Man hittar många konstigheter när man letar i arkiven, vad tror ni om det här då? Och det verkar alltså inte vara mössan i tidningskorgen man syftar på.
Aftonbladet 2004-10-20
"Ett klädfynd sätts också i samband med mördarens flykt.
- Vad det är och var det låg kan jag inte tala om, säger Branthammer.
En dna-analys kan identifiera klädesplaggets ägare när en misstänkt mördare grips."
"Mördaren tappade sannolikt klädesplagget under flykten från mordplatsen mot Terränggatan"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10496020.ab
Han menar Tränggatan men hela artikeln är väldigt dåligt skriven. I en annan artikel som jag inte hittar just nu stod också att det var "ett mindre klädesplagg" som hittats längs den troliga flyktvägen.
Ett mindre klädesplagg för mig är en vante eller eftersom det lär ha funnits DNA-spår på det en näsduk, snusnäsduk, bandana eller nåt.
Om jag inte missat något så kan mannen i beige jacka varit barhuvad före (vittne) och under attacken, efter att han huggit klart springer han iväg med händerna i fickorna (vittne).
Det kan ju vara rimligt att han då tar upp sin mössa för att torka av händerna. I det momentet följer klädesplagget han haft i fickan med ut. Man gör ett DNA-test, vilket så klart inte matchar det man hittar på kniven eller mössan och då går man inte vidare.