2011-06-08, 19:36
Citat:
Haha, jag visste väl det.
Ursprungligen postat av evilhoney
Åh du din!!! 
Hur gör du själva dijonkrämen? Jag blandar faktiskt bara dijon med creme fraiche men jag har funderat på att skvätta i lite colemans i också.

Hur gör du själva dijonkrämen? Jag blandar faktiskt bara dijon med creme fraiche men jag har funderat på att skvätta i lite colemans i också.
Jag gör som du, men jag har nog en större andel dijonsenap i mixen, jämfört med vad de flesta har, då jag är väldigt förtjust i dijonsenap. Jag vet att vissa använder grädde istället för CF, men det tycker inte jag blir lika bra.
Att blanda i Colemans kanske är något man borde prova på. Jag har tidigare aldrig ens tänkt den tanken. Det vore uppskattat om du testade och rapporterade resultatet.

Lite konjak i pannan, när man steker köttkuberna, ger också en liten extra touch till denna rätt, men då kanske man har hädat så mycket att rätten inte längre får kallas för Biff Rydberg.
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Tycker att det är rövknulleri att förstöra en oxfilé på det viset en oxfilé skall vara blodig inuti det finns så mkt annat kött man kan göra pyttipanna av.
Citat:
Just så.
Ursprungligen postat av jajahar
Vem har sagt att inte oxfilé i denna form måste bli genomstekt? Man vänder köttkuberna lite snabbt i en het panna och lägger sedan åt sidan. Och nej, denna rätt liknar inte ens pytt i panna.
Pytt i panna är för mig en helt annan rätt, även om ingredienser och tillagningssätt kan likna varandra.
OT: Pytt i panna för mig är när man steker upp veckans rester och lite till. Mango chutney passar perfekt till denna rätt.
.