2012-05-20, 00:00
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Grattis Chelsea! Ogillar egentligen straffar men det var en bra, minnesvärd final med gott om dramatik. Som Ferry säger ovan så är Robben inte de stora matchernas man.

Chelsea har imponerat på mig hela turneringen, vilket framgår av tidigare inlägg. Allt skitsnack om köplag utan hjärta osv kan läggas på soptunnan, det här är ett riktigt fotbollslag med allt man kan kräva.

Bayern har framtiden för sig och vinner CL inom 5 år, förutspår

- F.G

Väldigt fint formulerat. Kan bara instämma.

Fyfan vilken kväll, mina lungor är så trasiga efter allt skrikande. Fyfan vilken kväll. Så fruktansvärt lycklig!
Citera
2012-05-20, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kugminsuk
Spelmässigt så var varken Chelsea eller Bayern värda att vinna CL. Tycker nog Real Madrid var värda att vinna CL. Chelsea hade tur som fick möta Bayern och inte Ronaldo o co.
Är jag för full, eller är det någon annan som inte heller förstår sig på denna användarens logik??
Citera
2012-05-20, 00:06
Medlem
Relays avatar
Chelsea var bara dagar från konkurs när ryssen köpte in sig i klubben betalade skulderna och öste pengar över laget, snacka om köpelag. Då är Barcelona bättre där varje medlem äger sin bit av klubben med öppna val.

Om City och Malaga möts i finalen nästa år då slutar jag nog att se fotboll överhuvudtaget JAG HATAR KÖPELAG
Citera
2012-05-20, 00:09
Medlem
NirvanAs avatar
Bayern, liksom Barcelona, har bara sig själva att skylla på, bägge lagen fick straffar som hade avgjort respektive match... Čech är en grym straffmålvakt, men spelarna är så pass bra att det bara ska vara mål.

Tycker sen att Chelsea är väldigt ovärdiga vinnare.. Antifotbollen segrade, trist.
Citera
2012-05-20, 00:10
Moderator
zanteras avatar
Antifotbollen segrade ju förra året när Barca vann.
Citera
2012-05-20, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Du den Bayernsupporten här i Flashback som jag hade en fight med i hösten, till dig vill jag bara säga:

http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv&sa=N&biw=1280&bih=591&tbm=isch&t bnid=aQ8HN4ul9DwQoM:&imgrefurl=http://in-love-with-hate.tumblr.com/&docid=eHJg6JbRCkWFDM&imgurl=http://static.tumblr.com/hlfiaol/U70m0yhof/nah_.jpg&w=384&h=400&ei=Mhi4T4qzEanh4QT56cDwCQ&zoo m=1&iact=hc&vpx=424&vpy=128&dur=1251&hovh=229&hovw =220&tx=118&ty=123&sig=110655698984055667261&page= 1&tbnh=124&tbnw=119&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:3 ,s:0,i:76
Vet att jag stört mig på dig någon gång, är det menat till mig?
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Chelsea var bara dagar från konkurs när ryssen köpte in sig i klubben betalade skulderna och öste pengar över laget, snacka om köpelag. Då är Barcelona bättre där varje medlem äger sin bit av klubben med öppna val.

Om City och Malaga möts i finalen nästa år då slutar jag nog att se fotboll överhuvudtaget JAG HATAR KÖPELAG
Lägg av. Vilket jävla skitsnack. Tänk efter lite ordentligt och återkom.
Citera
2012-05-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
På vilket sätt är det olikt de som håller på Barcelona, Real Madrid eller någon av de andra toppklubbarna i England? Finns många som inte har sett "sitt" lag live jämfört med de som har sett matcher på plats.

Angående matchen och turneringen i helhet är jag väldigt imponerad av Chelsea. Höll Napoli som favoriter när lagen möttes, och sedan räknade jag mer eller mindre ut dom mot Barca, och höll även Bayern som favoriter i finalen. Kan unna spelare som Drogba, Lampard och Terry (för att nämna några) att vinna denna titeln, de är alla stora spelare och har presterat bra under flera år. Även om jag inte gillar köpelags-grejen så är det ändå kul att ett engelskt lag vinner, ett lag som många hade räknat ut och ingen hade trott skulle vinna. Di Matteo - vilken fullträff.

Grattis Chelsea!
Precis som Fula Gubben förklarade menade jag. Syftade inte specifikt på Chelsea alltså.

Matchen var rätt underhållande. Bayern stod för underållningen, Chelsea vann. Sikken sammanfattning.
Citera
2012-05-20, 00:14
Medlem
140 miljoner rånade ryssar kan nu jubla! Pengarna deras förfäder jobbat ihop har äntligen gett juden Abramovich cash.
Citera
2012-05-20, 00:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Antifotbollen segrade ju förra året när Barca vann.
Nej de spelar ju oerhört kreativ och offensiv fotboll, en fröjd för ögat, de och några till är lag som verkligen förtjänar att vinna, så att fotbollen fortsätter gå åt rätt håll, nu vann chelsea, om nästa års vinnare också spelar destruktivt kommer många lag att byggas på det sättet då det för stunden är framgångsrikt, det är ingen utveckling jag vill se iaf.
Citera
2012-05-20, 00:15
Medlem
kommunists avatar
Mitt i allt detta måste jag bara nämna hur utanför Torres verkar vara. Jag ser ingen glädje alls från den mannen, inte ens efter en CL-vinst. Helt frånvarande från truppen. Jag kommer bli förvånad om han stannar i Chelsea...
Citera
2012-05-20, 00:16
Medlem
camejos avatar
Barcelona hade fyra ramträffar mot Chelsea och Bayern hade två. Men visst, grattis Chelsea.
Citera
2012-05-20, 00:16
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kugminsuk
Spelmässigt så var varken Chelsea eller Bayern värda att vinna CL. Tycker nog Real Madrid var värda att vinna CL. Chelsea hade tur som fick möta Bayern och inte Ronaldo o co.

Med den typen av resonemang behöver man ju inte ens spela CL utan man kan nöja sig med att avgöra det hela på papper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in