2012-10-23, 21:06
Medlem
30daysofanigths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsduck
Håller med, har varit inne på liknande teori i tråden. Med tillägg till det du skrev kan jag tänka mig att det är en förälder med alkohol/drogproblem som inte erkänt faderskapet på sin son som besöker honom därför hittar man inte pojken då man går igenom dem som är boende i området.

Helt klart där har vi det!! Ska vi säga 50/50 500.000,- var!!
Citera
2012-10-23, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 30daysofanigth
Min kompis ex har barn och dom skillde sig för ca 5år sedan pga hennes missbruksproblem. I början betalade soc hennes del av T&R resan med tåg..men sedan blev hennes problem så stora att dom ville att min kompis skulle följa med barnen till exet när dom skulle dit.
Det ville givetvis inte min kompis 20mil enkel resa varannan helg. Därför bekostade han sina grabbars resa själv dom var 15-17 år för att dom ville så gärna hälsa på sin mamma.
Det var mycket noga att det inte kom fram för då skulle det bli utredning utav bara helvete..för både min kompis och hans ex.

På det viset skulle ett sådant fall aldrig komma fram

Tror ändå det hade kommit fram då, ifall exet i det här fallet bodde i närområdet av brottsplatsen. Snuten kollar alla runt brottsplatsen och om det visar sig att en av de boende har en tonårsson borde de väl fråga om den personen. Om inte den då drogade föräldern har minnesluckor från dagen ifråga och inte minns om barnet varit där.
Citera
2012-10-23, 21:52
Medlem
Citat:
Tror ändå det hade kommit fram då, ifall exet i det här fallet bodde i närområdet av brottsplatsen. Snuten kollar alla runt brottsplatsen och om det visar sig att en av de boende har en tonårsson borde de väl fråga om den personen. Om inte den då drogade föräldern har minnesluckor från dagen ifråga och inte minns om barnet varit där.

tror det också.. Känns som det kan vara någon från Norrköping eller någon stad nära Linköping, Mjölby kanske?
Citera
2012-10-23, 21:52
Medlem
En teori:
GM (ung kille) beger sig mot skolan på morgonen , strax före mordet gick något snett hemma (bråk,tjafs etc). Med kniven placerad i fickan beger han sig ut , han möter Mohammed på vägen och får ett psykutbrott helt plötsligt och dödar Mohammed , han ser Anna Lena (vittne) och springer mot henne och dödar henne i frustration. GM lämnar vapnet och springer sin väg i panik ..
Citera
2012-10-23, 21:58
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
tror det också.. Känns som det kan vara någon från Norrköping eller någon stad nära Linköping, Mjölby kanske?

Vilket får mig att undra om vad polisen kan göra mot någon sådan som vägrar topsas?
Citera
2012-10-23, 21:58
Medlem
blueyellowlions avatar
Citat:

Så dom här teorierna tycker ni låter troligare än att det finns en konflikt nånstans som polisen kanske inte fått veta allt om...? Det tycker inte jag....Är det egentligen bara jag och GW som misstänker att det inte precis är en slump? En rak fråga: Skulle nån vilja kalla mig rasist eller nåt bara för att jag föreslår det mest troliga eller...?
Citera
2012-10-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion
Så dom här teorierna tycker ni låter troligare än att det finns en konflikt nånstans som polisen kanske inte fått veta allt om...? Det tycker inte jag....Är det egentligen bara jag och GW som misstänker att det inte precis är en slump? En rak fråga: Skulle nån vilja kalla mig rasist eller nåt bara för att jag föreslår det mest troliga eller...?

Nej rasist är du verkligen inte för att du tror det. Men är det så troligt verkligen att man planerar att mörda en 8-åring?? Valet av mordvapen talar emot det. Som någon spaningsledare sa häromdagen: "mordet är av seriemordskaraktär men samtidigt så är det så uppenbart bissart med tanke på tillvägagångssättet". Mördaren verkar inte haft koll på vad han gjorde om det nu var planerat.

Jag förutsätter att Familjen har berättat allt dom vet, även om det inte är säkert, man vet aldrig.
Citera
2012-10-23, 22:05
Medlem
Tycker även jag att det borde ligga någonting mer än ett bråk hemma för att man skulle utföra något sånt här, samtidigt talar ju allt emot att han skulle komma från närområdet. Men å andra sidan känns det som att ett starkt motiv eller koppling mellan personerna borde kommit fram vid det här laget. Visst skulle han kunnat rymma hemifrån, men han borde ändå hittats. Mycket som är helt omöjligt att förstå med det här. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vem som gjorde det här, det enda jag är intresserad av är varför.
Citera
2012-10-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari1891
Tycker även jag att det borde ligga någonting mer än ett bråk hemma för att man skulle utföra något sånt här, samtidigt talar ju allt emot att han skulle komma från närområdet. Men å andra sidan känns det som att ett starkt motiv eller koppling mellan personerna borde kommit fram vid det här laget. Visst skulle han kunnat rymma hemifrån, men han borde ändå hittats. Mycket som är helt omöjligt att förstå med det här. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vem som gjorde det här, det enda jag är intresserad av är varför.

Ja motivet är ju det polisen har försökt klura ut länge nu, jag förstår att det är svårt att hitta ett motiv till varför någon skulle vilja ha ihjäl en 8-åring. Därför tror jag att det var oplanerat och att motivet skapades på platsen. Pojken kanske sa något förnedrande som gjorde att GM tände till..
Citera
2012-10-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ja motivet är ju det polisen har försökt klura ut länge nu, jag förstår att det är svårt att hitta ett motiv till varför någon skulle vilja ha ihjäl en 8-åring. Därför tror jag att det var oplanerat och att motivet skapades på platsen. Pojken kanske sa något förnedrande som gjorde att GM tände till..

Men sen kan man ju undra vad en 8-åring säger som får någon att reagera på det otroligt starka sätt som han gjorde.
Citera
2012-10-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15Februari1891
Men sen kan man ju undra vad en 8-åring säger som får någon att reagera på det otroligt starka sätt som han gjorde.

Sant, hur man än vrider och vänder på fallet så uppstår det alltid något nytt frågetecken, ja menar något liknande har inte ens skett i USA och det säger det mesta..
Citera
2012-10-23, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blueyellowlion

Tror också att det är planerat. Försöker mest spåna i hur vida det kommer sig att GM inte är hittad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in