Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: ?
En riktigt tragisk olycka
24,77%
430 röster
Man ska inte stjäla
80,41%
1396 röster
2011-06-07, 12:55
Medlem
Multifunktionells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee_Rimes
Hur kan människor vara så kalla? Hur kan man tycka att det är bra när 4 människor dör? Visst det är fel att gör som dom gjorde, men man kan inte vara glad för att dom dog bara för att dom inte är från Sverige. Kunde lika bra varit svenska som satt i bilen.

Merparten är nog "glada" för att det var kriminella som dog, sen att de var invandrare har nog inget med saken att göra. Om jag skulle varit tvungen att välja vilka som skulle suttit i bilen mellan 4 invandrare eller 4 kriminella så skulle jag iaf valt 4 kriminella.
Citera
2011-06-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoMiolss78
Men offren hade svenska vänner som lever svenska seder så de förblir visst förvånande samt att även 2 offer skall vart svenskar

Det har sagts så, men jag är inte helt övertygad om att de svenska offren skall vara "kulturella" svenskar. Tror väl att detta blir en fråga om hur man helt enkelt har tolkat deras passtillhörighet. Men detta får vi väl veta mer om senare. Inte för att det har någon större betydelse, men jag skulle inte vara förvånad om att det inte sätts ut några ljus eller blommor öht. på olycksplatsen.
Citera
2011-06-07, 13:00
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Men det är olika i kulturerna hur man hanterar tiden efter ett dödsfall, att lägga brinnande ljus och hälsningar på olycksplatser är en rätt så "svensk" företeelse som inte har sin motsvarighet i andra kulturer, ibland svårt att förklara för andra våran fascination för olycksplatser. För de flesta kulturer är det den döda kroppen (stoftet) som utsätts för vördnad och ritualer. Det är inte alls förvånande att det inte finns blommor och ljus på olycksplatsen.

Belägg för det? Se "Länk till Google-sökning". Jag har själv sett företeelsen i andra länder - i katolska länder (min uppfattning, har ej belägg) är det dessutom inte ovanligt att man bygger ett vägaltare vid sidan av vägen där en olycka har ägt rum.
Citera
2011-06-07, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Eller att AB helt enkelt bruteforce'at (spamringt) hans telefon och helt plötsligt kommer de fram när Uffe satt på telefonen

Om man spamringer på en avstängd lur får man då upptaget vid flera anrop samt voicemail eller meddelande om avstängt- så vid en repeat spam bör det då ha ringt inom 10-20 sek, förutsatt att man kört redial på ett antal telefoner samtidigt, så spammen lirar inte.

Däremot lirar 60 sek vid påslag-info-lägesangivelse, AB har då alltså haft tjänsten tillgänglig på någon direktlinje in och inte via växeln/ankn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glewah87
Väldigt bekräftat att Max är död, läs facebook-loggen http://www.facebook.com/max.ristic?sk=wall

Det är uppenbarligen någonting jag missar då jag läser loggen. Kan du vänligen vägleda mig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Verkar mycket konstigt att man bryter sig in så man orsakar larm (enl uppgifter övervakat av securitas) om man nu bara ville ha bilen -blir helt bakvänt.

Edit: Om man nu visste att nyckeln fanns på plats x i huset förstår jag inbrottet, men samtidigt pekar detta på inside-info, är det någon av de anställda på firman som har någon av dessa herrar som sin "polare"...?

Om aftonhoran ringde dig efter 16:51 igår, fick dom uppgifterna från Flashback, ringde dom innan så sålde snuten ut den upplysningen, för nummerplåten låg i gräset efter smällen så det gick inte att se på bilen vem som var ägaren som jag har förstått det hela

https://www.flashback.org/sp31018756

16.20-23 någon stans satte jag på min mobil någon gång, 16.24 så ringde dom första gången.
Hann egentligen bara lägga ned den i fickan.

Citat:
Ursprungligen postat av gilpo
Jag blir fortfarande inte klok på hur fan man får in 4 vuxna människor i en supra och sen dundrar ut i hög hastighet. Borde inte vara fysiskt möjligt om förarn ska kunna röra nånting annat än ögonlocken. Vad säger du EnUlf har du åkt så många i den någon gång, hur tror du förarens körställning var?

Ja, jag har åkt 4 i bilen några gånger, är inte skönt eller speciellt smidigt.. jag är rätt stor och det går knappt, men går. Skulle inte rekommendera att ha någon längre än 1.60 där bak... man har bra kontoll på ratten mindre bra med pedalerna. 3 är nog det mesta man bör åka i bilen.

Citat:
Ursprungligen postat av RoMiolss78
Ja o arbetskompisen åkte förbi platsen där de ska skett, mäkta förundrad efter läst tidningsuppgifter där de stått dem flugit alla dessa meter.
Bilen har kommit över på fel körbana hamnat i diket o därigenom flugit kanske två meter där den tagit något träd o sen ut på en åker, bromspår i asfalten finns inte att tala om, tterst lite o väldigt ytliga så han har nog inte märkt av mcke innan dom hamnat i diket o den smällen som då blitt ger de obefintlig möjlighet te att dom överlevt smällen, vi talar om att säg dom kom i 160 o rakt in i dike träd utan att ha bromsat ner.
En annan sak ja tänkte på är att de var inte ett ljus eller blomma på platsen, märkligt, även på facebook har de vart tyst hade ju ändå 39 gemensamma vänner o de är endast 4 som kommenterat de otäcka, skumt

Jag var där igår (när jag kom hem från Norge) vid kl 00-01 då var det ljus och andra saker där.
Senast redigerad av EnUlf 2011-06-07 kl. 13:09.
Citera
2011-06-07, 13:10
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUlf
...
Fick du något sms direkt när du satte på mobilen?

Jag brukar nämligen skicka sms till avstängda telefoner då min telefon meddelar när sms;et ankommer, därmed vet jag när telefonen slås på.

Beklagar att du blev av med bilen.
Citera
2011-06-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multifunktionell
Merparten är nog "glada" för att det var kriminella som dog, sen att de var invandrare har nog inget med saken att göra. Om jag skulle varit tvungen att välja vilka som skulle suttit i bilen mellan 4 invandrare eller 4 kriminella så skulle jag iaf valt 4 kriminella.

Men det är ju kanske ett lite för hårt straff att dom dog. Men när man läser att folk är glada för att det var invandrare så känns det fel.

Citat:
Ursprungligen postat av RupertSheldrake
Gråter du varje gång du läser om ett dödsfall i tidningarna? Var gränsen går för att glädjas över dödsfall är väl snarare filosofiskt än moraliskt? Gråter du över Stalin, Hitlers och Pol Pots död också? Nu ligger de ju självfallet på en helt annan skala av jävlighet än de tre jag nämnde, men likväl så minskar sympatin för dem till den grad att den för många övergår i glädje.

Allt för ofta ser vi i dagens samhälle hur brottslingar inte bara belönas utan även skryter och visar stolthet över vad de gör. Inte är det då särskilt anmärkningsvärt att reaktionerna när dessa stryker med eller skadas under sina rövartåg lutar mer åt glädje än den klassiska: "stackarna, de hade säkert en tuff uppväxt..."

Skulle jag bölat varje gång så hade jag inte gjort något annat än att bölat. Jag tycker bara att det är hemsk att folk sitter och skriver att dom är glad för att dom dog, om man nu är glad för det kan man hålla det för sig själv. Det finns ju anhöriga med!
Citera
2011-06-07, 13:22
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee_Rimes
Men det är ju kanske ett lite för hårt straff att dom dog. Men när man läser att folk är glada för att det var invandrare så känns det fel.

Skulle jag bölat varje gång så hade jag inte gjort något annat än att bölat. Jag tycker bara att det är hemsk att folk sitter och skriver att dom är glad för att dom dog, om man nu är glad för det kan man hålla det för sig själv. Det finns ju anhöriga med!

I en värld med mycket orättvisor är det väl kul när folk faller på eget grepp, ta tex självmordsbombaren i stockholm som bara lyckades spränga sig själv.
Kan man inte kontrollera en bil i hög fart ska man inte köra den helst om man har stulit den, man riskerar ju andras liv.
Citera
2011-06-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Fick du något sms direkt när du satte på mobilen?

Jag brukar nämligen skicka sms till avstängda telefoner då min telefon meddelar när sms;et ankommer, därmed vet jag när telefonen slås på.

Beklagar att du blev av med bilen.

Nej, inget sms.
Citera
2011-06-07, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
I en värld med mycket orättvisor är det väl kul när folk faller på eget grepp, ta tex självmordsbombaren i stockholm som bara lyckades spränga sig själv.
Kan man inte kontrollera en bil i hög fart ska man inte köra den helst om man har stulit den, man riskerar ju andras liv.

Nä det ska man inte, men jag tycker ändå att man behöver inte sitta och skriva att man är glad för någon är död...
Citera
2011-06-07, 13:58
Medlem
Ursprungligen postat av glewah87
Väldigt bekräftat att Max är död, läs facebook-loggen http://www.facebook.com/max.ristic?sk=wall

Att folk tänker på max som har förlorat sin bror, vad av detta fattar du inte max har många vänner för han är som ja sagt innan skön kille, sluta genast upp med osaningar, fattar du inte att du gör folk illa, IDIOT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in