• 1
  • 2
2011-06-06, 22:55
Medlem
hipsdontlies avatar
Stort problem..
Har bitit på naglarna i kanske 4 år nu, vet inte ens hur jag började, men jag måste seriöst sluta, det är sjukt jobbigt och mina naglar gör ont efter, eftersom att jag biter så långt ner på nageln . Jag biter mest när jag är nervös och jag vet inte varför heller, det är som ett beroende men jag vill verkligen sluta men måste bara bestämma mig för det. Är det någon som har bra tips på hur man verkligen kan sluta? Vill ha fina naglar som man kan fixa!
Citera
2011-06-06, 23:00
Medlem
stopp och väx-medel!
Citera
2011-06-06, 23:01
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandlekarn
stopp och väx-medel!
Testat det förut men har inte brytt mig om smaken och bitit ändå, får testa igen!
Citera
Medlem
Pa1n0fD3aThs avatar
Jag har varit i precis samma sits som du befinnier dig i nu. Jag hade bitit på mina naglar ända från barnsben, men i 16 års åldern bestämde jag mig för att sluta!
Jag tog nåt slags medel på så att naglarna smakade skit men det hjälpte inte så mycket (för mig). Det jag behövde för att verkligen sluta bita på naglarna var att bestämma mig på riktigt! Inga undantag!
Om du verkligen vill sluta, så sluta!
Lycka till!
Citera
Medlem
DelGriffiths avatar
Jag bet förut på naglarna men har slutat med det, nu river jag i naglarna istället.

Jag läste för ganska längesedan om något medel som smakade skit som man kunde pensla på naglarna för att på det sättet stoppa bitandet. Minns ej vad medlet heter.
Citera
2011-06-06, 23:04
Bannlyst
Ha alltid en saltsten med dig så kan du bita på den istället.
Citera
2011-06-06, 23:05
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa1n0fD3aTh
Jag har varit i precis samma sits som du befinnier dig i nu. Jag hade bitit på mina naglar ända från barnsben, men i 16 års åldern bestämde jag mig för att sluta!
Jag tog nåt slags medel på så att naglarna smakade skit men det hjälpte inte så mycket (för mig). Det jag behövde för att verkligen sluta bita på naglarna var att bestämma mig på riktigt! Inga undantag!
Om du verkligen vill sluta, så sluta!
Lycka till!
Nej, det medlet funkade inte heller för mig, det smakade skit men jag fortsatte ändå! Ja, tack, jag ska VERKLIGEN försöka!
Citera
2011-06-06, 23:06
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Jag bet förut på naglarna men har slutat med det, nu river jag i naglarna istället.

Jag läste för ganska längesedan om något medel som smakade skit som man kunde pensla på naglarna för att på det sättet stoppa bitandet. Minns ej vad medlet heter.
Det heter stoppochväx, men det funkar fan inte för mig ha ha det smakar ju fan skit men jag fortsatte bita ändå oavsett smak. Ska verkligen intyga mig själv i att sluta så slutar jag väl snart.
Citera
2011-06-06, 23:07
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migrationsverket
Ha alltid en saltsten med dig så kan du bita på den istället.
Aa, ska väl de ....
Citera
2011-06-06, 23:13
Medlem
Lär dig att inte bita av för mycket?
förstår mig inte på när ens morföräldrar säger "bit inte på naglarna"
- nehe varför inte då? brukar jag säga, om jag inte gör det blir dem ju långa, måste hålla dem i schack
Citera
2011-06-06, 23:13
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Finns det något du verkligen inte kan stoppa i munnen? Minns att vi fick en vegeterian att sluta bita på naglarna genom att gnida in något som hette minkfett på hennes naglar. Påsåvis vägradehon bita på naglarna.
Citera
2011-06-06, 23:15
Medlem
wheelintheskys avatar
Har samma jävla problem, har gjort det så länge ja kan minnas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto