet till att fångvaktarna har tvingats till att påstå att alla sjuka saker som uppgetts ha hänt i koncentrationslägren verkligen stämde?

Huh? Vad menar du? Frågan är en aning konstig.

/VV
Citera
2014-10-19, 10:59
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Men Du tycker säkert att det var en bra liknelse.
Den var i ungefär samma klass som din liknelse med tefaten.
Begriper du inte det?

/VV
Citera
2014-10-19, 11:08
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Dessutom förutsätter Du i Ditt inlägg att människor försvunnit på grund av gasmord, när svält och tyfus är betydligt troligare förklaringar.

Men han hävdar mer än så; han hävdar att gasmord ägt rum, och detta bevisas inte av hans utsagor.
Tyfus och svält hade säkert varit troliga eller troligare förklaringar utan personer som Gröning.
Men när han och många därtill berättat att det var gas som tog död på folk så är det inte längre troligare med tyfus och svält.
Tillsammans med övriga bevis för Förintelsen så är det totalt osannolikt, det som kanske tidigare varit sannolikt utan bevis och vittnen, att det var tyfus och svält som orsakade massdöden.

Så enkelt är det.

/VV
Citera
2014-10-19, 11:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Ni tror inte att det finns en möjlighet till att fångvaktarna har tvingats till att påstå att alla sjuka saker som uppgetts ha hänt i koncentrationslägren verkligen stämde? Det blev ju trots allt sedermera straffbart att förneka dessa berättelser.

Hur ska man tvinga frivilliga?? Du har hur många rättegångar som helst långt in på 60 talet. Där de frivilligt vittna till händerlserna. Vad jag vet så vandrade många mellan rättegången och hotel där de bodde.

Vad jag vet, så var det inte straffbart förneka förintelsen då på 60 talet.

Inte under krigstiden mellan 1939- 1945 var det förbjudet att förneka förintelsen. Du hade många "fångvakatre" som vittnade då också.
Citera
2014-10-19, 11:44
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Visst är det dålig jämförelse!

Hur många av flygande tefats manskap har berättat av deras besök av jorden??
Har du några flygande tefats manskap vittnen huvud taget??

Medan vi har både fångvaktare, och judar som berättat samma story. Alltså både brottslingar och offer som berättar samma saker. Det med andra dokumenter som kan kopplas ihop med deras story.

Flygande tefat är det bara offer och några diffusa bilder, du har. Du har varken manskapen eller annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in