2011-12-23, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Hur förklarar du denna då http://www.expressen.se/1.180560 ? (ARTIKELN ÄR FRÅN 2005)

Han fick sitt anhållen en natt och blev tvångstopsad innan ha släpptes eftersom det visade sig att han inte vara dubbelmördaren.

Så att säga att det inte händer något är fel. Det som kommer hända den som nekar topsning är att polisen kommer att granska denne mycket mer noggrant, förmodligen även prata med människor i dennes omgivning osv. Om det då dyker upp minsta misstanke så kommer denne arresteras.
pajas alla som blir kallade är ju inte mistänkta så då kan dom inte tvingas till topsning ,skulla jag och min polare ljuga? tror inte det så kolla fakta innan du skriver saker du tror......
Citera
2011-12-23, 01:12
Medlem
ne precis har man lämnat lär dom inte kasta det inte en chans...
Citera
2011-12-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Varför öht ens fundera på att vägra topsning för DNA-test, om man inte har något att dölja?

Det är för mig väldigt enkelt. Är jag inte misstänkt bör jag inte behöva lämna något prov. Jag tycker det är kränkande och ganska obehagligt i allmänhet. Hade jag varit misstänkt och provet behövdes för att bevis min oskuld kunde det vara en poäng i det, men om jag blivit oskyldigt anklagad och häktad borde jag väl ha rätt till någon ersättning för kränkningarna också.
Citera
2011-12-25, 21:03
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remuzzz
Det är för mig väldigt enkelt. Är jag inte misstänkt bör jag inte behöva lämna något prov. Jag tycker det är kränkande och ganska obehagligt i allmänhet. Hade jag varit misstänkt och provet behövdes för att bevis min oskuld kunde det vara en poäng i det, men om jag blivit oskyldigt anklagad och häktad borde jag väl ha rätt till någon ersättning för kränkningarna också.
Måste du välja att se det på det viset?.Kan du istället välja att se och förstå att man försöker lösa ett allvarligt brott.
Citera
2011-12-26, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Måste du välja att se det på det viset?.Kan du istället välja att se och förstå att man försöker lösa ett allvarligt brott.

Det löser ju inget att avskriva någon som inte har något med mordet att göra.
Citera
2011-12-26, 13:59
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Så kan man inte se de i det stora hela.
Det är bättre att göra någonting än att inte göra någonting alls.
Citera
2011-12-26, 14:02
Medlem
Citat:
Det gör det väl, eller ska man inte avskriva dem som inte har med detta att göra? Det är ju när du kan avskriva någon som du vet att du inte spenderar dyrbar tid på någon oskyldig.
Citera
2012-01-03, 11:23
Medlem
då har man lämnat sitt dna... Den enda anledningen till att de ville topsa mig sägs vara att jag varit i kontakt med bup för 15år sedan.... jag har aldrig dömts för brott och har ingen psykiatrisk diagnos. Ganska kränkande att man kvalificerar sig för ett dna prov pga detta. Fittigt att vården kränker ens integritet på detta viset tycker jag. Skulle jag behöva vård av psykiatrisk karaktär i framtiden så kommer jag inte att söka...
Citera
2012-01-04, 16:38
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anterogertmeister
då har man lämnat sitt dna... Den enda anledningen till att de ville topsa mig sägs vara att jag varit i kontakt med bup för 15år sedan.... jag har aldrig dömts för brott och har ingen psykiatrisk diagnos. Ganska kränkande att man kvalificerar sig för ett dna prov pga detta. Fittigt att vården kränker ens integritet på detta viset tycker jag. Skulle jag behöva vård av psykiatrisk karaktär i framtiden så kommer jag inte att söka...
Det är nog ett svårt avgörande,för självklart ska de som söker vård ha integritet.Men det står emot att försöka lösa ett dubbelmord,kan bli klyvet,men att lösa väger tyngre.Men ingen utlämnas på någotvis,man sköter det hela snyggt,tror jag.Men det kan säker kännas svårt för dem som får uppmaningen att lämna dna absolut.
Senast redigerad av Yatsy 2012-01-04 kl. 16:49.
Citera
2012-01-04, 18:25
Medlem
Yatsys avatar
Jag tycker den här låten är vacker: http://www.youtube.com/watch?v=ifS6ULyaDa8
Citera
2012-01-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anterogertmeister

Ännu ett bevis på att den här utredningen bara står och stampar på samma ställe. Topsar folk som dom i princip inte har ett skit på, och som inte finns med i brottsregistret eller psykvården o så.
Är väl lika bra att lägga ner utredningen och lägga resurser på fall man tror sig kunna lösa (ungefär som med Palmemordet) för man verkar ju inte precis vara nära en lösning
Citera
2012-01-06, 21:18
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Vill ej blanda in Polisen... Kan säga att han passar in på signalementet kraftigt
Han ville ej berätta vaför han va blodig det va stora prickar med blod på hans jacka
sen dog han dagen efter=

Du behöver inte blanda in polisen och du behöver ej avslöja vem du är så varför berättar du ej?

Det är iofs busenkelt att kontrollera vem det är eftersom du påstår att han ska ha avlidit dagen efter mordet.
Senast redigerad av Claude-M 2012-01-06 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in