2004-10-22, 07:36
  #97
Medlem
Jag tror inte ett dugg på att det är nån psyksjuk person som gjort detta.
Kan slå vad om en back bärs att detta har nått med familjen att göra. Säkert hämnd för nått. Kvinnan som blev mördad råkade vara på fel plats vid fel tidpunkt. Men mordet på grabben var nog planerat.
Citera
2004-10-22, 08:02
  #98
Bannlyst
Gissar även jag på någon släktfejd med traditionell blodshämd.Att skära halsen av offret är inte ett vanligt svenskt sätt att döda någon men vanligt i arabländer.
Citera
2004-10-22, 11:58
  #99
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jfrank
Ja, extremt bra. Det låter som en härlig strategi i äkta USA anda, och vi vet alla hur väl det fungerar där.

Bha! I USA daltar dom bara. Tacka vet jag Sovjetunionen på det glada 30-talet. Där fick dom nackskott innan de hade gjort något.
Citera
2004-10-22, 13:05
  #100
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigDuke
Från aftonblaskan: "Mordvapnet analyseras i dag, det största intresset riktas mot fingeravtrycken som körs mot polisens dataregister med fingeravtryck på brottslingar som tidigare dömts till mer än två års fängelse."

Hmm en tjugoåring som dömts till minst 2 års fängelse... tror det blir en nitlott i sådana fall


Sen är det ju oxå en jävla skillnad mellan att "på håll" se ut som en i "20-årsåldern" och att vara 20 år. Vem vet gärningsmannen kan vara 25-30 bast?
Citera
2004-10-22, 13:08
  #101
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
http://img64.exs.cx/my.php?loc=img64&image=aftonbladet.jpg
Citera
2004-10-22, 15:47
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlige Mårten
http://img64.exs.cx/my.php?loc=img64&image=aftonbladet.jpg


Exat vad var dt?!
Citera
2004-10-22, 15:59
  #103
Medlem
Fula Gubbens avatar
Instämmer. Leif GW Persson kommer med rätt tydliga indikationer i denna riktning, och säkert inte utan anledning.

Ska bli spännande att se om tidningarna vågar ta i detta, om det finns en härva i bakgrunden.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av Dalmas
Jag tror inte ett dugg på att det är nån psyksjuk person som gjort detta.
Kan slå vad om en back bärs att detta har nått med familjen att göra. Säkert hämnd för nått. Kvinnan som blev mördad råkade vara på fel plats vid fel tidpunkt. Men mordet på grabben var nog planerat.
Citera
2004-10-22, 16:31
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalmas
Jag tror inte ett dugg på att det är nån psyksjuk person som gjort detta.
Kan slå vad om en back bärs att detta har nått med familjen att göra. Säkert hämnd för nått. Kvinnan som blev mördad råkade vara på fel plats vid fel tidpunkt. Men mordet på grabben var nog planerat.

Läste detta alldeles nyss på Expressens sida:

"Polisen börjar nu få en klar bild av vad som hände på mordplatsen på Åsgatan i Linköping.
Mordutredarna misstänker att attacken mot lille Mohammad inte var någon slump.
– Det lutar mer och mer mot att attacken var planerad, ett dåd som kan ha varit riktat mot pojkens familj, säger en poliskälla."

Precis somjag trodde.

En sak som jag tycker är väldigt konstig är signalementet. Man verkar helt bombsäker på att det ska vara en 20-åring. Om man nu är så säker på detta så borde ju någon sett hur denne ser ut. Och då borde man ju kunna gå ut med mer detaljerat signalement.
Men det kanske kan vara så att denne har sydländskt utseende och talar på brytande svenska och därför håller inne med dessa uppgifter?????
Citera
2004-10-22, 17:23
  #105
Medlem
chicos avatar
Något som verkligen förvånar mig är att det skrivs metervis om mordet på den lille pojken, men knappast något om kvinnan som faktiskt också blev mördad på samma tidpunkt?

Visst..det är fruktansvärt när ett litet barn som knappast har börjat leva, får sluta sitt liv på detta brutala sätt, men kvinnan var inte så värst gammal hon heller. Även hennes familj och anhöriga sörjer.

Ett liv är ett liv, oavsett hur gammal man är. Båda gick en ödesdiger död till mötes p.g.a av en "vettvilling" och därför tycker jag det är skandal att bara grabben omnäms så till den milda grad

chico
Citera
2004-10-22, 19:17
  #106
Medlem
babblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Mycket märkligt! Varför skulle rätten begära ett intyg från psyket om han skulle klara av ett fängelsestraff eller inte? Det ända som skall gälla är en rättspsykiatrisk undersökning där man kan se om han är svårt psykisksjuk eller inte. Om han lider av svår ångest eller beroende problem så kan han dömas till fängelse och få medicin samt behandling på anstallten.

Man döms till skyddstillsyn beroende på brottets art som inte förmildrande av personliga problem. Nu antar jag att han var anklagad för misshandel av sin fru vilket borde gett honom ett fängelsestraff.

NOTE: I och för sig vet jag att kriminella har dömts till grova brott men ändå fått skyddstillsyn t.e.x pga han/hon har varit påverkad (vilket är j-t fel).

Vet inte om det var hans advokat som ansåg att intyget skulle vara bra kanske...En stor undersökning skulle göras men jag vet inte varför det inte blev så, vet inte riktigt hur det funkar med det där.

Jag kan ju inte annat än anse att grovt vapenbrott (2 bössor och massor av ammunition) och grov misshandel med hammare o.dyl är tillräckligt allvarligt för att spärra in någon, och allrahelst om de dessutom lider av en antisocial personlighetsstörning!
Citera
2004-10-22, 19:22
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfrank
Ja, extremt bra. Det låter som en härlig strategi i äkta USA anda, och vi vet alla hur väl det fungerar där.

OT, men ändå. I USA minskar brottsligheten, i Sverige ökar den. Så den fungerar alldeles utmärkt. Är brottslingarna inlåsta kan dom inte begå brott.
Citera
2004-10-22, 19:37
  #108
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chico
Något som verkligen förvånar mig är att det skrivs metervis om mordet på den lille pojken, men knappast något om kvinnan som faktiskt också blev mördad på samma tidpunkt?

Visst..det är fruktansvärt när ett litet barn som knappast har börjat leva, får sluta sitt liv på detta brutala sätt, men kvinnan var inte så värst gammal hon heller. Även hennes familj och anhöriga sörjer.

Ett liv är ett liv, oavsett hur gammal man är. Båda gick en ödesdiger död till mötes p.g.a av en "vettvilling" och därför tycker jag det är skandal att bara grabben omnäms så till den milda grad

chico
Men vafan?Muhammed är älsklingsoffer i media..Fattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in