Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vad är det du misstänker inte stämmer, du får gärna vidareutveckla det, alla möjliga och omöjliga infallsvinklar är definitvt värda att dryftas, och förhoppningsvis träffar någon rätt någon gång.
En tanke har slagit mig när det gäller mördarens kroppslängd, vad jag förstår antas han vara mellan 180-190 cm lång. Samtidigt har det spekulerats i att han kan ha varit väldigt ung, 15-16 år, möjligen så ung som 13. Då får man komma ihåg att i dessa åldrar är man inte fullväxt, kan som exempel säga att min bror är 198 cm, när han var 13 var han 175 cm. GM kan således ha växt sedan mordet och idag vara upp emot, eller t.om. över 2 meter. Det skulle kunna vara en anledning till att ingen misstänkt honom, omedelbart efter mordet tänkte ingen på honom då han var så ung, i början sade alla uppgifter att han var i 20-årsåldern eller något över, senare har ingen tänkt på honom då de trott att han är för lång för att kunna vara GM.
Så alla som känner någon som stämmer till på profilen, bortsett från att han är för lång, borde tipsa polisen om detta. Och givetvis även om man känner någon med kortare kroppslängd, min teori är ju bara en teori bland andra.
En tanke har slagit mig när det gäller mördarens kroppslängd, vad jag förstår antas han vara mellan 180-190 cm lång. Samtidigt har det spekulerats i att han kan ha varit väldigt ung, 15-16 år, möjligen så ung som 13. Då får man komma ihåg att i dessa åldrar är man inte fullväxt, kan som exempel säga att min bror är 198 cm, när han var 13 var han 175 cm. GM kan således ha växt sedan mordet och idag vara upp emot, eller t.om. över 2 meter. Det skulle kunna vara en anledning till att ingen misstänkt honom, omedelbart efter mordet tänkte ingen på honom då han var så ung, i början sade alla uppgifter att han var i 20-årsåldern eller något över, senare har ingen tänkt på honom då de trott att han är för lång för att kunna vara GM.
Så alla som känner någon som stämmer till på profilen, bortsett från att han är för lång, borde tipsa polisen om detta. Och givetvis även om man känner någon med kortare kroppslängd, min teori är ju bara en teori bland andra.
Egentligen nästan den enda som tror att GM var så ung som 13-14 är GW Persson, men iaf.. Vid 16-17 brukar man väl inte bli något längre, isf knappt märkbart. När GW sa 13 år kanske han tog i lite i överkant, om man säger så, för att testa hur bra teorin håller kanske. När man lägger fram en teori kan man kanske göra det. Det här med om längden stämmer in så precis tror jag inte är så väldigt avgörande, folk kan uppfattas som olika långa i olika situationer, det är aningen svårt att uppskatta en persons längd om man är tvungen att göra det mellan tummen och pekfingret i en flyktig situation och inte vet att du bör komma ihåg det senare. Sen beror det kanske även på hur lång du själv (vittnet) är och hur lång nån verkar vara jämfört med dig.
). Han hade faktiskt lika gärna kunnat stoppa kniven och mössan i byxfickan eller nåt. Nån kanske säger att han gjorde sig av med dessa grejor för att det inte skulle vara så bra om polisen stoppade honom med det på sig, men risken att han skulle verka misstänkt ändå genom ett vittnes signalement och sårskadan i handen är nog lika stor...Iaf skulle han nog ha verkat intressant efter att polisen topsat honom...Om nån fattar hur jag menar så skulle det ha gått på ett ut.