Citat:
Ursprungligen postat av blossa
Inte är det politikerna i alla fall.
Varför skulle sverige importera brottslighet, den tar sig hit av egna krafter!
Jag tycker det verkar lite blåögt att sitta här och skylla sådana här händelser på politiker. Visst saknar kriminal och psykiatrivården pengar, men det är inte så jävla illa att man släpper ut uppenbara knäppskallar på våra gator.
Sen vill jag bara tillägga att du inte verkar dela den människosyn som fatiskt bär upp hela demokratin. Döda en för att kanske rädda två, det är inte hållbart på något sätt. Du verkar också ha väldigt lite förtroende för "systemet" och är snabb på att peka på fel och brister, men du kommer aldrig med något konstruktivt förutom att "döda alla psykstörda as". Det leder ingen vart.
Självklart är detta en tragisk händelse som inte på något sätt får skyllas på bristande resurser, för det ska inte få ske. Det SKA finnas ekonomi för sådant. Inte bara för offrens familjers skull utan även för "galningens" skull. Är förmodligen inte många som tänker på hur han har det nu, men han är faktiskt också en människa. I alla fall om han har insett vad han har gjort.
PS. Många har publicerat ganska hämndlystna inläggg typ "skjuta honom i röven med pistol" osv. Hat föder hat i en aldrig slutande spiral. Tänk på det! DS.
/blossa
Varför skulle sverige importera brottslighet, den tar sig hit av egna krafter!
Jag tycker det verkar lite blåögt att sitta här och skylla sådana här händelser på politiker. Visst saknar kriminal och psykiatrivården pengar, men det är inte så jävla illa att man släpper ut uppenbara knäppskallar på våra gator.
Sen vill jag bara tillägga att du inte verkar dela den människosyn som fatiskt bär upp hela demokratin. Döda en för att kanske rädda två, det är inte hållbart på något sätt. Du verkar också ha väldigt lite förtroende för "systemet" och är snabb på att peka på fel och brister, men du kommer aldrig med något konstruktivt förutom att "döda alla psykstörda as". Det leder ingen vart.
Självklart är detta en tragisk händelse som inte på något sätt får skyllas på bristande resurser, för det ska inte få ske. Det SKA finnas ekonomi för sådant. Inte bara för offrens familjers skull utan även för "galningens" skull. Är förmodligen inte många som tänker på hur han har det nu, men han är faktiskt också en människa. I alla fall om han har insett vad han har gjort.
PS. Många har publicerat ganska hämndlystna inläggg typ "skjuta honom i röven med pistol" osv. Hat föder hat i en aldrig slutande spiral. Tänk på det! DS.
/blossa
För det första så är det politikerna som ligger bakoma idiotin med att släppa ut psyksjuka i samhället. Har du hört talas om Psykiatri reformen 1994? Det ironiska i det hela är att Anna Lindhs man satt på delad ordförandepost i den kommisionen som utarbetade den.
Sen den som har gjort detta illdåd förtjäna inget annat än dödsstraff.