2012-05-20, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det är för jävligt att en CL final ska avgöras på straffar, det gör inte sporten rättvis.

Golden goal gör skada? vad i? hur? Det gör ju att lag måste satsa framåt och ösa på för att inte förlora matchen = bättre flow, mer spänning.

Trög du är.
Citera
2012-05-20, 02:33
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Till alla er packåsnor som klagar på att antifotbollen segrade och att detta är en tragedi, vad sägs om att köra upp en strap-on i röven? Sluta vara så bittra, det är kvällar som denna som gör fotbollen till den största sporten i världen, spelar ingen roll hur det ser ut, i slutet kan vilket lag som helst vinna.

Lär er uppskatta defensiv fotboll era jävla fotbollsinvalider, det är som att vara en bröst-älskare och sedan inte kunna erkänna att det är en fin rumpa man har framför sig när man ser J.Lo naken framför sig.

Skärp er förfan...

De som gnäller (räknar in mig) antar jag gnäller för att det var en final. Resan till finalen får du spela hur du vill, Chelseas segertåg mot Barca var imponerade trots 9-0-1 formation. Men i en final tycker jag man ska spela och inte backa hem och knappt vara utanför sitt egna straffområde.

Final = underhållning och det står jag för. Hade Real spelat som Chelsea i en final hade jag inte njutit lika mycket, faktiskt så är det så.
Citera
2012-05-20, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan17
Vad jag har längtat. Vad jag har gråtit.

Äntligen, äntligen kom bucklan hem till Stamford Bridge.

Efter straffläggningen i Moskva 2008 och dommarskandalen i semifinalen mot Barcelona 2009 var det vår tur i år!

En av dom bästa kvällarna i mitt liv!

Hem? Den har aldrig ens varit där. Det var verkligen inte er tur! Tråkigt liv du måste haft!
Citera
2012-05-20, 02:36
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
De som gnäller (räknar in mig) antar jag gnäller för att det var en final. Resan till finalen får du spela hur du vill, Chelseas segertåg mot Barca var imponerade trots 9-0-1 formation. Men i en final tycker jag man ska spela och inte backa hem och knappt vara utanför sitt egna straffområde.

Final = underhållning och det står jag för. Hade Real spelat som Chelsea i en final hade jag inte njutit lika mycket, faktiskt så är det så.

Chelsea måste ju vinna, det är väl knappast logiskt och begära att de helt plötsligt ska byta ifrån sitt segerrecept som gick ut på kontringsfotboll.

En final ska vinnas inget annat, finns ingen i världen som vill se sitt lag spela fin fotboll och förlora finalen, du tror väl inte att FCB fansen tröstar sig själv med att de spelade offensivt.
Citera
2012-05-20, 02:36
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Hem? Den har aldrig ens varit där. Det var verkligen inte er tur! Tråkigt liv du måste haft!

Bitter?
Citera
2012-05-20, 02:37
Medlem
Var det Robben som missade friläget i VM-finalen också?
Citera
2012-05-20, 02:37
Medlem
Citat:
Till alla er packåsnor som klagar på att antifotbollen segrade och att detta är en tragedi, vad sägs om att köra upp en strap-on i röven? Sluta vara så bittra, det är kvällar som denna som gör fotbollen till den största sporten i världen, spelar ingen roll hur det ser ut, i slutet kan vilket lag som helst vinna.

Lär er uppskatta defensiv fotboll era jävla fotbollsinvalider, det är som att vara en bröst-älskare och sedan inte kunna erkänna att det är en fin rumpa man har framför sig när man ser J.Lo naken framför sig.

Skärp er förfan...

Det är kvällar som denna som hockey-älskare har rätt att klaga på fotbollen!

Det är Chelsea gör är inte defensiv fotboll. Det är att ställa 11 man i straffområdet och hoppas på kontringar. Klassisk defensiv fotboll är något helt annat, Chelsea har skapat en ny sorts fotboll som nog är den allra tråkigaste att se på! Ja, til och med tråkigare för oss och för fotbollen än Barcelonas sidledspassningsspel.
Citera
2012-05-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Bitter?

Lite grann, men det jag skrev var sant. Man kan inte säga hem när det är första gången den åker dit och i år var det Reals eller Bayerns tur. Chelsea vann på lotto helt enkelt, noll skicklighet inblandat i det.
Citera
2012-05-20, 02:39
Medlem
" Man spelar inte finaler man vinner dom "
Citera
2012-05-20, 02:40
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Chelsea måste ju vinna, det är väl knappast logiskt och begära att de helt plötsligt ska byta ifrån sitt segerrecept som gick ut på kontringsfotboll.

En final ska vinnas inget annat, finns ingen i världen som vill se sitt lag spela fin fotboll och förlora finalen, du tror väl inte att FCB fansen tröstar sig själv med att de spelade offensivt.

Fast nu spelade inte Bayern fin fotboll. Dem spelade slarvigt. Man behöver inte ha nio st i straffområdet och en Drogba utanför för att inte förlora. Man kan köra defensivt med fina kontringar och försöka behålla sitt spel i offensiv zon när man väl har läget. Chelsea hade verkligen tur att de är mästare, var inte snyggt spelat i defensiven heller då tabbar kom titt som tätt.

Självklart ska man spela taktiskt för att vinna, men inte med sitt lag i straffområdet. Det är så tråkigt i en final, även om det är dumt så kommer jag tycka det.
Citera
2012-05-20, 02:41
Medlem
Kanske sämsta CL-finalen på 20 år på ett annat bra CL. Många otroligt bra fotbollsmatcher men bara synd att det slutade så här. Är varken BM eller Chelsea supporter men gillar att se på bra fotboll och idag var det bara tragiskt. Kan förstå varför hockeysupportrar väljer bort fotboll när de kanske bara ser CL-finaler m.m. och detta är vad de får se.
Citera
2012-05-20, 02:42
Medlem
Langsdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
" Man spelar inte finaler man vinner dom "

Anfall är bästa försvar. Eller som Mou sade i Inter "Försvar är bästa anfall".

Dock är Di Mattios resa sjukt cool, synd att inte Torres fick göra mål. För gör Torres mål så får Chelsea vända på målburen om de så vill och vinna välförtjänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in