Resultat: ?
En riktigt tragisk olycka
24,77%
430 röster
Man ska inte stjäla
80,41%
1396 röster
2011-06-06, 07:44
Medlem
Man ser knappt vad det för bil. Är det en Toyota Supra? Bilvraket Bild Toyota Supra
Citera
2011-06-06, 07:48
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Man ser knappt vad det för bil. Är det en Toyota Supra? Bilvraket Bild Toyota Supra

Bakspoilern ser något annorlunda ut på olycksbilen, så troligtvis är det ingen Toyota Supra.
EDIT. Fel av mig, ser nu hur lik Supran den ser ut att vara.
Citera
2011-06-06, 07:50
Medlem
Catings avatar
Jä*ligt tragiskt... Det första man tänkte på är just en grupp ungdomar..
Jag skulle tro att det gått till ungefär som 39-1900 skrev.

"Låter som att det skulle kunna vara rattfylla eller att de åkt tok för snabb, mött polisen och fått panik och tappat kontrollen efter detta."

Hoppas de redan tuppat av när bilen fattade eld. Det måste också ha varit en fruktansvärd känsla för poliserna. Fyfan att bara kunna se på när de brinner upp
Citera
2011-06-06, 07:53
Medlem
Det är en supra, alla skarvar stämmer.Kolla skarven på bakspoilern på högersidan och kämnför med orginalbilden.Kolla även backlucka på vraket och jämnför med orginal bilden, tanklocket sitter på samma ställe.
Jag är 100% säker på att det är en supra.
Hemskt tragisk olycka för alla inblandade

Mvh Fly
Citera
2011-06-06, 07:56
Medlem
Supra MKIV var min första tanke också, hemskt för alla inblandade.
Citera
2011-06-06, 07:58
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar

Det ser väldigt likt ut. Nu imponerade du ordentligt på mig iaf
Citera
2011-06-06, 08:05
Medlem
Har svårt att tro att det var en rattfylla. Supraägare brukar vara väldigt bilintresserade. Tror mer på, trimmad, för mycket hästkrafter, för hög fart, tappade kontrollen.

Bilen ser ut att vara vit. Finns ju forum de lägger ut sina bilar på. Garaget? Kanske kan man hitta info på trimmet.
Citera
2011-06-06, 08:05
Medlem
Finns bara en Supra från Degerfors på garaget.org men fälgarna stämmer inte så jag lägger inte upp ngn länk.
Citera
2011-06-06, 08:23
Medlem
4 personer som kör av vägen tidig morgon får mig att tro på rattfylla, men vad vet jag.

Otroligt tragiskt, tycker synd om alla nära och kära, samt poliserna som var först på plats och fick hjälplöst se på.
Citera
2011-06-06, 08:24
Medlem
Shaytaniss avatar
Polisbilen jagade bilen enligt ögonvittnen och det handlar inte alls om att polisen vänt och kommit en stund efter, som det står i AB. Tycker att AB ska kolla sina källor bättre och kanske prata med de som såg jakten.

Synd att grabben som körde inte stannade. Så här efteråt kan man ju konstatera att det inte var värt det...
Citera
2011-06-06, 08:28
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinobike
4 personer som kör av vägen tidig morgon får mig att tro på rattfylla, men vad vet jag.

Otroligt tragiskt, tycker synd om alla nära och kära, samt poliserna som var först på plats och fick hjälplöst se på.

Synd om de blåljugande poliserna? De är ju i högsta grad inblandade. De vet exakt vilken bil det var, de jagade ju grabbarna. Tycker mest synd om föräldrarna till offren.
Citera
2011-06-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Polisbilen jagade bilen enligt ögonvittnen och det handlar inte alls om att polisen vänt och kommit en stund efter, som det står i AB. Tycker att AB ska kolla sina källor bättre och kanske prata med de som såg jakten.

Synd att grabben som körde inte stannade. Så här efteråt kan man ju konstatera att det inte var värt det...

Eftersom du vet att det var en grabb som körde kanske du vet mera,vilken bil? Om bilen var hemmahörande i Degerfors eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in