2008-10-19, 02:33
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Skulle vara guld om det var han och Thommy Håkansson får lösa sitt sista mord innan han går i pension om ca 3 veckor.

http://www.corren.se/archive/2008/10/16/jxnam1j4em3gj3t.xml

Ja, det vore fint!

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det står ju att han är känd av polisen sen gammalt. Då är han säkert redan avfärdad. Man har ju testat hundratals personer.

Även Anders Eklund var känd av polisen, men hade inte DNA-testats och därför klarat sig undan. Det är bara ett par år sedan som den nya lagen infördes som innebär att polisen nu tar DNA av många fler brottslingar. Så man kan inte utesluta någonting bara för att han är känd av polisen sedan tidigare.

Vad jag vet har man testat över 700 personer i den här utredning.

Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Dessutom tyder stölden av alkohol på att han är missbrukare, och tox-proverna på dubbelmördaren visade ju att han (i alla fall under tiden för dådet) bara hade nikotin i systemet. Dubbelmördaren kanske led av abstinens iofs?

Ja, det stämmer, men jag tror knappast att dubbelmördaren är absolutist. Eller så kanske han började självmedicinera med alkohol efter morden.

Citat:
Ursprungligen postat av Aceventura100
Det står i Corren att Thommy Håkansson har en egen teori om vem som är mördaren. Är det någon som vet vad han tror?
Vore intressant att höra hans åsikt.

Nu tror jag inte hans teori handlar om en konkret person, utan snarare om motiv etc. Förmodligen något som kanske kan såra målsägare, skrämma allmänheten eller leda till färre tips.
Citera
2008-10-19, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettogubben
Jag står jävligt tveksam till det här fallet. Som så många andra resonerat, så tror jag att det är en torped och då sannolikt en ryss/polack som är gärningsmannen. Och denna sitter säkert hemma i sitt föruttna land och kollar på TV just nu.. Tyvärr...

Vad är det för jävla avskum som mördar ett barn med kniv? Och vad är det för ett svin som beordrar och betalar för ett sånt mord? Må dom brinna i helvetet. Fyfan!
Citera
2008-10-20, 11:09
Medlem
Nu har det redan gått fyra år sen det hände! Hoppas att detta fall kan klaras upp även om det ser mörkt ut.

http://www.corren.se/archive/2008/10/19/jxspzdpxs5q9ths.xml
Citera
2008-12-02, 22:14
Medlem
d03ahs avatar
Det verkar som Efterlyst kommer ta upp fallet imorgon. Det verkade iaf så på den trailer jag såg ikväll. Det verkar också som de har en bild på vad jag tolkar som den misstänkte mördaren men att man än så länge gått bet på att identifiera honom. Återstår att se om jag har rätt.
Citera
2008-12-02, 23:01
Medlem
mretys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d03ah
Det verkar som Efterlyst kommer ta upp fallet imorgon. Det verkade iaf så på den trailer jag såg ikväll. Det verkar också som de har en bild på vad jag tolkar som den misstänkte mördaren men att man än så länge gått bet på att identifiera honom. Återstår att se om jag har rätt.

Lyssnade lite svagt när reklamen kom.. De verkar ha "nya" tips som kan lösa dubbelmordet och jag är oerhört nyfiken vad det kan vara för tips.. Är det tips som kommit fram de senaste dagarna är det lite underligt.. med tanke på att så lång tid har gått. Hoppas det ger någonting.

Mycket märkligt, men intressant fall.
Citera
2008-12-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrety
Lyssnade lite svagt när reklamen kom.. De verkar ha "nya" tips som kan lösa dubbelmordet och jag är oerhört nyfiken vad det kan vara för tips.. Är det tips som kommit fram de senaste dagarna är det lite underligt.. med tanke på att så lång tid har gått. Hoppas det ger någonting.

Mycket märkligt, men intressant fall.

En person som är kapabel till sadistiskt våld är hästplågaren som dödade ponnyn Silver för ett år sedan. Stog i Corren häromdagen att han kollades nu med tanke på skurna hästar i Finspångsområdet. Stog även att han är bosatt i Linköping.
Citera
2008-12-03, 04:49
Medlem
Troians avatar
Pojkens pappa har anklagats för diverse skumraskaffärer och oegentligheter. Det skulle inte förvåna mig om det på något vis finns en koppling dit.
Citera
2008-12-03, 07:18
Bannlyst
Leif Gw Pehrsson tror att mördaren är runt 13 år gammal och därför har man missat honom i utredningen. Man har fokuserat på någon i 20-25 års åldern.

Detta vet polisen idag om mördaren:

Personen har inte tidigare dna-testats av polisen.
Personen snusar, eller eventuellt röker.
Personen använde inte droger.
Personen är sannolikt av skandinavisk härkomst.
Citera
2008-12-03, 07:39
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Leif Gw Pehrsson tror att mördaren är runt 13 år gammal och därför har man missat honom i utredningen. Man har fokuserat på någon i 20-25 års åldern.

Detta vet polisen idag om mördaren:

Personen har inte tidigare dna-testats av polisen.
Personen snusar, eller eventuellt röker.
Personen använde inte droger.
Personen är sannolikt av skandinavisk härkomst.

Länken:

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1390121/polisens-teori-mordaren-ar-en-tonarspojke
Citera
2008-12-03, 09:59
Avslutad
Antar att det var nån som inte gillade mohammed. Knappast var det en slump iaf.
Citera
2008-12-03, 11:30
Medlem
martin_katts avatar
Vad händer om mordet klaras upp och det visar sig att gärningsmannen var just 13 år gammal när mordet begicks?
Det kan väl knappast bli tal om att gärningsmannen överlämnas till sociala myndigheter om han har klarat sig i nästan fem år utan att begå brott?
Citera
2008-12-03, 11:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin_katt
Vad händer om mordet klaras upp och det visar sig att gärningsmannen var just 13 år gammal när mordet begicks?
Det kan väl knappast bli tal om att gärningsmannen överlämnas till sociala myndigheter om han har klarat sig i nästan fem år utan att begå brott?

En trettonåring med så grava störningar att han oprovocerat hugger ihjäl två peroner, då tror jag att risken är stor att han redan är omhändertagen på ena eller andra viset, pga andra orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in