2012-12-10, 21:22
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Vad tror ni om det här med frågorna om lajv-rollspel? Flera som blivit topsade har berättat om att polisen ställt frågor om just sådant. Var kan polisen ha fått den idén ifrån? Något de spånat ihop själva som en trolig teori eller har de något konkret som tyder på att det skulle vara en lajvare? Jag tycker det är konstigt eftersom de borde finns så många andra teori som är mer troliga och som polisen borde fråga om.

Vad tror ni?

Alltså, jag tror polisen har kört alla spår i botten ett antal gånger och nu griper man efter halmstrån. man misslyckades kapitalt i början av polisarbetet eftersom man var övertygad om att man skulle ta honom då man hade hans DNA. Nu har man ingen aning om vart man ska vända sig så man alibitopsar lite random folk för att det ska se bra ut. Jag är övertygad om att det aldrig kommer lösas.
Citera
2012-12-10, 22:12
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Alltså, jag tror polisen har kört alla spår i botten ett antal gånger och nu griper man efter halmstrån. man misslyckades kapitalt i början av polisarbetet eftersom man var övertygad om att man skulle ta honom då man hade hans DNA. Nu har man ingen aning om vart man ska vända sig så man alibitopsar lite random folk för att det ska se bra ut. Jag är övertygad om att det aldrig kommer lösas.

problemet är då att det inte är lite folk som topsas, det är enorma mängder.
Citera
2012-12-10, 22:13
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
problemet är då att det inte är lite folk som topsas, det är enorma mängder.

Precis. Det visar bara ännu tydligare att polisen inte har en aning om vad de letar efter.
Citera
2012-12-10, 22:42
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Precis. Det visar bara ännu tydligare att polisen inte har en aning om vad de letar efter.

Och därför undrar jag varför de håller fast vid detta med lajv just? Vad kan det vara som gör att det skiljer ut sig från alla andra teorier?
Citera
2012-12-10, 23:29
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Och därför undrar jag varför de håller fast vid detta med lajv just? Vad kan det vara som gör att det skiljer ut sig från alla andra teorier?
Troligen någon som bestämmt att det är en grupp de skall kolla, de kommer snart byta fokus till djävulsdyrkare. I slutändan tror jag att de kommer jaga mördaren bland WoW spelare i 30 årsåldern. Polisutredningen börjar likna en parodi och ingen drar i bromsen så de sansar sig lite. Jag tror man kan lösa morden om man startar om utredningen med folk som inte är fläckade av allt skit som gjorts utan kör klassiskt polisarbet utan förutfattade meningar om fallet. DNA toppsning kommer inte att ge något då en GM som bor i staden skulle hittats för flera år sedan...

Dock tror jag fortfarande att Östspåret är det mest troliga följt av en död GM.
Citera
2012-12-11, 00:21
Medlem
OPK123s avatar
Kan den skyldige vara den person som nyligen högg en kollega med sax på Lidingö Sjukhus? Ser vissa likheter.
Citera
2012-12-11, 11:51
Medlem
botsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Polisutredningen börjar likna en parodi och ingen drar i bromsen så de sansar sig lite. Jag tror man kan lösa morden om man startar om utredningen med folk som inte är fläckade av allt skit som gjorts utan kör klassiskt polisarbet utan förutfattade meningar om fallet. DNA toppsning kommer inte att ge något då en GM som bor i staden skulle hittats för flera år sedan...
Fattar inte att det här kan komma upp gång på gång. Vad som sagts är ju att de topsar personer som bodde i området vid tidpunkten för mordet, vilket inte betyder att personen bor där idag. Det är väl ett rimligt tillvägagångssätt om man ska bocka av för en galen GM som inte kunnat lokaliseras på annat vis?

Och ska du kasta bajs på polisutredningen skulle det vara intressant att läsa en sådan rapport från insidan eftersom du tydligen vet hur den fortskrider? Hur vet du exempelvis att samma personer har arbetat med den från start?
Citera
2012-12-11, 18:32
Avslutad
vad är addressen om man ska tipsa Leif GW ?
Citera
2012-12-11, 18:35
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
vad är addressen om man ska tipsa Leif GW ?

leifgwpersson@svt.se går bra.
Citera
2012-12-12, 16:31
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botsman
Fattar inte att det här kan komma upp gång på gång. Vad som sagts är ju att de topsar personer som bodde i området vid tidpunkten för mordet, vilket inte betyder att personen bor där idag. Det är väl ett rimligt tillvägagångssätt om man ska bocka av för en galen GM som inte kunnat lokaliseras på annat vis?

Och ska du kasta bajs på polisutredningen skulle det vara intressant att läsa en sådan rapport från insidan eftersom du tydligen vet hur den fortskrider? Hur vet du exempelvis att samma personer har arbetat med den från start?
Du tycker att det är normalt att polisen toppsat 2.000 individer i sitt sökande på en GM? Varför skall de stoppa där egentligen, lika bra att de toppsar 20.000 och om de inte hittar mördaren toppsar de 200.000 och om de fortfarande inte hittar FM toppsar de 2.000.000 och om inte det 20.000.000. Förr eller senare borde de väl träffa rätt och om de inte gör det kan de bara lägga till en nolla på slutet till de når taket för antal invånare på jorden.

Det här är en stor rättskandal och en urusel utredning. Jag skulle ha en förståelse om de toppsat 20 individer men när det rör sig om över 1.000 är det helt klart att de kört fast och hoppas att de skall träffa rätt. Toppsningen är ren desperation från polisen i brist på annat.

Skulle de anstränga sig lika mycket för att lösa ett mord där media inte är lika intresserade eller låter polisen media styra deras verksamhet?
Citera
2012-12-14, 19:19
Medlem
botsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Du tycker att det är normalt att polisen toppsat 2.000 individer i sitt sökande på en GM? Varför skall de stoppa där egentligen, lika bra att de toppsar 20.000 och om de inte hittar mördaren toppsar de 200.000 och om de fortfarande inte hittar FM toppsar de 2.000.000 och om inte det 20.000.000. Förr eller senare borde de väl träffa rätt och om de inte gör det kan de bara lägga till en nolla på slutet till de når taket för antal invånare på jorden.

Det här är en stor rättskandal och en urusel utredning. Jag skulle ha en förståelse om de toppsat 20 individer men när det rör sig om över 1.000 är det helt klart att de kört fast och hoppas att de skall träffa rätt. Toppsningen är ren desperation från polisen i brist på annat.

Skulle de anstränga sig lika mycket för att lösa ett mord där media inte är lika intresserade eller låter polisen media styra deras verksamhet?

Lägg fram fakta och redogör för hur det borde gå till då? Jag har inte påstått att det är normalt att topsa 2000 pers, men ärligt talat: Hur normalt är det här dubbelmordet?

Och nej, de kommer inte att topsa 200 000 personer, men du kan ju istället förklara varför det är orimligt att topsa människor som bodde inom ett visst område vid tidpunkten för mordet om man inte har något bättre att gå på?
Citera
2012-12-14, 19:24
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botsman

Du kan ju istället förklara varför det är orimligt att topsa människor som bodde inom ett visst område vid tidpunkten för mordet om man inte har något bättre att gå på?

För att det är en dyr metod som inte ger resultat. Jag lovar att filma mig själv när jag äter mina skor om man genom den har masstopsningen hittar GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in