2010-04-14, 21:05
Medlem
Om du själv tycker att du stämmer in så tycker nog andra som känner och inte känner dig också att du kan stämma överens med mördaren. Undra hur många som gått runt under åren som gått och trott att du kanske kunde ha nåt med morden att göra. Skum tanke bara.
Citera
2010-05-13, 17:48
Medlem
Varför i helvete kallar polisen mig till förhör när jag inte ens var 15 år då mordet skedde?
Citera
2010-05-13, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Varför i helvete kallar polisen mig till förhör när jag inte ens var 15 år då mordet skedde?

va!? För att de gör en brottsutredning?
Citera
2010-05-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
va!? För att de gör en brottsutredning?
Så de kallar bara in random folk oavsett anknytning till... ja, vad som helst? Känns ju produktivt.
Citera
2010-05-13, 18:04
Medlem
LeonVances avatar
Citat:

Polisen får kalla vem som helst och när som helst till förhör.

Hur gammal var du då?

Om du bodde i närheten av mordplatsen så är det därför de kallar dig.
Om du liknar signalementet så är det väl någon som tipsat polisen om dig.
Citera
2010-05-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Polisen får kalla vem som helst och när som helst till förhör.

Hur gammal var du då?

Om du bodde i närheten av mordplatsen så är det därför de kallar dig.
Om du liknar signalementet så är det väl någon som tipsat polisen om dig.
Jag var 13 år, bodde ett antal mil utanför staden men gick i och för sig i skola i stan, är väl den enda anledningen jag kan komma på. Är inte ett dugg lik signalementet, detta känns ganska onödigt. Men jag får väl rätta mig efter farbror blå
Citera
2010-05-13, 19:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag var 13 år, bodde ett antal mil utanför staden men gick i och för sig i skola i stan, är väl den enda anledningen jag kan komma på. Är inte ett dugg lik signalementet, detta känns ganska onödigt. Men jag får väl rätta mig efter farbror blå
Bra, gör det. Och berätta se'n vad farbrorn frågade och vad Du fick veta.
Citera
2010-05-16, 16:27
Medlem
Hazn_s avatar
Det är känt sedan länge att polisen redan från morddagen har fumlat runt i mörkret i hopp om att hitta någon tråd som kan hjälpa dem i utredningen.
Mördaren kommer ALDRIG att åka fast om han inte frivilligt anmäler sig själv.

De kom hem till mig samma vecka som morden skedde, förhörde mig i 10 min för att sedan fika med morsan i nån timme och prata om ungdomsdagarna då utredningsledaren hängde med mormor min.
Detta är åt helvete och de som sköter utredningen bör ställas mot väggen omgående!
Citera
2010-05-17, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hazn_
Det är känt sedan länge att polisen redan från morddagen har fumlat runt i mörkret i hopp om att hitta någon tråd som kan hjälpa dem i utredningen.
Mördaren kommer ALDRIG att åka fast om han inte frivilligt anmäler sig själv.

De kom hem till mig samma vecka som morden skedde, förhörde mig i 10 min för att sedan fika med morsan i nån timme och prata om ungdomsdagarna då utredningsledaren hängde med mormor min.
Detta är åt helvete och de som sköter utredningen bör ställas mot väggen omgående!

Man har väll bytt utredningsledare nu? såg något om det i tv (kan varit efterlyst).Det kommer fortfarande in tips man jobbar med. Frågan är bara hur trovärdiga och bra tips är så här många år i efterhand.
Citera
2010-05-19, 22:28
Medlem
Stentomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen
Man har väll bytt utredningsledare nu? såg något om det i tv (kan varit efterlyst).Det kommer fortfarande in tips man jobbar med. Frågan är bara hur trovärdiga och bra tips är så här många år i efterhand.

Har den gode Jan Staaf fått kliva åt sidan alltså? Han är väl annars känd att vara mycket kompetent och hängiven, vill minnas att han tackade nej till ett chefsjobb i Göteborg endast för att han inte ville lämna Linköping utan att ha löst dubbelmordet.
Citera
2010-06-10, 12:44
Medlem
För ett par år sedan, precis efter Leif G.W hade kommit med sin nya teori, så tipsade jag polisen om en person som åtminstone jag fick dåliga vibbar av och som bodde i området vid tidpunkten. Många av signalementen stämde dessutom in på honom. Polisen gav mig dock ingen bekräftelse att de tagit emot mitt tips (jag mailade). Brukar de bekräfta att de fått in tips?
Citera
2010-06-10, 12:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekarne
För ett par år sedan, precis efter Leif G.W hade kommit med sin nya teori, så tipsade jag polisen om en person som åtminstone jag fick dåliga vibbar av och som bodde i området vid tidpunkten. Många av signalementen stämde dessutom in på honom. Polisen gav mig dock ingen bekräftelse att de tagit emot mitt tips (jag mailade). Brukar de bekräfta att de fått in tips?
Jag har lämnat tips i ett helt annat ärende via e-post. Fick ingen bekräftelse. Du kan ringa 11414, behöver inte uppge namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in