Citat:
Om jag förstår dig rätt så anser du att många fler tyskar (SS-män) borde ha trätt fram under perioden 1960 till 1989 ungefär och erkänt att de var med och mördade judar?Hur skulle det låta, tror du?
"Jo, tjena. Jag var med och hällde Zyklon B in i gaskamrarna där man tog kål på judar. Inget konstigt med det väl? Jo, jag skäms kanske liiite grann eftersom jag plötsligt har drabbats av en släng av dåligt samvete, men absolut inte värre än att jag nu kan sitta här i Gomorronsoffan och prata öppet om mitt deltagande i det som skedde... Nä, jag har såklart inget som helst ansvar. Jag följde ju bara order uppifrån... Vad då, jag "massmördare"? Nej, jag är självklart ingen massmördare. Jag råkade bara arbeta med massmord och det var som vilket annat jobb som helst... Vad min familj och mina vänner tycker om att jag sitter här och pratar om det? Inget särskilt. De tycker nog att det är helt i sin ordning."
Och jo. Det var och är fullt möjligt att gasa och kremera så många som historien beskriver. Men jag vet å andra sidan inte hur många du tror, eller har blivit itutad, att det var (som gasades och kremerades). I någon annan tråd jiddrade du om att alla 6 miljonerna (ungefär) skulle ha gasats, och det tyder bara på att du inte kan särskilt mycket om ämnet!
För han har inte besvarat de sista inläggen. Men det har gått några dagar. Men ovanligt tyst från han ....
Ni brukar ju tvärtom mena att knappt en endaste jude behandlades anmärkningsvärt illa under Hitlers regim och inflytelsesfär.