2014-11-26, 15:38
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Langt flere burde stått frem i ettertid på 60-70-80 tallet. For å gasse og kremere så mange (som ikke var mulig) så burde det vært drøssevis med dårlig samvit etter krigen som stod frem.
[...]
Om jag förstår dig rätt så anser du att många fler tyskar (SS-män) borde ha trätt fram under perioden 1960 till 1989 ungefär och erkänt att de var med och mördade judar?

Hur skulle det låta, tror du?
"Jo, tjena. Jag var med och hällde Zyklon B in i gaskamrarna där man tog kål på judar. Inget konstigt med det väl? Jo, jag skäms kanske liiite grann eftersom jag plötsligt har drabbats av en släng av dåligt samvete, men absolut inte värre än att jag nu kan sitta här i Gomorronsoffan och prata öppet om mitt deltagande i det som skedde... Nä, jag har såklart inget som helst ansvar. Jag följde ju bara order uppifrån... Vad då, jag "massmördare"? Nej, jag är självklart ingen massmördare. Jag råkade bara arbeta med massmord och det var som vilket annat jobb som helst... Vad min familj och mina vänner tycker om att jag sitter här och pratar om det? Inget särskilt. De tycker nog att det är helt i sin ordning."

Och jo. Det var och är fullt möjligt att gasa och kremera så många som historien beskriver. Men jag vet å andra sidan inte hur många du tror, eller har blivit itutad, att det var (som gasades och kremerades). I någon annan tråd jiddrade du om att alla 6 miljonerna (ungefär) skulle ha gasats, och det tyder bara på att du inte kan särskilt mycket om ämnet!
Citera
2014-11-27, 04:36
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Om jag förstår dig rätt så anser du att många fler tyskar (SS-män) borde ha trätt fram under perioden 1960 till 1989 ungefär och erkänt att de var med och mördade judar?

Hur skulle det låta, tror du?
"Jo, tjena. Jag var med och hällde Zyklon B in i gaskamrarna där man tog kål på judar. Inget konstigt med det väl? Jo, jag skäms kanske liiite grann eftersom jag plötsligt har drabbats av en släng av dåligt samvete, men absolut inte värre än att jag nu kan sitta här i Gomorronsoffan och prata öppet om mitt deltagande i det som skedde... Nä, jag har såklart inget som helst ansvar. Jag följde ju bara order uppifrån... Vad då, jag "massmördare"? Nej, jag är självklart ingen massmördare. Jag råkade bara arbeta med massmord och det var som vilket annat jobb som helst... Vad min familj och mina vänner tycker om att jag sitter här och pratar om det? Inget särskilt. De tycker nog att det är helt i sin ordning."

Och jo. Det var och är fullt möjligt att gasa och kremera så många som historien beskriver. Men jag vet å andra sidan inte hur många du tror, eller har blivit itutad, att det var (som gasades och kremerades). I någon annan tråd jiddrade du om att alla 6 miljonerna (ungefär) skulle ha gasats, och det tyder bara på att du inte kan särskilt mycket om ämnet!

Prisa lord!! Jag tro han är omvänd!! För han har inte besvarat de sista inläggen. Men det har gått några dagar. Men ovanligt tyst från han ....
Citera
2014-11-28, 13:48
Medlem
geir44s avatar
Doork: Vet ikke hvor du får det fra at jeg har sagt 6 millioner ble gasset. Det var bare en referanse til de store tallene som det må dreie seg om. Dette er det falske tallet for kun jøder som dog. I tillegg kommer alle andre grupper.

Dessuten er det klart at mange av ulike grunne ville stått frem. Frykt for døden og det hinsidige, ånger o.s.v.
Senast redigerad av geir44 2014-11-28 kl. 13:52.
Citera
2014-11-28, 15:02
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Doork: Vet ikke hvor du får det fra at jeg har sagt 6 millioner ble gasset. Det var bare en referanse til de store tallene som det må dreie seg om. Dette er det falske tallet for kun jøder som dog. I tillegg kommer alle andre grupper.

Dessuten er det klart at mange av ulike grunne ville stått frem. Frykt for døden og det hinsidige, ånger o.s.v.

Du skrev:
"Dessuten gasset de utrolig ofte (6millioner...) og rommet ville vært eksponert i 30-60 min hver gang."
(FB) Fred A Leuchter Jr

Så nu börjar du alltså ta tillbaka och revidera dina åsikter...
...Ja, det är ju en bra start i alla fall...
Citera
2014-11-30, 05:55
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Doork: Vet ikke hvor du får det fra at jeg har sagt 6 millioner ble gasset. [...]
Oj då. Förlåt mig för att jag slarvade.
Nej, något sådant skulle det ju vara högst anmärkningsvärt att få läsa från en förnekare så klart. Ni brukar ju tvärtom mena att knappt en endaste jude behandlades anmärkningsvärt illa under Hitlers regim och inflytelsesfär.

Citat:
Det skulle man kanske kunna tänka sig. Jag tänker mig däremot att skammen, både över det man i så fall i sak medger samt över det faktum att man i så fall skulle hjälpa "de onda judarna" och de hjärntvättade historikerna i deras värv, lägger en del hinder i vägen. Bättre att tiga still och inte gunga båten alltför mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
[...]
Så nu börjar du [geir44] alltså ta tillbaka och revidera dina åsikter...
[...]
Han (hen?) är i så fall en heder för den så kallade "revisionismen".
Citera
2015-02-03, 05:10
Medlem
d00rkeys avatar
"Judarna" styr och ställer igen skulle nog mången förintelseförnekare ha sagt, kanske?

Den här gången går inte ens en av Förintelsens försvarare, försvarare av Förintelsen som ett historiskt faktum alltså, fri utan konsekvenser. Nu åtalas även fd SS-Rottenführer Oskar Gröning (som nämnts tidigare i en del trådar och kommentarer här på det här delforumet) för medhjälp till massmord på över 300 000 människor i Auschwitz (Birkenau).
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...00-deaths.html
och http://www.bbc.com/news/world-europe-31090925

Oskar Gröning blev nog mest känd i och med att han framträdde i en BBC-dokumentären
Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution' från 2005, där han tog tydlig ställning mot förnekandet. Till den tyska tidning Bild ska han även, enligt The Telegraph (första länken ovan), ha sagt "I offered my aid. I was a cog in the killing machine that eliminated millions of innocent people". Blev han en "judisk gullegris" för det? Nej, tydligen inte.

Edit:
Mer att läsa om Oskar Grönings vittnesmål om vad han var med om och vad han såg, när det begav sig, finns på http://www.spiegel.de/international/...-a-355188.html
Senast redigerad av d00rkey 2015-02-03 kl. 05:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in