Resultat: ?
En riktigt tragisk olycka
24,77%
430 röster
Man ska inte stjäla
80,41%
1396 röster
2011-06-06, 04:53
Bannlyst
Svår olycka utanför Degerfors. Någon som vet mer om denna ruggiga bilolycka?

Enligt uppgifter har en bil gått av vägen och börjat brinna efter att ha mött en polisbil. Brandkåren har hittat spår efter minst fyra döda personer i det utbrända vraket. Tydligen ska bilen vara helt utbränd. Även registreringsskyltar med mera.

Polisen har ännu inte kunnat identifiera bilen eller vara riktigt säker på hur många som kan ha funnits i det utbrända bilvraket.
Senast redigerad av RealBad 2011-06-06 kl. 05:49.
Citera
2011-06-06, 05:54
Medlem
Låter som att det skulle kunna vara rattfylla eller att de åkt tok för snabb, mött polisen och fått panik och tappat kontrollen efter detta.
Citera
2011-06-06, 06:04
Bannlyst
Enligt uppgift kan man ha hittat en registreringsskylt i närheten av olycksplatsen. Tydligen var olycksoffren helt sönderbrända. Lär bli en del spekulationer om vilka personer det kan vara innan man är helt säkra. Ruggigt.
Senast redigerad av RealBad 2011-06-06 kl. 06:08.
Citera
2011-06-06, 06:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Det fanns inga misstankar om brott i samband med olyckan.

Citat:
Ginghagen berättar att en polispatrull mötte personbilen, som kom i hög hastighet,

Hastighetsöverträdelse och att inte stanna när man har en polisbil efter sig borde inte detta vara brott om något?
Citera
2011-06-06, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hastighetsöverträdelse och att inte stanna när man har en polisbil efter sig borde inte detta vara brott om något?

Att möta en polisbil är inget brott. Tydligen ska de båda poliserna som mötte (och vände) må piss och vara tagna ur tjänst. Vi får väl vänta på fler detaljer om olycksoffer och omständigheter.
Citera
2011-06-06, 06:26
Medlem
Måste säga att det är väldigt tragiskt. Men eftersom dom verkar ha kört så fort så lär dom nog ha däckat innan dom brann ihjäl. Måste varit jobbigt för polisen som inte kunnat göra så värst mycket.

Någon som har några fler uppgifter? Läste bara lite på AB, men inget intressant där.
Citera
2011-06-06, 06:30
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealBad
Att möta en polisbil är inget brott.

Det har jag väl inte påstått i heller? Hastigheten bör ju ha varit klart över "normalt" om man beslutar sig för att vända och köra efter mitt i natten när det är mörkt ute.
Citera
2011-06-06, 06:34
Medlem
truperts avatar
Citat:
Det har jag väl inte påstått i heller? Hastigheten bör ju ha varit klart över "normalt" om man beslutar sig för att vända och köra efter mitt i natten när det är mörkt ute.
Beror mer på vad det är för bil och lite andra omständigheter skulle jag säga. Har det varit någon fest/aktivitet på något ställe så kan polisen ha misstänkt rattfylla och vänt. Har själv upplevt detta flera gånger.
Citera
2011-06-06, 06:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chippzy
Måste säga att det är väldigt tragiskt. Men eftersom dom verkar ha kört så fort så lär dom nog ha däckat innan dom brann ihjäl. Måste varit jobbigt för polisen som inte kunnat göra så värst mycket.

Någon som har några fler uppgifter? Läste bara lite på AB, men inget intressant där.

Nja. Då de båda poliserna som var först på plats och försökte släcka branden nu tagits ur tjänst och får krishjälp, är det nog inte helt osannolikt att någon överlevt själva smällen men kanske satt fast. Spekulationer. Hoppas givetvis att dessa olyckliga satar slapp lida.
Citera
2011-06-06, 06:58
Medlem
Citat:

Vadå bakom sig? Det var ingen biljakt, så hastigheten vid olyckstillfället kan bara bli spekulation.
Citera
2011-06-06, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealBad
Nja. Då de båda poliserna som var först på plats och försökte släcka branden nu tagits ur tjänst och får krishjälp, är det nog inte helt osannolikt att någon överlevt själva smällen men kanske satt fast. Spekulationer. Hoppas givetvis att dessa olyckliga satar slapp lida.

Var nog tillräckligt otäckt än då. Är dessutom rutin vid svåra trauman.
Citera
2011-06-06, 07:38
Medlem
offas avatar
Bara Aftonhoran vad jag vet som har publicerat bilder, någon som törs spekulera i vilket bilmärke det rör sig om. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13130634.ab
Det nämns en uppställningsplats i artikeln, och jag ställer mig frågande till vart nämnda fordon kan ha ställts. Rimligtvis borde det röra sig om en inhägnad plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in