Citat:
Ursprungligen postat av
mackeeee
Ja något mer vittne borde ju ha noterat GM kan man ju tycka om han fortsatte röra sig efter ICA-området. Mycket tyder faktiskt på att han bor kring ICA om man ska gå efter spåren som finns. Att då inte finkamma området rejält det första man gör är ju helt ofattbart klantigt gjort...
Så här tänker jag. 13 vittnen ser GM efter morden innan ICA. Helt normalt.
Efter ICA finns inte ett enda vittne. GM försvinner spårlöst. Helt otrolig onormalt.
Då drar iallafall jag slutsatsen att i ICAs närhet hände något jävligt intressant.
Alternativet att GM skulle knatat åt något håll och haft sådan jävla tur att ingen ser honom är ju helt orealistiskt. Varför skulle han helt plötsligt inte iakktas av en enda person?
Visst kan han ha slunkit iväg på en cykel eller i en väntande bil. Men om så är fallet så är mordet planerat och det tror jag inte ett dugg på.
Vilket alternativ är då mest troligt och vad lägger vi som polis krut på?
Svar: Närområdet givetvis. Vilka bodde och vistades i husen kring ICA vid detta tillfälle.
Vi bör även ha i åtanke att skyddande av brottsling kan vara mkt aktuellt. Därför kan inte ett vanligt enkelt vittnesmål tas som sanning utan måste dissikeras i detalj.