2011-06-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa1n0fD3aTh
Jag har varit i precis samma sits som du befinnier dig i nu. Jag hade bitit på mina naglar ända från barnsben, men i 16 års åldern bestämde jag mig för att sluta!
Jag tog nåt slags medel på så att naglarna smakade skit men det hjälpte inte så mycket (för mig). Det jag behövde för att verkligen sluta bita på naglarna var att bestämma mig på riktigt! Inga undantag!
Om du verkligen vill sluta, så sluta!

Lycka till!
Tyvärr så är det nog det som är ända utvägen, min bror bet som fan på sina naglar och så gav vi han sådant medel men han fortsatte. Han sa "Det är fan aldrig gott att bita på naglarna så varför skulle jag sluta bara för det smakar lite äckligare, de är ju inte smaken man bryr sig om det är bara grejen att bita på naglarna." Men tillslut bestämde han sig för att sluta och det gick tillslut. Det är nog tyvärr ända utvägen :/
Citera
2011-06-07, 00:02
Medlem
Flippkids avatar
Skulle nog också behöva lite tips..
Citera
2011-06-07, 00:14
Medlem
knullklassons avatar
Lär dig att bita rätt - som jag. Mina tänder gör ett effektivare jobb på naglarna än vad en sax hade gjort. Har bitit sedan barnsben och är därför lite av en connoisseur i ämnet.
Citera
2011-06-07, 07:58
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danjeas
Lär dig att inte bita av för mycket?
förstår mig inte på när ens morföräldrar säger "bit inte på naglarna"
- nehe varför inte då? brukar jag säga, om jag inte gör det blir dem ju långa, måste hålla dem i schack
Haha ja precis .. men ja, ska försöka intyga mig sj, grejen är den att det är SÅ svårt, biter mest när jag är nervös.
Citera
2011-06-07, 07:59
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Lär dig att bita rätt - som jag. Mina tänder gör ett effektivare jobb på naglarna än vad en sax hade gjort. Har bitit sedan barnsben och är därför lite av en connoisseur i ämnet.
Bita rätt? Hur menar du då?
Citera
2011-06-07, 08:00
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Finns det något du verkligen inte kan stoppa i munnen? Minns att vi fick en vegeterian att sluta bita på naglarna genom att gnida in något som hette minkfett på hennes naglar. Påsåvis vägradehon bita på naglarna.
Jävlar va bra tips, kan se om det finns. Tack!
Citera
2011-06-07, 08:03
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheelinthesky
Har samma jävla problem, har gjort det så länge ja kan minnas
Och det är SÅ jävla jobbigt, eller hur?.
Citera
2011-06-08, 12:37
Medlem
Ni som har prövat mycket och VERKLIGEN VILL sluta bita på naglarna. Ni ska nu få ett tips om det som hjälpte mig. Inte gratis, inte smärtfritt, inte utan att nya problem dök upp(dock problem som var MYCKET mindre än nagelbitande) men jag slutade bita på naglarna DIREKT. Jag hade bitit i över 10 år och hade provat det flesta vanliga metoderna, stoppoväx, handskar, armeringslack, diesel mm utan att det fungerat på lång sikt. Att bara bestämma sig är svårt för många, hjälpte bara korta perioder för mig.
Jag var lite desperat och ville göra ett försök med en metod som jag länge hade villat testa men inte vågat. Jag piercade tungan, alltså gick till en piercing-studio och bad dom sätta en metallstav genom tungan på mig. Klick, så bet jag inte på naglarna mer utan kunde se dem växa ut och bli långa och fina. Jag tyckte att det var så skönt att "slippa" bita på dem att jag i en period nästan inte ville klippa dem heller, ibland gick de av och ändå bet jag inte på dom.

Men VARFÖR slutade jag då bita av det? Jo, under den ca 6 veckor långa läkperioden så SKA man inte stoppa fingrarna i munnen pga infektionsrisken. Detta verkade som att kroppen sköter själv och programmerar om sig till att inte stoppa nått onödigt i munnen, jag tappade i alla fall helt suget att bita på naglarna. Under tiden så växer naglarna ut och man kan fila och måla dem. Så när läktiden är över så har man fina naglar som man inte vill förstöra samtidigt som man nu har en rolig stav i munnen att leka med istället för att bita på naglarna. Dock bör man se upp med sina tänder och heller använda plast-stav och plast-kulor(finns speciella) om detta lekande blir den nya ovanan.

Observera att jag aldrig hade piercat tungan om det inte hade varit för att jag verkligen ville sluta bita på naglarna. Och jag säger att det VERKLIGEN var värt det såhär i efterhand.
Citera
2011-06-08, 18:01
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzandra
Ni som har prövat mycket och VERKLIGEN VILL sluta bita på naglarna. Ni ska nu få ett tips om det som hjälpte mig. Inte gratis, inte smärtfritt, inte utan att nya problem dök upp(dock problem som var MYCKET mindre än nagelbitande) men jag slutade bita på naglarna DIREKT. Jag hade bitit i över 10 år och hade provat det flesta vanliga metoderna, stoppoväx, handskar, armeringslack, diesel mm utan att det fungerat på lång sikt. Att bara bestämma sig är svårt för många, hjälpte bara korta perioder för mig.
Jag var lite desperat och ville göra ett försök med en metod som jag länge hade villat testa men inte vågat. Jag piercade tungan, alltså gick till en piercing-studio och bad dom sätta en metallstav genom tungan på mig. Klick, så bet jag inte på naglarna mer utan kunde se dem växa ut och bli långa och fina. Jag tyckte att det var så skönt att "slippa" bita på dem att jag i en period nästan inte ville klippa dem heller, ibland gick de av och ändå bet jag inte på dom.

Men VARFÖR slutade jag då bita av det? Jo, under den ca 6 veckor långa läkperioden så SKA man inte stoppa fingrarna i munnen pga infektionsrisken. Detta verkade som att kroppen sköter själv och programmerar om sig till att inte stoppa nått onödigt i munnen, jag tappade i alla fall helt suget att bita på naglarna. Under tiden så växer naglarna ut och man kan fila och måla dem. Så när läktiden är över så har man fina naglar som man inte vill förstöra samtidigt som man nu har en rolig stav i munnen att leka med istället för att bita på naglarna. Dock bör man se upp med sina tänder och heller använda plast-stav och plast-kulor(finns speciella) om detta lekande blir den nya ovanan.

Observera att jag aldrig hade piercat tungan om det inte hade varit för att jag verkligen ville sluta bita på naglarna. Och jag säger att det VERKLIGEN var värt det såhär i efterhand.
Ett problem bara, jag får inte pierca min tunga
Citera
2011-06-08, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsdontlie
Ett problem bara, jag får inte pierca min tunga

Då får du nog komma tillbaka när du är 18 Om du nu inte har något medicinskt skäl.
Citera
2011-06-08, 18:10
Medlem
hipsdontlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AALF
Då får du nog komma tillbaka när du är 18 Om du nu inte har något medicinskt skäl.
Haha va? Nej inga mediciniska skäl, får bara inte..
Citera
2011-06-08, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsdontlie
Haha va? Nej inga mediciniska skäl, får bara inte..

Vadå får inte? Är du över 18 så är det ingen som kan stoppa dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in