2007-09-09, 13:19
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knassank
Jag vill inte hänga ut någon men det lär, som jag förstått det, finnas en hel del människor i olika delar av landet som tycker väldigt illa om honom efter vissa affärer som gjorts.

Och då går man på brorsans son och en gammal kärring som inte ens bor i samma stad? För det är väl inte brorsan som står för affärerna som någon/några tydligen ska reta sig på?
Citera
2007-09-09, 13:30
  #182
Medlem
knassanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gre_gger
Och då går man på brorsans son och en gammal kärring som inte ens bor i samma stad? För det är väl inte brorsan som står för affärerna som någon/några tydligen ska reta sig på?

Om det gick snett tycker jag inte det är så långsökt att han högg närmaste vittnet också. Som jag förstod det så högg han henne efter att han huggit ungen.

Kanske hade hans bror en roll i affärerna också? Kanske tog mördaren första bästa offer inom "familjen". Jag vet inte, men som sagt tycker jag det är ett väldigt osannolikt sammanträffande att det var någon i den familjen som råkade ut för det.
Citera
2007-09-09, 15:14
  #183
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knassank
Jag vill inte hänga ut någon men det lär, som jag förstått det, finnas en hel del människor i olika delar av landet som tycker väldigt illa om honom efter vissa affärer som gjorts.

Det är inte helt långsökt att någon av dessa ville lära honom en läxa och anlitade första bästa halvkriminella gangster som gick att hitta i den lokala bekantskapskretsen. Med tanke på kniven som användes så lär det ju inte ha rört sig om en professionell rysk torped direkt.

Lägg till några gram pulver och tabletter för att peppa sig innan och sen spårar det ur totalt och han lyckas mörda ett par pers utan att det var planerat innan. Sen drar han tillbaka till den stad långt från Linköping som han kom ifrån. Polisen letar efter lokal psykpatient men hittar ingen skyldig. Alla inblandade håller käft av förklarliga skäl.

Jag kanske har kollat för mycket på GW men jag tror att det var så det gick till, med vissa korrigeringar. Det känns mer sannolikt än att just den ungen blev mördad av en förvirrad psykpatient.

Mördaren hade inget annat i sig än nikotin. Så om han inte var drogad, varför spårade det ur?

Citat:
Ursprungligen postat av knassank
Om det gick snett tycker jag inte det är så långsökt att han högg närmaste vittnet också. Som jag förstod det så högg han henne efter att han huggit ungen.

Kanske hade hans bror en roll i affärerna också? Kanske tog mördaren första bästa offer inom "familjen". Jag vet inte, men som sagt tycker jag det är ett väldigt osannolikt sammanträffande att det var någon i den familjen som råkade ut för det.

Om mördaren är en galning så är sannolikheten lika stor att det skulle drabba den familjen som vilken annan familj som helst.
Citera
2007-09-09, 15:58
  #184
Medlem
knassanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Mördaren hade inget annat i sig än nikotin. Så om han inte var drogad, varför spårade det ur?

Det var en nyhet för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Om mördaren är en galning så är sannolikheten lika stor att det skulle drabba den familjen som vilken annan familj som helst.

Precis. Och hur många familjer finns det totalt i Linköping. Sannolikheten borde alltså vara väldigt låg att det skulle drabba just den familjen.
Citera
2007-09-09, 16:09
  #185
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knassank
Det var en nyhet för mig.

Han röker eller snusar: http://www.efterlyst.tv3.se/default.asp?menuItem=43&subMenuItem=84&contentItem =1572

Spår av stora mängder nikotin:
http://www.sr.se/cgi-bin/ostergotland/nyheter/artikel.asp?artikel=552251
(Denna artikeln måste vara skriven av en efterbliven journalist då det knappast är DNA-provet som visat på nikotin )

Citat:
Ursprungligen postat av knassank
Precis. Och hur många familjer finns det totalt i Linköping. Sannolikheten borde alltså vara väldigt låg att det skulle drabba just den familjen.

Lika låg som vilken annan familj som helst, om det var en galnings verk.
Citera
2007-09-09, 16:15
  #186
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knassank
Det var en nyhet för mig.



Precis. Och hur många familjer finns det totalt i Linköping. Sannolikheten borde alltså vara väldigt låg att det skulle drabba just den familjen.

Grejen är den att den rike farbrodern inte bor i linköping utan i stockholm.
Citera
2007-10-14, 23:05
  #187
Medlem
du?!s avatar
Tydligen finns det vittnen i LKPG som är skrämda till tystnad:

http://www.corren.se/archive/2007/10/14/jezumu0rns6s6qi.xml

Jag tror ändå precis likadant som tidigare. Efter allt detta fuffens som familjen (främst övrig släkt) har sysslat med så är mördaren lejad. Att man söker efter en student på universiteten är enligt mig ganska märkligt.
Citera
2007-10-18, 20:35
  #188
Medlem
du?!s avatar
Nu ska tydligen polisen kalla in 50 stycken personer på måfå till föhör:

http://www.corren.se/archive/2007/10/18/jf7m7gvscgr7pij.xml
Citera
2007-10-18, 20:54
  #189
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av du?!
Nu ska tydligen polisen kalla in 50 stycken personer på måfå till föhör:

http://www.corren.se/archive/2007/10/18/jf7m7gvscgr7pij.xml

Måfå och måfå - alla dessa har tydligen "mellanblont" hår, någon koppling till Linköping, och förekommer i polisens register sedan tidigare.

Skum bild på kriminalinspektören: http://www.corren.se/_internal/cimg!0/7jwyttwdxd5mlctv71c
Är det ett försök att skicka undermedvetna meddelanden till dubbelmördaren?
Citera
2007-10-19, 00:09
  #190
Medlem
Att mordet skulle vara lejt (planerat) måste ses som väldigt osannolikt, kniv mitt på gatan talar inte direkt för det. Jag skulle snarare tro att det var en psykiskt störd utbytesstudent som vara i linköping ett par månader. Studenten kan hålla sig väldigt anonym utan en umgängeskrets som ställer frågor eller börjar misstänka. En utbytesstudent skulle hellre inte vara känd inom psyket.
Citera
2007-10-19, 03:49
  #191
Medlem
TearZdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gt1
Att mordet skulle vara lejt (planerat) måste ses som väldigt osannolikt, kniv mitt på gatan talar inte direkt för det. Jag skulle snarare tro att det var en psykiskt störd utbytesstudent som vara i linköping ett par månader. Studenten kan hålla sig väldigt anonym utan en umgängeskrets som ställer frågor eller börjar misstänka. En utbytesstudent skulle hellre inte vara känd inom psyket.
HAHa blir fortfarande lika upprörd när jag läser om detta brott som jag vart när media uppmärksammade det dagarna efter händelsen,blir mest _upprörd_ över polisens totalt inkompetenta agerande.
Lixom hugga ner nån centralt i en av sveriges större städer i värsta morgon rushen,och ingen grips,SKANDAL!
Citera
2007-10-19, 08:40
  #192
Medlem
TheHarlottes avatar
Själv undrar jag över polisens metoder. Kan de bara kalla in vem som helst utan någon som helst misstanke ? Bara för att man har en viss hårfärg? Kan man neka?
Detta mordet verkar vara väldigt prioriterat tycker jag. Polisen har inget att gå på men satsar tungt på ingenting år efter år.
Nånting är väldigt skumt i detta. G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in