Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Liknande? Du är i sanning en pajas.
Tefaten är enskilda personer som påstår de sett något. Ofta utan att veta. Bara att de sett något konstigt.
Jag har för mig att numera avfärdar man nästa allt med någon naturligt förklaring.
I förintelsen är det tusentals människor som berättat om samma eller liknande saker på plats.
Detta inkluderar många av förövarna själva.
Det finsn dokument och bilder som styrker berättelserna.
Det finns krematorier mm.
Att jämföra detta med tefat är så stolligt att det är ett under att jag sitter här och bemödar mig att besvara ditt trams.
/VV
Ja, visst rör det sig om liknande berättelser.
I de flesta fall har man sett ett ljusfenomen på himlen och/eller påstår sig blivit bortförd av utomjordingar.
I det senare fallet finns det många berättelse som har likheter med varandra.
Samma eller liknande saker på plats?
Liknande saker precis som tefatshistorierna Ja, men sällan exakt samma berättelser och inte heller alltid på samma plats.
Och nej, det finns inga dokument eller bilder som styrker berättleser om gasningar, framför allt inte bilder då dessa precis lika gärna kan föreställa något annat. Om det funnits bilder eller fimsekvenser där det man ser tydligt pekar på att en gasning skall äga rum/äger rum/har ägt rum, då hade dessa styrkt vittnesutsagorna.
Det finns krematorier Ja, men deras existens styrker inte gasmord. Ditt resonemang visar tydligt hur fel ni Troende resonerar. Ingen förnekar att människor dog i lägren och då behövde kremeras. Det finns belägg för att svält och tyfus härjade i lägren, framför allt i krigets slutskede, men inga belägg finns för något massmord medelst gasning.
Men för att återgå till tefatsliknelsen; principen är densamma.
Man hävdar att de olika fynden tillsammans pekar på förekomst av utomjordiskt liv; vittnesutsagorna, böckerna, artiklarna, fotografierna, filmsekvenserna, ljusfenomenen, mönstren i åkrarna. Om man lägger samman allt detta, hävdar de Troende, då styrker det tillsammans teorin att vi besöks av utomjordingar. Nej, det gör det inte.
Orsaken är att varje sådant fynd precis lika gärna kan tyda på 2-3 andra företeelser som på det man hävdar, och då styrker de tillsammans
inte det man hävdar.
Detsamma gäller gastramset.
Burkhead har rätt, Shermer har fel.