Citat:
Ursprungligen postat av EnUlf
Jag är inte säker, men inte till arbetsplatsen, isåfall till Karlskoga busstation.. Borde va till busstationen då ursprunget för alla våra resor är därifrån (Karlskoga).
Det kanske är detta som är den missade pusselbiten i din teori om hämnd.
Ni är 6 pers som avreser från denna busstation mot Norge. Mikael gör bort sig och skickas hem, då är det stora möjligheter att Mikael helt enkelt fick en retur enbart till Karlskoga. Han kommer fram helhög och pissur och ska då försöka ta sig hem till Örebro. Han väljer att knalla bort till din firma för att låna en bil och ta sig hem, alternativt ta sig till Degerfors där hans polare finns, han kanske har en luddig plan att man sen ska köra från Degerfors tillbaka till Karlskoga och ställa tillbaka den lånade bilen, för båda bilägarna är som sagt i Norge och har ingen aning om vad som händer hemma, han kan lokalerna och vet var nycklarna finns.
I denna röra med Degerfors poppar så 2 polare till upp och av någon anledning så får man för sig att dra ett race med din fina bil när man väl kommit fram till Karlskoga, så man parkerar den andra bilen och sen sitter alla 4 i din och man sticker ut på vägen mot Degefors och ger järnet. Sen vänder man någonstans och ger järnet tillbaka- får ett möte med en polis och sen vet vi hur det slutade.
Om nu polisen hittar nycklarna i bilen är det stor risk att ditt f-bolag kommer att jäklas, samtidigt infaller en knorr, ni var alla 6 försäkrade pga ert uppdrag i Norge, denna försäkring ska gälla från "dörr-till dörr"-dvs från hemmet-arbete-tillbaka till hemmet. Eftersom Mikael aldrig kom hem helt utan gjorde en "mellanlandning i Karlskoga bör alltså denna försäkring vara gällande trots hans stupida handlande så oavsett vem som satt vid ratten vid dödsögonblicket så bör denna "drulleförsäkring" som firman tecknat vara gällande och då har du ev chans att gå på denna om nu ditt f-bolag skulle jävlas (klassiker med nycklar - blir alltid problem)
Håller min teori om Mikael ?
P.S Om Mikael nu hade efterlevande barn kan de åberopa medel från denna arbetsgivare-försäkring som täcker er på era uppdrag. Utan att dra in företaget för mycket i denna katastrof så tror jag att du nog har god pejl hur det juridiska låg till när Mikael löpte amok.