Resultat: ?
En riktigt tragisk olycka
24,77%
430 röster
Man ska inte stjäla
80,41%
1396 röster
2011-06-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Synd om de blåljugande poliserna? De är ju i högsta grad inblandade. De vet exakt vilken bil det var, de jagade ju grabbarna. Tycker mest synd om föräldrarna till offren.

Om killen som körde Supran hade stannat hade det väl antagligen inte hänt?
Jag förstår inte varför folk alltid vill skylla på polisen när såna här tragiska olyckor inträffar. Polisen gör bara sitt jobb.
Citera
2011-06-06, 08:34
Medlem
Citat:
Synd om de blåljugande poliserna? De är ju i högsta grad inblandade. De vet exakt vilken bil det var, de jagade ju grabbarna. Tycker mest synd om föräldrarna till offren.

Du verkar sitta på en hel del information fram med den så vi får höra vad som hänt och inte tro på polisernas version..
Citera
2011-06-06, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biltok
Jag förstår inte varför folk alltid vill skylla på polisen när såna här tragiska olyckor inträffar. Polisen gör bara sitt jobb.

Helt rätt om nu killen var berusad hade inte jag velat möta han på fel sida.
Citera
2011-06-06, 08:36
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

Nästa gång hade det kanske varit en mötande bil som de kört in i. I den hade det suttit oskyldiga.
Citera
2011-06-06, 08:43
Medlem
Detta måste vara det mest hemska sätt att avlida på. Att bli stekt i en brinnande bil är otroligt plågsamt. Jag har vårdat patienter som överlevt liknande olyckor och de beskriver smärtan och ångesten som overkligt enorm.

Biltrafiken är otroligt farlig och man blir ledsen när man ser ungdomar (och även högre åldrar) använda vägar och gator som lekstuga. . . . .
Citera
2011-06-06, 08:43
Medlem
truperts avatar
http://nwt.se/karlskoga/article916261.ece
Citat:
– Den har flugit säkert 40-50 meter parallellt med vägen och kanske 20 meter in i skogen och knäckt träd, säger insatsledaren Lars Viking Johansson till aftonbladet.se.
Sen är det denna bilden:
http://nwt.se/multimedia/dynamic/005...4628img699.jpg
Mellan två reflexstolpar är det 50 meter.
Hamnade de i skogen ännu längre bort där eller är det någon som har sjukt dåligt ögonmått?

Aldrig rört mig i dessa trakter men mycket hittar man på internet.
Detta är stället det skedde på?
Det saknas i så fall ingen stolpe. Så 40-50 meter + 20 meter in i skogen innebär att de kom igenom skogen och ut på andra sidan av den lilla avfartsvägen man ser längre fram.

Polisen ljuger?
Senast redigerad av trupert 2011-06-06 kl. 08:49.
Citera
2011-06-06, 08:47
Medlem
Citat:

Enligt polisen:
Citat:
Det finns inte heller några misstankar om brott i samband med olyckan.
. Varför skulle polisen ha mörkat en biljakt? Var det bara grabbar i bilen, eller var det, som jag tror två grabbar och två tjejer?
Citera
2011-06-06, 08:50
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Enligt polisen:. Varför skulle polisen ha mörkat en biljakt?
Mörkat för att det gick som det gick kanske?
Citera
2011-06-06, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Enligt polisen:. Varför skulle polisen ha mörkat en biljakt? Var det bara grabbar i bilen, eller var det, som jag tror två grabbar och två tjejer?

Tror också på 2 grabbar och 2 tjejer, men kan vara 4 killar som varit någonstans och gjort inbrott och haft stöldgods i bilen. Fast det är väl inte så troligt.
Citera
2011-06-06, 09:03
Medlem
Snor-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biltok
Ibland är det nog bättre att släppa buset än att stressa fram en sådan här situation, dom hade likaväl kunnat kraschat en mötande bil, så ibland går nog polisen lite väl in för sitt jobb
Citera
2011-06-06, 09:04
Medlem
chips79s avatar
såg ett klipp för en tid sedan på en bil som är vikt runt en stolpe eller ett träd. brevid sitter en kille helt borta. bilen brinner bara lite först för att sedan öka. sen kommer det ytterligare en kille utkravlande halvt brinnande ur bilen. men har för mig att det var 2-3 st till som försöker komma ut men brinner upp. var det på theync.com...?
Citera
2011-06-06, 09:06
Medlem
Såvitt jag vet så satt det väl ingen polis i supran? Väljer man att fly
och drar av vägen på samma gång så får man fan skylla sig själv.
Man har själv valt ev konsekvenser av att fortsätta köra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in