Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Verkar mycket konstigt att man bryter sig in så man orsakar larm (enl uppgifter övervakat av securitas) om man nu bara ville ha bilen -blir helt bakvänt.
Edit: Om man nu visste att nyckeln fanns på plats x i huset förstår jag inbrottet, men samtidigt pekar detta på inside-info, är det någon av de anställda på firman som har någon av dessa herrar som sin "polare"...?
Om aftonhoran ringde dig efter 16:51 igår, fick dom uppgifterna från Flashback, ringde dom innan så sålde snuten ut den upplysningen, för nummerplåten låg i gräset efter smällen så det gick inte att se på bilen vem som var ägaren som jag har förstått det hela
https://www.flashback.org/sp31018756
16.20-23 någon stans satte jag på min mobil någon gång, 16.24 så ringde dom första gången.
Hann egentligen bara lägga ned den i fickan.
Citat:
Ursprungligen postat av gilpo
Jag blir fortfarande inte klok på hur fan man får in 4 vuxna människor i en supra och sen dundrar ut i hög hastighet. Borde inte vara fysiskt möjligt om förarn ska kunna röra nånting annat än ögonlocken. Vad säger du EnUlf har du åkt så många i den någon gång, hur tror du förarens körställning var?
Ja, jag har åkt 4 i bilen några gånger, är inte skönt eller speciellt smidigt.. jag är rätt stor och det går knappt, men går. Skulle inte rekommendera att ha någon längre än 1.60 där bak... man har bra kontoll på ratten mindre bra med pedalerna. 3 är nog det mesta man bör åka i bilen.
Citat:
Ursprungligen postat av RoMiolss78
Ja o arbetskompisen åkte förbi platsen där de ska skett, mäkta förundrad efter läst tidningsuppgifter där de stått dem flugit alla dessa meter.
Bilen har kommit över på fel körbana hamnat i diket o därigenom flugit kanske två meter där den tagit något träd o sen ut på en åker, bromspår i asfalten finns inte att tala om, tterst lite o väldigt ytliga så han har nog inte märkt av mcke innan dom hamnat i diket o den smällen som då blitt ger de obefintlig möjlighet te att dom överlevt smällen, vi talar om att säg dom kom i 160 o rakt in i dike träd utan att ha bromsat ner.
En annan sak ja tänkte på är att de var inte ett ljus eller blomma på platsen, märkligt, även på facebook har de vart tyst hade ju ändå 39 gemensamma vänner o de är endast 4 som kommenterat de otäcka, skumt
Jag var där igår (när jag kom hem från Norge) vid kl 00-01 då var det ljus och andra saker där.