2012-09-05, 17:05
Medlem
LeonVances avatar
Som jag skrivit tidigare tror jag inte Liam är gärningsmannen i detta fall.

Men det kan som sagt inte uteslutas heller och jag tycker det är extra intressant med Liam om man samtidigt tar med hans bror i bilden. I min teori som jag utvecklat sedan igår tror jag att det kan vara så här att Liam och Tomas var i Linköping av någon anledning. När de var ute och gick blev Liam plötsligt helt rasande aggressiv på ett litet barn. Han tar fram sin kniv och då försöker Tomas stoppa honom, men Liam knivskär Tomas i handen och hotar att döda honom. Tomas blir så klart chockad och tar sig snabbt från platsen. Liam ger sig då på barnet. När Tomas flyr tar han av sig sin mössa och använder den för att stoppa blodflödet. Han tar sig ut på Djurgårdsgatan och när han vandrar norr ut så tycker han att mössan blivit för kladdig och dumpar den i vad han tror är en sopkorg. Flera timmar senare är Tomas fortfarande chockad och inte förmögen att ta sig till någonting. Det är då han observeras på en parkbänk i Trädgårdsförening där han sitter i sin polotröja och har ett förvridet ansikte(1). Kanske antar han att polisen redan gripit hans bror.
När det gått flera dagar och Tomas förstått att hans bror kommit undan samtidigt som han via medias rapportering börjar förstå att de enda spåren polisen har från brottet är hans eget blod och hår. Alltså kommer polisen tro att Tomas är mördaren. Där av kan nu inte Tomas kontakta polisen och ange sin bror, för vem skulle tro på honom när det bevisligen är hans eget DNA? Samtidigt kanske Tomas även blivit hotad av sin bror till att hålla tyst. Kanske har Liam t o m hotat med att ange Tomas som mördaren.

Två olika män har setts fly från mordplatsen, en i beige jacka och en i svart jacka. Ingen av dem är ännu identifierad.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=489520
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.406429-jacka-hett-spar-i-mordutredning?m=print
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12383183.ab
Polisen ändrar sig ang signalement: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&
artikel=490327

Den här teorin tycker jag förklarar väldigt många av alla de frågetecken som trots allt finns i det här fallet.

(1) http://www.dn.se/nyheter/nya-vittnesuppgifter-om-dubbelmordaren
Senast redigerad av LeonVance 2012-09-05 kl. 17:10.
Citera
2012-09-05, 17:08
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Varför är det troligt att han var i Linköping????? Hur FAN kommer ni fram till det? Han har _ingen_ som helst känd koppling till orten eller offren.. jag är jädrigt trött på att folk verkar saknar förmåga att särskilja alla tänkbara scenarion från fakta eller åtminstone rimliga antaganden.

Att påstå att det är troligt att LH var i Linköping är ju helt åt helvete. Vad baserar man det på? Det är inte många som spontant har ihjäl barn, det håller jag med om men det är en jävla lång väg från det konstaterandet till att påstå att LH troligtvis var i Linköping vid tidpunkten för mordet för det kan man bara komma fram till om man har extremt livlig fantasi.

Om det hade varit whiskeymässa i stan och LH gillade att dricka cognat - är det då också troligt att han var i Linköping (som han överhuvudtaget inte har någon känd koppling till alls) för att delta i whiskeyprovningen?

Tröttsamt..

Om man är öppen för ev möjligheter så finner man oftast tråden

varför inte vara lite mer öppen.

Gång på gång så har jag påpekat att han inte verkar ha ngt samband med vare sig BO eller LKPG.

men att det finns en liten liten tråd som leder just till linköping o det är troligtvis hans konstintresse

se möjligheter istället
Citera
2012-09-05, 17:12
Medlem
blueyellowlions avatar
Det är ju det jag menar, "döda dem allesammans", om det är nån som tagit till sig av detta så skulle han troligen vara så flippad att han löpt amok och attackerat flera. Dessutom tycker jag inte att skyltarna hänger ihop på nåt sätt, inte alla åtminstone. Det låter för indirekt på nåt sätt. Skulle förvåna mig storligen om det har något med det att göra. Alla dessa klistermärken som vänster-partister/kommunister sätter upp lite här och där har väl inte heller gjort folk tokiga, t.ex "Ge oss fler jobb, Reinfeldt!" Än så länge har väl ingen brytit sig in hemma hos Reinfeldt och krävt jobb...Om nån fattar poängen bara.....Det är ingenting man tar fasta på.
Citera
2012-09-05, 17:12
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Som jag skrivit tidigare tror jag inte Liam är gärningsmannen i detta fall.

Men det kan som sagt inte uteslutas heller och jag tycker det är extra intressant med Liam om man samtidigt tar med hans bror i bilden. I min teori som jag utvecklat sedan igår tror jag att det kan vara så här att Liam och Tomas var i Linköping av någon anledning. När de var ute och gick blev Liam plötsligt helt rasande aggressiv på ett litet barn. Han tar fram sin kniv och då försöker Tomas stoppa honom, men Liam knivskär Tomas i handen och hotar att döda honom. Tomas blir så klart chockad och tar sig snabbt från platsen. Liam ger sig då på barnet. När Tomas flyr tar han av sig sin mössa och använder den för att stoppa blodflödet. Han tar sig ut på Djurgårdsgatan och när han vandrar norr ut så tycker han att mössan blivit för kladdig och dumpar den i vad han tror är en sopkorg. Flera timmar senare är Tomas fortfarande chockad och inte förmögen att ta sig till någonting. Det är då han observeras på en parkbänk i Trädgårdsförening där han sitter i sin polotröja och har ett förvridet ansikte(1). Kanske antar han att polisen redan gripit hans bror.
När det gått flera dagar och Tomas förstått att hans bror kommit undan samtidigt som han via medias rapportering börjar förstå att de enda spåren polisen har från brottet är hans eget blod och hår. Alltså kommer polisen tro att Tomas är mördaren. Där av kan nu inte Tomas kontakta polisen och ange sin bror, för vem skulle tro på honom när det bevisligen är hans eget DNA? Samtidigt kanske Tomas även blivit hotad av sin bror till att hålla tyst. Kanske har Liam t o m hotat med att ange Tomas som mördaren.

Två olika män har setts fly från mordplatsen, en i beige jacka och en i svart jacka. Ingen av dem är ännu identifierad.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=489520
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.406429-jacka-hett-spar-i-mordutredning?m=print
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12383183.ab
Polisen ändrar sig ang signalement: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&
artikel=490327

Den här teorin tycker jag förklarar väldigt många av alla de frågetecken som trots allt finns i det här fallet.

(1) http://www.dn.se/nyheter/nya-vittnesuppgifter-om-dubbelmordaren

En mkt bra teori som även den visar att det skulle mkt väl kunna finnas möjligheter att Liam har befunnits i staden.

Skönt att allafall få lite medhåll
Citera
2012-09-05, 17:14
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Varför är det troligt att han var i Linköping????? Hur FAN kommer ni fram till det? Han har _ingen_ som helst känd koppling till orten eller offren.. jag är jädrigt trött på att folk verkar saknar förmåga att särskilja alla tänkbara scenarion från fakta eller åtminstone rimliga antaganden.

Att påstå att det är troligt att LH var i Linköping är ju helt åt helvete. Vad baserar man det på? Det är inte många som spontant har ihjäl barn, det håller jag med om men det är en jävla lång väg från det konstaterandet till att påstå att LH troligtvis var i Linköping vid tidpunkten för mordet för det kan man bara komma fram till om man har extremt livlig fantasi.

Om det hade varit whiskeymässa i stan och LH gillade att dricka cognat - är det då också troligt att han var i Linköping (som han överhuvudtaget inte har någon känd koppling till alls) för att delta i whiskeyprovningen?

Tröttsamt..

Du måste försöka med två saker nu, se helheten och förstå att det är som sagt teorier
som diskuteras. Dock så var ordet troligtvis helt fel ordval men titta på alla små bäckar som rinner mot Liam.

Samtidigt glädjer det mig att du reagerar och skriver emot då det för debatten framåt och man
måste se över sina tankegångar innan ett svar, nåt som inte alls är nödvändigt om det bara hänger ryggdunkare i tråden.

Nu ska jag se vad som finns att gräva fram om Liam.
Citera
2012-09-05, 17:18
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Du måste försöka med två saker nu, se helheten och förstå att det är som sagt teorier
som diskuteras. Dock så var ordet troligtvis helt fel ordval men titta på alla små bäckar som rinner mot Liam.

Samtidigt glädjer det mig att du reagerar och skriver emot då det för debatten framåt och man
måste se över sina tankegångar innan ett svar, nåt som inte alls är nödvändigt om det bara hänger ryggdunkare i tråden.

Nu ska jag se vad som finns att gräva fram om Liam.

,
Senast redigerad av Maxipower1 2012-09-05 kl. 18:14.
Citera
2012-09-05, 17:23
Medlem
Att få medhåll... är det trådens syfte? Att dikta ihop någon galen teori som man sedan blir lycklig över när andra stämmer in?

Självklart ska man få föra fram teorier och spekulera vilt men det irriterar åtminstone mig individer inte kan se skillnad på möjligt och rimligt.

Som Maxipower1 som påstår att LH var extremt intresserad av noréns typ av konst.... det hade jag kunnat köpt om man formulerade sig i stil med:

"Eftersom LH verkar ha ett stort intresse för konst och dessutom ett intresse inom alternativa konstformer, är det inte helt orimligt att anta att han möjligtvis skulle kunna ha besökt Linköping för att ta de av utställningen".

Istället blir det något i stil med:

"LH var extremt intresserad av noréns typ av konst så han var förmodligen i Linköping"

Tyvärr verkar smurfen själv helt oförmögen att se skillnaden och verkar istället vara mer intresserad av att få upprättelse efter att ha blivit förlöjligad i den andra tråden.
Senast redigerad av mystikern87 2012-09-05 kl. 17:31.
Citera
2012-09-05, 17:30
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Att få medhåll... är det trådens syfte? Att dikta ihop någon galen teori som man sedan blir lycklig över när andra stämmer in?

Självklart ska man få föra fram teorier och spekulera vilt men det irriterar åtminstone mig när det påstås massa saker. Tycker LeonVance uttrycker sig utmärkt och även om jag inte köper allt i teorin påstår han inte heller att det är "troligt" att LH var i Linköping, istället säger han att det är möjligt. För mig är det en enorm skillnad.

Likadant som Maxipower1 som påstår att LH var extremt intresserad av noréns typ av konst.... det hade jag kunnat köpt om man formulerade sig i stil med:

"Eftersom LH verkar ha ett stort intresse för konst och dessutom ett intresse inom alternativa konstformer, är det inte helt orimligt att anta att han möjligtvis skulle kunna ha besökt Linköping för att ta de av utställningen".

Istället blir det något i stil med:

"LH var extremt intresserad av noréns typ av konst så han var förmodligen i Linköping"

Tyvärr verkar smurfen själv helt oförmögen att se skillnaden och verkar istället vara mer intresserad av att få upprättelse efter att ha blivit förlöjligad i den andra tråden.

Jag har inte påstått ngt egentligen mer försökt visa lite fakta

Jag får be min herre om att jag inte uttrycker mig så som han önskar .

Jag ber även om ursäkt att jag försöker visa en eventuell koppling.
Citera
2012-09-05, 17:30
Medlem
hojtas avatar
Håret

Håret efter gärningsmannen lär ha varit ganska blont medans bröderna H ser ut att vara ganska mörka. Av den anledning utesluter de flesta kopplingen men...

Av egen erfarenhet vet jag att hårets färg skiftar rejält mellan årstiderna. Just nu efter sommaren (jo det var en hel del sol i alla fall) är jag väldigt ljus och skulle lugnt klassifieras som blond. Men i vinter lär jag vara skapligt mörk igen.

Nu var jag iofs borta i ett soligt land i vintras i typ 2 månader och är i sommar blondare än jag nånsin varit!

Alltså, nu är det höst och morden skedde på hösten....
Låser man sen in sej i 10 år och spelar dataspel och inte ser nån sol...

Maxipower1 - jag ger det till dej att spinna vidare på
Citera
2012-09-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Jag har inte påstått ngt egentligen mer försökt visa lite fakta

Jag får be min herre om att jag inte uttrycker mig så som han önskar .

Jag ber även om ursäkt att jag försöker visa en eventuell koppling.

Du får formulera dig precis så som du behagar men om du hoppas på att bli förstådd rekommenderar jag att du väljer dina ord lite mer varsamt. Fast egentligen skiter jag i vilket, du verkar helt trött i hjärnan.
Citera
2012-09-05, 17:35
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Tänkte på en sak

Det finns tecken på att mystikern87 är 25 år kan det stämma

Finner det inte alls otroligt att M87 skulle vara 25 men Liam är 31 och T.H 28 eller har
jag missat nåt? Utveckla gärna ditt resonemang.
Citera
2012-09-05, 17:50
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hojta
Håret

Håret efter gärningsmannen lär ha varit ganska blont medans bröderna H ser ut att vara ganska mörka. Av den anledning utesluter de flesta kopplingen men...

Av egen erfarenhet vet jag att hårets färg skiftar rejält mellan årstiderna. Just nu efter sommaren (jo det var en hel del sol i alla fall) är jag väldigt ljus och skulle lugnt klassifieras som blond. Men i vinter lär jag vara skapligt mörk igen.

Nu var jag iofs borta i ett soligt land i vintras i typ 2 månader och är i sommar blondare än jag nånsin varit!

Alltså, nu är det höst och morden skedde på hösten....
Låser man sen in sej i 10 år och spelar dataspel och inte ser nån sol...

Maxipower1 - jag ger det till dej att spinna vidare på

jag spinner då vidare på det.

fantombilden är bara en bild. Håret är blont där mkt riktigt.

Men faktum är att så ljust tror dom inte att det är utan faktiskt ngt mörkare,

Mer åt det du nämde kanske solblekt vad vet jag

jag är lekman

Men här är en bild på hur dom tror att färgen ska vara på ev GM
som inte alls stämmer med Fantombilden.

Med det bevisar jag inget o påstår heller inte att det måste vara så.

Håret;

http://www.balonius.se/ovrigt/dubbelmord/har.JPG

jag skulle också kunna tänka mig att bilden där jag har jämfört Fantombilden med Liams likhet att Liam vid tillfälet skulle kunna ha vax i håret

som var vanligt med grabbarna i början på 2000 talet

O vaxet skulle då ge svaret till att håret är mörkare o har en helt annan frisyr osv

http://forumbilder.se/Templates/Page...bild%20%20Dump
Senast redigerad av Maxipower1 2012-09-05 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in