Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Det skulle inte vara bättre att veta vem personen är även om han är borta än att inte veta nåt över huvud taget? DNA't går ju säkra via släktingar. Sen har jag svårt att tro att han går runt och softar i Linköping om dagarna. Han vet ju sedan länge att det pågår en massiv topsning så är han skraj har han lämnat landet för länge sen.
Vad jag menar är att om GM ser att de har något som kan knytas till han drar han, tex ett skoavtryck, något kvitto, etc. Vi kanske inte vet vad det är som identifierar GM men han gör det. Det är dessutom nog många som flyttar runt varje år för att han skulle kunna lämna landet utan att det väcker någon uppmärksamhet. Hamnar han utanför rikets gränser tappar man han snabbt om han skulle hålla låg profil. Även inom EU kan du gömma dig nog bra så länge du inte ställer till det för dig.
Jag tror att den enkla förklaringen till att GM inte hittats är att han inte är i Sverige eller är död. Kan inte se hur någon i staden skulle kunna hålla sig undan så länge som GM gjort. Tror att chansen är större att man hitta GM på kyrkogården än att spridda DNA tester ger träff.