2011-09-28, 22:16
  #1369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Han borde fått lämna DNA efter knivöverfallet.


Njae inte så säkert va. Förr så hamnade man väl bara i registret om man dömdes till minst 2års fängelse
Citera
2011-10-01, 02:15
  #1370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massive
Eftersom det följde lite frågor på mitt senaste inlägg vill jag poängtera att det jag framförde var ren fakta som både polis och rättsväsendet kände till innan mordet.
Jag har tillskillnad av de som gärna vill peka ut och misskreditera någon ovän här i tråden inte något behov av kukförlängare och wanna-be gangster-status men slår gärna ett slag för det jag tror på- rättvisa!
Betr signaturen Nylaserman´s ohämmade outningar kan jag till hans trogna lärljungar meddela att den person han i namn misstänker är mördaren med 100% sannorlikhet redan är (av polis) avförd utredningen punkt

De drogaffärer som ska ha pågått i butiken kanske Nylaserman vill förklara utförligare för den stora massan för sanningen gör ändå ett visst avsteg från den berörda familjen Ammouri som butiksägare, inte sant? Det var väl ändå en svenskättad personal som ibland hade någon ecstasy eller ryssfemma att kränga, för det vore orättvist att "folk" fick uppfattningen att familjen A sålde kilovis brunt i datorchassin.

Någon som vet vilka språk svenska undantaget som Anna-Lena behärskade flytande?PM:a om ni ej vill skriva i tråden, tack!

någon? fanns vel bara i hundra eller 1000 pack.. va endå en del ruffens som jag tror ligger bakom morden ,ingen slump ingen planering .. helt sjukt att ingen åkt fast eller någon som vet ,gärningsmannen är säkerligen avliden...
Citera
2011-10-01, 11:58
  #1371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
finns 3 personer namger ingen av dem men dom 3 välkända linköpingsbor haft en del med pappan att göra,som handlar om pengar och droger samt data..

långt innan morden .och dessa fått lämna dna person 4 känner samtliga och han ,stämde in helt på alla beskrivningar .

va ett år sen personer i vår bekantskapskrets började prata om han , mm att det är så likt på alla sett ..
9 av 10 så har alldrig sagt att det va eller är han,
sen vet ju många andra linköpingsbor att det rufflades i databutiken datorer först o främst sen även skullder som dom hade till fel sorts människor ,vad skulderna rörde kan va lån eller vad som helst?

en vän som inte lever idag har bjudit mej på pulver från denna butik,sen går jag inte på rykten men lite osanolikt att det skulle va påhittat från många av mina vänner ,och att det blev ett mord av en slump tror jag inte heller på,helt säkert så skulle någon skräma pojken för något som rör hans familj .och personen var drogad av ghb som inte syns på tester eller svamp svamp kanske man ser? eller kanske hade stans avtändning och inga spår kvar av pulver,han va nojig och hade sin kniv i fickan o drog upp kniven , allt gick överstyr ....tror inte heller dom kommer få fast GM synd .polisen måste mycke väl veta om saker kring familjen ,och inget dom går ut med..självklart ljuger jag inte ihop någotså sluta spekulera i det ..

Vilken ålder och vilken del av Linköping är personen du nämner ifrån? skulle vara intressant om det är samma person jag tänker på.. du kan skicka pm om du inte vill släppa på för mkt offentligt
Citera
2011-10-03, 06:32
  #1372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylke83
Vilken ålder och vilken del av Linköping är personen du nämner ifrån? skulle vara intressant om det är samma person jag tänker på.. du kan skicka pm om du inte vill släppa på för mkt offentligt

svarar åt dig, inte säker på att uppgifterna stämmer dock. men efter att ha läst igenom tråden så är personen d*ick j*hansson, var 19 år då morden begicks och bodde i "lassaretsbacken 100 meter från platsen", i andrahand hos sin brorsa.. så han var inte skriven där. efter mordet ska han enligt nylasermans uppgifter ha flyttat hem till sina föräldrar utanför linköping och börjat använda sitt andranamn (arvid?) som tilltalsnamn. rätta gärna uppgifterna ni som vet bättre.

oklart om d*ick var ett smeknamn för ric*ard?
Citera
2011-10-03, 18:22
  #1373
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
svarar åt dig, inte säker på att uppgifterna stämmer dock. men efter att ha läst igenom tråden så är personen d*ick j*hansson, var 19 år då morden begicks och bodde i "lassaretsbacken 100 meter från platsen", i andrahand hos sin brorsa.. så han var inte skriven där. efter mordet ska han enligt nylasermans uppgifter ha flyttat hem till sina föräldrar utanför linköping och börjat använda sitt andranamn (arvid?) som tilltalsnamn. rätta gärna uppgifterna ni som vet bättre.

oklart om d*ick var ett smeknamn för ric*ard?
Varför är han så speciell?
Citera
2011-10-03, 18:40
  #1374
Medlem
Yatsys avatar
Finns det någon form av tidsangivelse under hur många minuter brottet utspelar sig? det sägs finnas över 10 vittnen,när kommer de in i se dubbelmordet?
Citera
2011-10-03, 19:10
  #1375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Finns det någon form av tidsangivelse under hur många minuter brottet utspelar sig? det sägs finnas över 10 vittnen,när kommer de in i se dubbelmordet?

"allt var över på mindre än en minut", skriver expressen. de flesta av vittnena har inte sett själva mordet (endast någon/några, som verifierat att mohammad mördades först) men har sett den misstänkta mördaren när han flytt från platsen.
Citera
2011-10-03, 19:35
  #1376
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
"allt var över på mindre än en minut", skriver expressen. de flesta av vittnena har inte sett själva mordet (endast någon/några, som verifierat att mohammad mördades först) men har sett den misstänkta mördaren när han flytt från platsen.
Men det har nog inget faktiskt värde,en tidning är en tidning.
Citera
2011-10-03, 22:55
  #1377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Men det har nog inget faktiskt värde,en tidning är en tidning.

men expressen har väl ingen anledning att ljuga om det? om du vill hitta något av värde så får du försöka söka upp det/de vittnen/a som såg själva händelsen, och fråga dem hur lång tid de uppfattade att överfallen tog.
Citera
2011-10-04, 00:02
  #1378
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
men expressen har väl ingen anledning att ljuga om det? om du vill hitta något av värde så får du försöka söka upp det/de vittnen/a som såg själva händelsen, och fråga dem hur lång tid de uppfattade att överfallen tog.
Det är väl klart att Expressen inte vill ljuga.Men det har inget som helst begrepp om vad som är vad.Man får ha förståelse för det.Okej har du något förslag på kontakt?
__________________
Senast redigerad av Yatsy 2011-10-04 kl. 00:05.
Citera
2011-10-04, 11:22
  #1379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det är väl klart att Expressen inte vill ljuga.Men det har inget som helst begrepp om vad som är vad.Man får ha förståelse för det.Okej har du något förslag på kontakt?

klart att expressen har snackat med polisen för att få korrekta signalement på mördaren, information som de senare sprider till allmänheten.

om expressen skriver att morden varit över på mindre än en minut så kan du dra slutsatsen att det hela gick snabbt. ingen vet någon mer exakt tidsangivelse än så, tvivlar på att någon klockade överfallet. så jo, du kan ta saker som du läser i tidningarna som "faktiskt värde" om du bara lär dig att tolka information.
Citera
2011-10-05, 01:40
  #1380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
svarar åt dig, inte säker på att uppgifterna stämmer dock. men efter att ha läst igenom tråden så är personen d*ick j*hansson, var 19 år då morden begicks och bodde i "lassaretsbacken 100 meter från platsen", i andrahand hos sin brorsa.. så han var inte skriven där. efter mordet ska han enligt nylasermans uppgifter ha flyttat hem till sina föräldrar utanför linköping och börjat använda sitt andranamn (arvid?) som tilltalsnamn. rätta gärna uppgifterna ni som vet bättre.

oklart om d*ick var ett smeknamn för ric*ard?

helt fel personen hete ej richard och ennu mindre att han var 19 år vid morden.... att han skulle bytt namn till arvid har inte jag sagt eller hört förens i tråden här ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in