Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2020-02-02, 16:57
  #37
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Det funkar inte så. Troligen så har Markus mamma pratat finska med honom från början. Svenskan kommer automatiskt via plugget och kompisar om man inte har en svenskspråkig far o.s.v.
Det är det jag säger. Inga nyheter.
Citera
2020-02-02, 17:12
  #38
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Hur tänker du nu? Finlandssvenska, d.v.s svenskan som pratas i Finland är en östsvensk dialekt.

Den borde ha varit lättare att förstå för mamman då hon var van vid ett finskt tonfall.
Citera
2020-02-02, 20:54
  #39
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Den borde ha varit lättare att förstå för mamman då hon var van vid ett finskt tonfall.

Finlandssvenska har inget finskt tonfall, det är en svensk dialekt.
Citera
2020-12-13, 21:24
  #40
Avstängd
JamesOnds avatar
Markus Krunegård ser ut som Val Kilmer (när han var yngre)
Citera
2020-12-13, 22:27
  #41
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesOnd
Markus Krunegård ser ut som Val Kilmer (när han var yngre)
Jag tycker att han på vissa bilder ser ut som Pete Holmes. Jag har för mig att jag har läst att Krunegård är gift och har 2 barn, men mer vet jag inte om honom så jag tvivlar på att han skulle ha varit särskilt intresserad av Miriam Bryant.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2020-12-13 kl. 22:33.
Citera
2021-05-27, 19:13
  #42
Medlem
Bluebeast72s avatar
Skivsläpp idag o Livestream från pizzeria här:

https://umusic.digital/krunehof/
Citera
2021-06-27, 10:36
  #43
Medlem
Skall, enligt egen uppgift (intervju i Nöjesguiden) ha flyttat 100 m.
Inom stadsdelen Södermalm. Efter 10 år eller så.
Citera
2021-11-03, 18:52
  #44
Medlem
Markus Krunegård har kraschat med elsparkcykel och fått hjärnskakning.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-hjarnskakning
Citera
2021-12-11, 04:00
  #45
Medlem
TokyoBarns avatar
Han ser riktigt bra och fräsch ut nuförtiden, ser yngre ut idag än han gjorde för 10 år sedan, undrar om han gjort något ingrepp elr liknande elr om han bara åldrats bra, ser bättre ut än en genomsnittlig 20 åring haha.

Han är kung, som soloartist att kunna pumpa ut album efter album och hela tiden ligga på topp efter såhär många år, det är det inte många som lyckats med i detta land. Mvh
__________________
Senast redigerad av TokyoBarn 2021-12-11 kl. 04:13.
Citera
2021-12-11, 06:06
  #46
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Han ser riktigt bra och fräsch ut nuförtiden, ser yngre ut idag än han gjorde för 10 år sedan, undrar om han gjort något ingrepp elr liknande elr om han bara åldrats bra, ser bättre ut än en genomsnittlig 20 åring haha.

Han är kung, som soloartist att kunna pumpa ut album efter album och hela tiden ligga på topp efter såhär många år, det är det inte många som lyckats med i detta land. Mvh
Jag gillar Krunegård även om jag kan tycka att han tog lite väl mycket artistiska friheter i så mycket bättre. Hans senaste skiva var ok, han har hittat sin egen stil som artist och står fast vid den. Som privat person framstår han som ganska ordinär med 2 barn och gift. Det är intressant att han är så populär på flashback med alla dess språkfascister i och med att hans texter sällan följer några språkregler.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2021-12-11 kl. 06:13.
Citera
2023-11-10, 00:10
  #47
Medlem
Han ser ut som en finsk tant...saftar han ofta?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback