Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2020-04-11, 22:48
Medlem
StraightShooters avatar
Mitt lokala drivs av en grek även om det finns mörkare nationaliteter som jobbar där. Vitare blir det nog inte i dagens samhälle tyvärr...
Citera
2020-04-11, 22:55
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pladd3r
Har ni någon sådan där ni bor? Om inte, varför? Kan inte svenskar göra bra pizza?

Där jag bor ägs alla pizzerior av araber och turkar, förutom en som ägs av någon jugge.
Jodå det finns allt svenskar men de är sälsynta, vet en och han var bra för det var bra kött och inget "hemmaslaktat får" på arabiskt vis.
Väldigt få av Thai restaurangerna drivs av Thailändare, det är allt från indoneser till folk från Vietnam som grejar maten.

Så fenomenet gäller väl inte bara pizzor.
Citera
2020-04-11, 22:57
Medlem
TheBusters avatar
Här är 1 http://pizzeriabyssan.se/om/

Citat:
Carl-Harry Lindell fick sin utbildning av en italiensk pizzamästare 1973. Efter 6 år som pizzabagare startades Pizzeria Byssan AB 1979 på Gråbo Torg i Visby. 2004, 25 år senare, såldes restaurangverksamheten och Byssans Take Away öppnade på Humlegårdsvägen i Visby.

Byssan Take Away driver vanlig avhämtning samt bakar butikspizzor som säljs till samtliga Visbys livsmedelsbutiker, ICA, COOP och bensinstationer m.m.

Idag drivs Byssans Take Away som ett familjeföretag av Carl-Harry, fru Annika och sonen Daniel. Pizzeria Byssan AB är idag gotlands äldsta pizzeria och har öppet året runt med snart 40 år med samma ägare och mer än 40 års erfarenhet som pizzabagare.

Välkomna önskar familjen Lindell!
Citera
2020-04-11, 23:08
Medlem
Det fanns en finne som drev en pizzeria för länge sen här i trakten. Ganska hyfsad kvalité på maten då...
Citera
2020-04-11, 23:49
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
Det är en jävligt bra fråga faktiskt, jag har definitivt sett det men det handlar nästan alltid om en lite mer ''upscale'' restaurang som råkar servera pizza också, kan inte komma på någon just nu (vi skyller det på grället) men ska tänka lite på vart jag såg det sist.

Sen så har ju Hassan och Usman i regel bättre entreprenörsanda än Ola-Conny och Björn så det kan vara en halv förklaring kanske.

Må bäst
Bra pizza där
http://www.granogbg.se
Citera
2020-04-11, 23:57
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
Sen så har ju Hassan och Usman i regel bättre entreprenörsanda

"Entreprenörsanda" ska här utläsas som: matfusk och skattefusk.

De enda svenska pizzeriorna är hipsterpizzerior i storstäderna (oftast väldigt bra) eller någon restaurang med vedugn, som faktiskt finns lite här och där i landet. De typiska invandrarpizzorna ("juggepizzor" eller "svennepizzor", typ kebabpizza med flottig ost, pommes och bea) görs inte av svenskar någonstans i landet.
Citera
2020-04-12, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Bra pizza där
http://www.granogbg.se

Ser jävla nice ut måste pröva dom nästa gång de bär av till götet
Citera
2020-04-12, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
"Entreprenörsanda" ska här utläsas som: matfusk och skattefusk.

De enda svenska pizzeriorna är hipsterpizzerior i storstäderna (oftast väldigt bra) eller någon restaurang med vedugn, som faktiskt finns lite här och där i landet. De typiska invandrarpizzorna ("juggepizzor" eller "svennepizzor", typ kebabpizza med flottig ost, pommes och bea) görs inte av svenskar någonstans i landet.

Kanske, men hur många småföretagare fuskar inte med skatt i någon utsträckning? Och jag har aldrig blivit sjuk trots alla pizzor jag dräpt, så länge dom inte runkar i såsen skiter jag faktiskt i vilket men det får väl stå för var och en.

Nej det kan bra stämma, tror säkert nån gör det men i regel är det nog fördelat på sättet du beskriver, dock aldrig smakat en hipsterpizza som varit värd sitt pris än men har kanske bara haft otur.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in