2011-12-19, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Vet något mycket obehagligt om detta.
Det kan finnas en förklaring varför man inte hittat killen...
Det finns 3-4 indicier som är mycket graverande...

Berätta inte mer då . Vad får dig att gå in 03:52 och skriva det här inlägget?
Citera
2011-12-19, 22:28
Medlem
finns ju ca 12 personer som avlidit i lkpg som är samma ålder ...
Citera
2011-12-20, 13:15
Medlem
dog dagen efter mordet överdos/självmord
var blodig som fan samma dagen som mordet
Citera
2011-12-20, 13:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Vem? Om du inte trollar, så hopaps jag du kontaktat polisen om det här.
Citera
2011-12-20, 19:34
Medlem
Eftersom fb namnet onroad var med i tråden och skrev om dubbelmordet i skåne som han själv var skyldig till har jag en misstänkt...

Signaturen ledarmotiv har gjort 10 inlägg på fb. ALLA i denna tråd. Snacka om misstänkt, tror han är den skyldige

Hahaha skämt åsido men tycker det är så jävla många härinne som sitter på så mkt fakta, kanske bättre att gå till polisen istället för att sitta på fb och spekulera.. Dock är väl mkt troll som vanligt.

Jag tror dock att den skyldige- inte kände offren, tror att han bara jävligt arg av nån anledning och ville ut med sin agrression. Kvinnan dödades med för att hon såg det hela( eller kände igen honom) Tror nån skrev innan i tråden att han gick nån slags omväg? Kan ju varit helt enkelt för att inte kände igen stället till 100% ELLER att han kanske skulle hem som så många tror. Men då måste väl för helvete polisen tagit honom om han bor i närheten. Så det är lite skumt. Kass polisutredning såklart, hade dom som hade hand om anna lind utredningen tagit detta ärende hade de varit löst för läng sedan.
Senast redigerad av youwishmsaplayer 2011-12-20 kl. 19:54.
Citera
2011-12-20, 20:13
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aujo
pojken kanske var vittnet som blev dödad, läste någon artikel där en spaningsledare uttalade sig om att de inte var 100 % säkra på händelseförloppet. Skulle ändock vara intressant och veta om det ligger någon hund begraven i lärarinnans liv. det har ju spekulerats mkt i om det var hämnd mot pojkens familj och om de hade skumma affärer osv men knappt nämnts något om lärarinnans bakgrund. Antagligen har väl polisen kollat hennes liv ordentligt får man väl förutsätta, men tänk om, man kanske nystar i fel ända? Bara en tanke men väl värd att kolla anser jag.
Kvinnan kan lämnas där hen på det viset att hon inte hade med motivet att göra.Hon försökte hjälpa pojken och det kostade henne livet.

Fundera på vem gm är istället teorier kanske du har?
Citera
2011-12-21, 14:11
Medlem
Citat:

ring in det om det stämmer?

helt sjukt isfall?!?!?vilken årskull va det?

ja tycker det e sjukt polisen fortfarande spinner på att det ska va en ygling som gjort det? kanske därför det inte är löst ennu?!?!

och varför skulle GM ta lillpojken ? om det handlar om vansinesdåd hade man inte sprungit efter att man huggit pojken ist för hugga ner en till?

tror inte detta handlar om en slump
Citera
2011-12-21, 22:26
Medlem
constants avatar
Dagens Corren: "Ytterligare 1 000 män har förhörts"
http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5881778&date=&menuids=
Citera
2011-12-21, 22:44
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Dagens Corren: "Ytterligare 1 000 män har förhörts"
http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/?articleId=5881778&date=&menuids=

Tack för den artikeln. Han säger att "många" av de 1000 personer som de förhört under senaste tiden lämnat DNA-prov, vilket jag översätter till ett par hundra personer. Om vi plussar samman det med den siffran som återfanns i en något äldre intervju med honom (som jag postade i somras eller när det var) så är vi i nuläget uppe i en bra bit över 1000 st. DNA-topsningar. Troligtvis rekord i Sverige. Skulle vara intressant att få reda på hur mycket utredningen kostat hittills. Tror ingen representant för polisen vågar ta något sådant initiativ.
Citera
2011-12-22, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Tack för den artikeln. Han säger att "många" av de 1000 personer som de förhört under senaste tiden lämnat DNA-prov, vilket jag översätter till ett par hundra personer. Om vi plussar samman det med den siffran som återfanns i en något äldre intervju med honom (som jag postade i somras eller när det var) så är vi i nuläget uppe i en bra bit över 1000 st. DNA-topsningar. Troligtvis rekord i Sverige. Skulle vara intressant att få reda på hur mycket utredningen kostat hittills. Tror ingen representant för polisen vågar ta något sådant initiativ.

Totalt antal topsningar bör landa på 2300st enl Polisen. 600-1000kr per DNA test.
Citera
2011-12-22, 15:37
Medlem
[quote=nylaserman]ring in det om det stämmer?

helt sjukt isfall?!?!?vilken årskull va det?

ja tycker det e sjukt polisen fortfarande spinner på att det ska va en ygling som gjort det? kanske därför det inte är löst ennu?!?!

och varför skulle GM ta lillpojken ? om det handlar om vansinesdåd hade man inte sprungit efter att man huggit pojken ist för hugga ner en till?

tror inte detta handlar om en slump[/

Vill ej blanda in Polisen... Kan säga att han passar in på signalementet kraftigt
Han ville ej berätta vaför han va blodig det va stora prickar med blod på hans jacka
sen dog han dagen efter=
Citera
2011-12-22, 15:40
Medlem
constants avatar
Citat:
Vill ej blanda in Polisen... Kan säga att han passar in på signalementet kraftigt
Han ville ej berätta vaför han va blodig det va stora prickar med blod på hans jacka
sen dog han dagen efter=
Och det vill du leva resten av ditt liv med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in