Pizzerian/puben utanför mig här i Fruängen under det eminenta namnet Falken har en stor del svensk personal i alla fall. Ägaren kan mycket väl vara nån sorts balkanblatte, men pratar väldigt bra svenska. Så det är inte direkt SFI-muskingpizzerian som brukar erbjudas i Stockholm. Undrar varför blattar just fastnat så mycket för pizza här i Sverige. Pizzakulturen i USA och England är helt annorlunda.
Har ni någon sådan där ni bor? Om inte, varför? Kan inte svenskar göra bra pizza?
Där jag bor ägs alla pizzerior av araber och turkar, förutom en som ägs av någon jugge.
Det är en jävligt bra fråga faktiskt, jag har definitivt sett det men det handlar nästan alltid om en lite mer ''upscale'' restaurang som råkar servera pizza också, kan inte komma på någon just nu (vi skyller det på grället) men ska tänka lite på vart jag såg det sist.
Sen så har ju Hassan och Usman i regel bättre entreprenörsanda än Ola-Conny och Björn så det kan vara en halv förklaring kanske.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!