Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-06-02, 13:51
Medlem
Vilken eller vilka pizzerior i olika städer ägs och drivs av svenskar? vilka av dessa har hemkörning?
Citera
2011-06-02, 13:55
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenDufva
Vilken eller vilka pizzerior i olika städer ägs och drivs av svenskar? vilka av dessa har hemkörning?

http://biteline.nu/
Citera
2011-06-02, 13:57
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Nästan alla pizzerior drivs väl av svenskar?
Citera
2011-06-02, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Just det ja för alla är ju svenskar på tellus bara det står på ett papper.. för det har ju regeringen sagt
Citera
2011-06-02, 14:03
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Knappast. Det har i stort sett alltid stått svartmuskiga män från Mellanöstern bakom disken på de pizzerior jag besökt.
Åker jag över till USA/Japan/Norge (eller vilket land som helst) så är jag, och förblir jag, svensk även om jag blir medborgare i mitt nya hemland.
Citera
2011-06-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
http://biteline.nu/

Biteline i Sundsvall är alltså Svenskdrivet? Bra, hur ser det ut i andra städer? Jag vill veta vilka företag jag kan beställa ifrån utan att skada mitt folk. Jag uppskattar Pizza, jag uppskattar inte turkar och araber.
Citera
2011-06-02, 14:26
Bannlyst
Citat:

Vad fan, har detta strunttråd någonting att göra med integration och invandring? Borde den inte vara på nån matforum istället?

Och varför ska en vuxen man bry sig om pizzan är bakad av en renrasig svensk eller en turk?

Citat:
Biteline i Sundsvall är alltså Svenskdrivet? Bra, hur ser det ut i andra städer? Jag vill veta vilka företag jag kan beställa ifrån utan att skada mitt folk. Jag uppskattar Pizza, jag uppskattar inte turkar och araber.

Sen när skadar en turkpizza ditt folk? Det är ju du som äter den. Ska den reagera kemiskt på din mage, som du fiser ut och utrotar alla etniska svenskar inom 100 mil?
Senast redigerad av hyperactivesonic 2011-06-02 kl. 14:29.
Citera
2011-06-02, 14:42
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Har varit på två pizzerior där jag vet att pizzabagaren varit etniskt svensk. En i Helsingborg i mitten på 70-talet (kommer inte ihåg hur pizzan smakade men den var nog god). Andra gången var i Haverdal i mitten på 90-talet då en svensk tog över efter syrianerna och påstod att han skulle göra mycket bättre pizzor. Resultat: Mindre pizzor, dyrare pizzor och pizzor som ärligt talat var de minst välsmakande jag ätit. På slutet av sommaren så hade pizzerian i Gullbrandstorp fått ett jätteuppsving medan knappt någon syntes på Bennys ( ), sedan kom några f.d. jugoslaver och stället blev hyfsat igen.... Slutsats för TS: Sluta ät pizza
Citera
2011-06-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperactivesonic
Sen när skadar en turkpizza ditt folk? Det är ju du som äter den. Ska den reagera kemiskt på din mage, som du fiser ut och utrotar alla etniska svenskar inom 100 mil?

Nej, men däremot sätter den pengar och därmed makt i händerna på invällare istället för i händerna på Svenskar.
Jag vill helt enkelt inte att mina surt förvärvade ska gå till invällare om de kan gå till Svenskar istället. Jag vill så långt som möjligt undvika att bidra till att MENA-invandrare får arbete. Mina pengar skall inte bidra till att ge MENA-invällare minsta lilla legitimitet i samhället. Liksom jag inte sätter mig i en taxi med en invällare bakom ratten eller klipper mig hos en invällare så vill jag inte heller köpa pizza av en invällare. Det enda sättet för en invällare att tjäna pengar i Sverige om jag får råda skall vara bidrag och brottslighet.
Citera
2011-06-02, 14:54
Medlem
Lobengulas avatar
Vi provar om "Restauranger och matställen" vill ha den här tråden.

I&I => R&M

/Mod
Citera
2011-06-02, 15:01
Medlem
Xarplins avatar
Citat:
Nej, men däremot sätter den pengar och därmed makt i händerna på invällare istället för i händerna på Svenskar.
Jag vill helt enkelt inte att mina surt förvärvade ska gå till invällare om de kan gå till Svenskar istället. Jag vill så långt som möjligt undvika att bidra till att MENA-invandrare får arbete. Mina pengar skall inte bidra till att ge MENA-invällare minsta lilla legitimitet i samhället. Liksom jag inte sätter mig i en taxi med en invällare bakom ratten eller klipper mig hos en invällare så vill jag inte heller köpa pizza av en invällare. Det enda sättet för en invällare att tjäna pengar i Sverige om jag får råda skall vara bidrag och brottslighet.

Så om jag förstår detta så vill du helst jobba och försörja invandrarna med dina skattepengar istället att köpa pizza hos dom? Jag försöker verkligen sänka mig ner till din intelligensnivå så att jag kan förstå hur du tänker men icke.
Citera
2011-06-02, 15:09
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xarplin

Så om jag förstår detta så vill du helst jobba och försörja invandrarna med dina skattepengar istället att köpa pizza hos dom? Jag försöker verkligen sänka mig ner till din intelligensnivå så att jag kan förstå hur du tänker men icke.

Precis, först klagar folk på att dom inte skaffar jobb eller att dom inte kan försörja sig. Sen när dom startar egen restaurang och jobbar hårt för att kunna betala räkningar, då ska man inte köpa deras mat och stödja deras verksamhet för att dom är invandrare... suck
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in