Resultat: ?
En riktigt tragisk olycka
24,77%
430 röster
Man ska inte stjäla
80,41%
1396 röster
2011-06-06, 09:06
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Enligt polisen:. Varför skulle polisen ha mörkat en biljakt? Var det bara grabbar i bilen, eller var det, som jag tror två grabbar och två tjejer?

Snacket går i byn. Det är mkt spekulationer och en hel del ungdomar har varit vakna hela natten och mått riktigt taskigt samt ringt runt och när folk inte svarar så är de "döda". Det finns flera namn i omlopp men eftersom det hände inatt och många varit bortresta så är det ett hejdlöst spekulerande. Om ett par timmar så kan många namn strykas.

Min kusin E som bor där säger att det som står i AB inte riktigt stämmer. De har själva varit på olycksplatsen. Det finns vittnen som säger att Polisen legat i häcken på dom, hetsat till vansinne och sedan prejat av bilen.
Citera
2011-06-06, 09:08
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Jan
Ibland är det nog bättre att släppa buset än att stressa fram en sådan här situation, dom hade likaväl kunnat kraschat en mötande bil, så ibland går nog polisen lite väl in för sitt jobb

Att jaga bilar är INTE polisens jobb. Det är förbjudet enligt lag, och polisens arbete är att upprätthålla lagen och inte att bryta mot den.
Citera
2011-06-06, 09:11
Medlem
Rejvarens avatar
Finns det ingen som vet mer om vilka personerna är? Några anhöriga som läser denna tråd? Är mest nyfiken på kön och ålder.

Jag tror mest på att det var 4 unga killar som var ute och bus-kört mitt i natten och pga polisjakt och allmän trötthet (trots allt mitt i natten) tappade föraren koncentrationen och tog en kurva i för hög fart.
Citera
2011-06-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trupert

Aldrig rört mig i dessa trakter men mycket hittar man på internet.
Detta är stället det skedde på?

Om jag tolkar bilden rätt var de på väg mot Degerfors från Karlskoga. Då bör alltså polisen som mötte olycksbilen komma från Degerfors på väg tillbaka till stationen i Örebro via Karlskoga. Antar att både Karlskoga och Degerfors saknar egen polis nattetid. Kan vi anta att olycksbilen var på väg hem från Karlskoga? De har en nattklubb som stängde 02.00
Citat:
NIGHTSHIFT NIGHTCLUB Lördag: Nattklubb fr 22.00. - 02.00
Citera
2011-06-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Min kusin E som bor där säger att det som står i AB inte riktigt stämmer. De har själva varit på olycksplatsen. Det finns vittnen som säger att Polisen legat i häcken på dom, hetsat till vansinne och sedan prejat av bilen.

Uppdatera oss mer när du får fram mer info, dock tror jag inte att polisen legat i häcken på dem och prejat bilen för då hade väl polisbilen fått synliga skador eller själva åkt av i en höghastighet om jag inte har fel? Fast om det nu är så som du säger så är det ganska självklart att dom ljuger bort det, har för mig att det är mot polisernas regler att jaga folk som kör över 100-120km/h? Kan vara en myt jag gått på tho.
Citera
2011-06-06, 09:13
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
http://nwt.se/karlskoga/article916261.ece

Sen är det denna bilden:
http://nwt.se/multimedia/dynamic/005...4628img699.jpg
Mellan två reflexstolpar är det 50 meter.
Hamnade de i skogen ännu längre bort där eller är det någon som har sjukt dåligt ögonmått?

Aldrig rört mig i dessa trakter men mycket hittar man på internet.
Detta är stället det skedde på?
Det saknas i så fall ingen stolpe. Så 40-50 meter + 20 meter in i skogen innebär att de kom igenom skogen och ut på andra sidan av den lilla avfartsvägen man ser längre fram.

Polisen ljuger?

Jag får inte ihop bilderna riktigt. Kolla på den här ifrån AB:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/.../degerfors.jpg
Citera
2011-06-06, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Om jag tolkar bilden rätt var de på väg mot Degerfors från Karlskoga. Då bör alltså polisen som mötte olycksbilen komma från Degerfors på väg tillbaka till stationen i Örebro via Karlskoga. Antar att både Karlskoga och Degerfors saknar egen polis nattetid. Kan vi anta att olycksbilen var på väg hem från Karlskoga? De har en nattklubb som stängde 02.00

Fast det var ju söndag igår.
Citera
2011-06-06, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Snacket går i byn. Det är mkt spekulationer och en hel del ungdomar har varit vakna hela natten och mått riktigt taskigt samt ringt runt och när folk inte svarar så är de "döda". Det finns flera namn i omlopp men eftersom det hände inatt och många varit bortresta så är det ett hejdlöst spekulerande. Om ett par timmar så kan många namn strykas.

Finns det fler än T****s Karl***n (23) som har en Supra i Degerfors? Fälgarna stämmer inte på bilderna på Garaget. Kan förvisso vara bytta.
Citera
2011-06-06, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Jan
Ibland är det nog bättre att släppa buset än att stressa fram en sådan här situation, dom hade likaväl kunnat kraschat en mötande bil, så ibland går nog polisen lite väl in för sitt jobb

Förstår ändå inte hur det kan vara polisens fel om folk inte stannar. Man kan ju såklart diskutera lämpligheten i att jaga ibland, men det är ju iaf för mig självklart att det helt och hållet är den som försöker köra ifrån polisens fel att en olycka händer, hade de valt att stanna hade det inte blivit ngn jakt och ingen hade dött.

Polisen måste ha rätt att få stoppa folk, väljer man att inte stanna får man ta konsekvenserna. Det fick 4 personer göra inatt. Jag är glad att de inte dödade några utomstående men jag lider med deras familjer och poliserna/bärgarna/sjukvårdarna som får lida av andras misstag.
Citera
2011-06-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealBad
Finns det fler än T****s Karl***n (23) som har en Supra i Degerfors? Fälgarna stämmer inte på bilderna på Garaget. Kan förvisso vara bytta.

Att det är en Supra är inte säkert, bara det vi tror på just nu så "T****s Karl***n (23)s" bil är kanske inte den rätta.
Citera
2011-06-06, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Jag får inte ihop bilderna riktigt. Kolla på den här ifrån AB:
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/.../degerfors.jpg

AB-fotografen stod längre ifrån platsen än kollegan från NWT bara?
Citera
2011-06-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon89
Fast det var ju söndag igår.
Visst jag Kändes som en söndag idag för mig.
Senast redigerad av Mutbar 2011-06-06 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in