Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-05, 22:03
Medlem
Jag är övertygad om att det är fler än jag som vill veta, så var i Sverige jag sitter spelar ingen roll. en bra lista över hela landet är dessutom bra om jag är ute och reser.
Citera
2011-06-06, 00:24
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorkjanlund
Bullshit.

Nej det är du som snackar bullshit när du hävdar att svenskar inte kan baka pizzor. Tro mig, svenskar kan baka underbara pizzor
Citera
2011-06-08, 22:44
Medlem
Limma skinkbits avatar
La Casa och Stantons i Falkenberg drivs av svenskar.
Citera
2011-06-08, 22:48
Också intresserad av detta, äter hellre pizza av en hederlig svensk än av en MENA-bakare som kör hälften svart och myglar med skatter. Speciellt i Stockholm.
Citera
2011-06-08, 23:33
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whooo
Jag röstar själv på SD men om jag skulle göra en lista på mina top 20 pizzabagare så skulle inte en enda svensk komma med på den listan, för svenskar kan inte baka pizza.

Rasist...? Varför skulle inte svenskar kunna baka pizzor?
Kan inte Ahmed göra köttbullar då heller?
Citera
2011-06-09, 01:22
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Åt på en pizzeria i Forshaga en gång med en ung svensk kille som bagare.
Smakade helt OK, som vilken turkpizza som helst.
Citera
2011-06-09, 07:58
Medlem
Mellan Umeå och Vindeln kommun finns en liten håla som heter Tavelsjö. Jag vet att det fanns en svensk pizzeria där för några år sedan. Om den finns kvar idag vet jag dock inte.
Citera
2011-06-10, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Rasist...? Varför skulle inte svenskar kunna baka pizzor?
Kan inte Ahmed göra köttbullar då heller?

Nej, Ahmed kan med stor sannolikhet inte göra lika goda köttbullar som min mormor t.ex.
Dock skulle jag hellre äta en pizza gjord i random turkpizzeria än av min mormor.
Citera
2012-02-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Nej, Ahmed kan med stor sannolikhet inte göra lika goda köttbullar som min mormor t.ex.
Dock skulle jag hellre äta en pizza gjord i random turkpizzeria än av min mormor.

Vafalls? Pizza har ingenting med Turkiet att göra överhuvudtaget och en "vanlig" pizza liknar inte alls en "riktig" italiensk pizza. De vanliga pizzorna innehåller ju i princip vad som helst, allt från pommes till kebabkött och bearnaisesås. Menar du att en svensk inte kan slänga på lite godtyckliga ingredienser på en deg, slänga in degen i en pizzaugn, och ta ut den i tid innan den blir bränd!?

Nej, jag vill inte heller äta din mormors pizza, men jag köper mer än gärna en bakfyllepizza bakad av en svensk som har en pizzaugn och bra recept på pizzadeg.

Ska finnas en fräsch svensk pizzeria i Stockholm som gör bl.a. efterrättspizzor och annat roligt. Någon som vet vad den heter?
Senast redigerad av ErnstFreut 2012-02-14 kl. 02:16.
Citera
2012-02-27, 18:50
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:

En matintresserad svensk tror jag faktiskt gör bättre pizzor än vilken random turk/irakier/syrian eller icke-europeisk kock som helst.
Antingen ska pizzorna göras av en vithudad sydeuropé med Fascistisk läggning och släktingar från Italien, eller också kan lika gärna en vanlig Hitlersvenne svänga ihop den mumsiga pizzan.
Senast redigerad av Franz Bolzano 2012-02-27 kl. 19:13.
Citera
2012-02-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franz Bolzano
En matintresserad svensk tror jag faktiskt gör bättre pizzor än vilken random turk/irakier/syrian eller icke-europeisk kock som helst.
Antingen ska pizzorna göras av en vithudad sydeuropé med Fascistisk läggning och släktingar från Italien, eller också kan lika gärna en vanlig Hitlersvenne svänga ihop den mumsiga pizzan.
Jag är en vithudig svenne och farfarn min är från italien, lite fascist-nazist litegranna men jag kan fan inte baka pizza för 5 öre.
Citera
2012-02-28, 10:44
Medlem
Franz Bolzanos avatar
Citat:
Jag är en vithudig svenne och farfarn min är från italien, lite fascist-nazist litegranna men jag kan fan inte baka pizza för 5 öre.

Du har pizzabagarn i blodet hör jag, och med rätt vägledning ska du nog kunna få till den kunskapskrävande maträtten.
Det gäller att göra degen enligt det italienska kökets krävande regler, och jäsningen ska ta låång tid.

MENA-folken kör med osyrat bröd och det är inte lämpligt för en god och frasig pizza.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in