2011-09-05, 01:25
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Man kan ju fundera hur länge mördaren varit vaken innan han begick mordet. Låter märkligt att gå upp klockan 6, äta frukost, sen ge sig iväg för att mörda. Om det var planerat fanns det bättre tidpunkter, om det var ett impulsmord av en halv vettvilling, så tror jag inte det sker om denne går upp tidigt på morgonen. Jag tycker i vilket fall att man kan fundera kring vilka som är på väg hem den här tiden;

1. Poliser, väktare
2. Läkare, sköterskor från US.
3. Fabriksarbetare/lagerarbetare nattskift
4. Taxiförare
5. Tidningsutdelare
6. Pokerspelare

Man borde kartlägga vilka fabriker som hade nattskift den här tiden.
T ex en tidningsutdelare kan ha byggt upp en vendetta med någon i området och tagit fel offer. Man får ju ibland klagomål som tidningsutdelare. Men ska vara klara vi 6. Men kanske tidningen var sen den här dagen. Pokerspelare har jag tidigare intresserat mig för då jag är säker på att det fanns en pokerverksamhet på Drottninggatan de här åren. En förlust kan ge enorm ångest.
Jag tror man måste utgå från lille pojkens ålder och det här är inget sexualbrott.Så den kategorin kan tas bort.Så vad för slags personlighet kan tänkas döda en liten pojke och gå där ifrån bara, som tanken förmodligen var då, inget annat.
Tidpunkten tror jag är vald.
Citera
2011-09-05, 10:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Polisen i Östergötland kommer i dag att informera om det hittills olösta dubbelmordet i Linköping. Under våren har riksmordkommissionen hjälpt till med utredningen av knivmordet på en åttaårig pojke och 56-årig kvinna en oktobermorgon 2004.

Citat:
Pressträffen handlar inte om att man äntligen lyckats gripa en misstänkt.

– Tyvärr inte. Men vi vill skapa uppmärksamhet kring utredningen och vill berätta om var vi står i dag, säger förundersökningsledaren Jan Staaf till TT.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13575789.ab
Citera
2011-09-05, 12:40
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle13575789.ab
Det låter lite intressant att de i alla fall väcker utredningen till liv med en presskonferens...
Hoppas det kommer något nytt på den.
Citera
2011-09-05, 12:43
Medlem
Ska det här äntligen lösas?
Senast jag hörde nåt om det här fallet så hade polisen börjat leta efter en "betydligt yngre gärningsman" än de gjorde från början.
Citera
2011-09-05, 12:50
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Ska det här äntligen lösas?
Senast jag hörde nåt om det här fallet så hade polisen börjat leta efter en "betydligt yngre gärningsman" än de gjorde från början.
Vi kanske inte ska hoppas på för mycket men riksmordkommisionen har tydligen arbetat med det här fallet sen i våras
och vill sparka igång utredningen igen för att få nya tips och uppslag.
Citera
2011-09-05, 12:52
Medlem
Någon som ver om detta sänds live någonstans? Aftonbladet ska ju bara rapportera.
Citera
2011-09-05, 13:02
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Någon som ver om detta sänds live någonstans? Aftonbladet ska ju bara rapportera.
Jag tycker också det hade varit intressant att se live men jag har inte hittat som kan erbjuda det....
Citera
2011-09-05, 13:04
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Jag tycker också det hade varit intressant att se live men jag har inte hittat som kan erbjuda det....
Ingen Östgötsk flashbackare med bambuser som har lust att sända direkt???
Citera
2011-09-05, 13:11
Medlem
GasGlads avatar
Jag har ju hela tiden haft åsikten att lösningen till mordet finns i familjen Ammouri:s engagemang i datorbranchen, undrar om polisen nu har några andra infallsvinklar att ta ställning till...
Citera
2011-09-05, 13:13
Medlem
nasdaqs avatar
Varför kallar man till Press k, om man inte har något nytt??

Jag tror att lösningen ligger i en konflikt i lillgrabbens familj, företag eller dylikt.
Citera
2011-09-05, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nasdaq
Varför kallar man till Press k, om man inte har något nytt??

Jag tror att lösningen ligger i en konflikt i lillgrabbens familj, företag eller dylikt.

Kanske vill se om det händer något underligt bland männen mellan 15-30 år i samhället. Kanske rent av en en speciell man, iofs så har de ju DNA så om det fanns en misstanke om någon torde det vara lätt.

Nej jag vet inte svaret på din fråga.

Det är med stor sannolikhet en FB-användare som är skyldig om man kollar polisens beskrivning.
Senast redigerad av Commodore128D 2011-09-05 kl. 13:21.
Citera
2011-09-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad

http://svt.se/2.33686/1.2522069/se_presskonferensen_om_dubbelmordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in