2011-06-05, 22:03
Medlem
Jag r vertygad om att det r fler n jag som vill veta, s var i Sverige jag sitter spelar ingen roll. en bra lista ver hela landet r dessutom bra om jag r ute och reser.
Citera
2011-06-06, 00:24
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorkjanlund
Bullshit.

Nej det r du som snackar bullshit nr du hvdar att svenskar inte kan baka pizzor. Tro mig, svenskar kan baka underbara pizzor
Citera
2011-06-08, 22:44
Medlem
Limma skinkbits avatar
La Casa och Stantons i Falkenberg drivs av svenskar.
Citera
2011-06-08, 22:48
Ocks intresserad av detta, ter hellre pizza av en hederlig svensk n av en MENA-bakare som kr hlften svart och myglar med skatter. Speciellt i Stockholm.
Citera
2011-06-08, 23:33
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Jag rstar sjlv p SD men om jag skulle gra en lista p mina top 20 pizzabagare s skulle inte en enda svensk komma med p den listan, fr svenskar kan inte baka pizza.

Rasist...? Varfr skulle inte svenskar kunna baka pizzor?
Kan inte Ahmed gra kttbullar d heller?
Citera
2011-06-09, 01:22
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
t p en pizzeria i Forshaga en gng med en ung svensk kille som bagare.
Smakade helt OK, som vilken turkpizza som helst.
Citera
2011-06-09, 07:58
Medlem
Mellan Ume och Vindeln kommun finns en liten hla som heter Tavelsj. Jag vet att det fanns en svensk pizzeria dr fr ngra r sedan. Om den finns kvar idag vet jag dock inte.
Citera
2011-06-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Rasist...? Varfr skulle inte svenskar kunna baka pizzor?
Kan inte Ahmed gra kttbullar d heller?

Nej, Ahmed kan med stor sannolikhet inte gra lika goda kttbullar som min mormor t.ex.
Dock skulle jag hellre ta en pizza gjord i random turkpizzeria n av min mormor.
Citera
2012-02-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Nej, Ahmed kan med stor sannolikhet inte gra lika goda kttbullar som min mormor t.ex.

Vafalls? Pizza har ingenting med Turkiet att gra verhuvudtaget och en "vanlig" pizza liknar inte alls en "riktig" italiensk pizza. De vanliga pizzorna innehller ju i princip vad som helst, allt frn pommes till kebabktt och bearnaisess. Menar du att en svensk inte kan slnga p lite godtyckliga ingredienser p en deg, slnga in degen i en pizzaugn, och ta ut den i tid innan den blir brnd!?

Nej, jag vill inte heller ta din mormors pizza, men jag kper mer n grna en bakfyllepizza bakad av en svensk som har en pizzaugn och bra recept p pizzadeg.

Ska finnas en frsch svensk pizzeria i Stockholm som gr bl.a. efterrttspizzor och annat roligt. Ngon som vet vad den heter?
Senast redigerad av ErnstFreut 2012-02-14 kl. 02:16.
Citera
2012-02-27, 18:50
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:

En matintresserad svensk tror jag faktiskt gr bttre pizzor n vilken random turk/irakier/syrian eller icke-europeisk kock som helst.
Antingen ska pizzorna gras av en vithudad sydeurop med Fascistisk lggning och slktingar frn Italien, eller ocks kan lika grna en vanlig Hitlersvenne svnga ihop den mumsiga pizzan.
Senast redigerad av Franz Bolzano 2012-02-27 kl. 19:13.
Citera
2012-02-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz Bolzano
En matintresserad svensk tror jag faktiskt gr bttre pizzor n vilken random turk/irakier/syrian eller icke-europeisk kock som helst.
Antingen ska pizzorna gras av en vithudad sydeurop med Fascistisk lggning och slktingar frn Italien, eller ocks kan lika grna en vanlig Hitlersvenne svnga ihop den mumsiga pizzan.
Jag r en vithudig svenne och farfarn min r frn italien, lite fascist-nazist litegranna men jag kan fan inte baka pizza fr 5 re.
Citera
2012-02-28, 10:44
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:
Jag r en vithudig svenne och farfarn min r frn italien, lite fascist-nazist litegranna men jag kan fan inte baka pizza fr 5 re.

Du har pizzabagarn i blodet hr jag, och med rtt vgledning ska du nog kunna f till den kunskapskrvande matrtten.
Det gller att gra degen enligt det italienska kkets krvande regler, och jsningen ska ta lng tid.

MENA-folken kr med osyrat brd och det r inte lmpligt fr en god och frasig pizza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in