2012-04-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Med Real Madrid - APOEL bjöd Champions League på god fotbollsunderhållning, förhållandevis osolkad av skitigheter och fulspel. Endast en fittighet av Marcelo tidigt i matchen gav sur smak i gommen. Sedan var det ren njutning att titta, trots att APOEL mer eller mindre var uträknade på förhand. Det blev också plågsamt klart vilken klasskillnad det är mellan det två lagen. Med undantag för APOELs enda spelmål skapade man inte mycket anfallsmässigt. Straffen var sannerligen inte särskilt svår att blåsa för domarna, och kul att man ändå kunde sätta det läget, så att matchen inte helt urlakades. Men, som sagt, det är så tydligt vilken skillnad det är på RM och APOEL. Inte minst vad det gäller de fasta situationerna, som Real skötte med den äran. De båda frisparksmålen, och kanske främst Kakás, var ren fotbollsporr. Där ser man äkta proffs i aktion.

Chelsea - Benfica bjöd var väl en mer jämnstark bjudning. Att som Benfica stå upp med en man mindre så pass länge är ändå värt en eloge. Det hade väl egentligen kunnat gå hur som helst, vilket borde vara en injektion Red Bull i venerna på Chelsea inför mötet med Barcelona. Blir det ännu ett "it's a disgrace!"-debacle vi har att vänta i semin?

Såg visserligen inte matchen men Real Madrid-Apoel 5-2 (8-2) tycker jag känns lite för mycket "random kvalmatch inför gruppspelet" än kvartsfinal i Champions League. Ser faktiskt inte någon som helst fotbollsunderhållning i en sådan match ifall man då inte håller på Real såklart.
Citera
2012-04-05, 00:04
Medlem
Puh... Det var längesen det kändes så skönt att höra Blue Is The Colour spelas på Stamford Bridge, satt och skakade i slutminuterna efter Benficas kvittering. Är nästan läskigt vad som händer med Chelsea efter att Terry gått ut, måste verkligen, det är inte jättelångt kvar tills han lägger av helt nu.

Nu väntar ganska omöjliga matcher mot Barcelona, men jag slutar aldrig tro och hoppas.
Citera
2012-04-05, 00:13
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Såg visserligen inte matchen men Real Madrid-Apoel 5-2 (8-2) tycker jag känns lite för mycket "random kvalmatch inför gruppspelet" än kvartsfinal i Champions League. Ser faktiskt inte någon som helst fotbollsunderhållning i en sådan match ifall man då inte håller på Real såklart.

Underhållningen bestod väl snarare i att APOEL inte vek ner sig helt, trots att man hade oddsen mot sig från början. Det hade ju lätt blivit en för uppenbar slakt (vilket ju i och för sig kan debatteras), men jag tycker ändå att det fanns en viss positiv inställning hos cyprioterna. Sen var det som sagt en väldig klasskillnad. Exempelvis Real Madrids 4-1 av Callejón, eller om det var 5-2 av di María, där Pardo inte ens verkade försöka.
Citera
2012-04-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Förra året började de väl borta mot både Arsenal och Real? Hur var det mot Shakthar? Är lite osäker, men tror inte det hände förra året.

Började de inte borta mot Inter året före det också?
Citera
2012-04-05, 00:31
Medlem
Steff83s avatar
Först nu känns det som CL börjar på riktigt! Semifinalerna känns väldigt intressanta..Bayern-Real är rätt öppet..Fördel Real med returen hemma...Ärligt..Hur bra är Real egentligen? Hur testade har dom blivit denna säsong? Jag tycker inte att deras försvar känns klockrent heller. Hur ofta håller dom nollan, tex? Dock krävs det att Bayern måste ha ett hyfsat ordinarie lag, dvs inga nya skador..

Chelsea med tjuriga jävlar som kan mycket väl störa Barca mer än vi anar..Deras äldre spelare väcks till liv vid sådana här tillfällen..Men det är klart att det mesta talar för Barca.
Citera
2012-04-05, 00:44
Medlem
snillet_1s avatar
Är det bestämt vem som ska döma CL-finalen i år? Jag avundas verkligen inte den mannen.
Citera
2012-04-05, 00:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det bestämt vem som ska döma CL-finalen i år? Jag avundas verkligen inte den mannen.

Alltså..Det kommer ju bli ett tuff sits vilka som än möts..Apeciellt Real Vs Barca..Say no more..Eller..om Bayern går till final..ingen lätt grej heller när dom ska spela på hemmaplan.
Citera
2012-04-05, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Först nu känns det som CL börjar på riktigt! Semifinalerna känns väldigt intressanta..Bayern-Real är rätt öppet..Fördel Real med returen hemma...Ärligt..Hur bra är Real egentligen? Hur testade har dom blivit denna säsong? Jag tycker inte att deras försvar känns klockrent heller. Hur ofta håller dom nollan, tex? Dock krävs det att Bayern måste ha ett hyfsat ordinarie lag, dvs inga nya skador..

Chelsea med tjuriga jävlar som kan mycket väl störa Barca mer än vi anar..Deras äldre spelare väcks till liv vid sådana här tillfällen..Men det är klart att det mesta talar för Barca.

Gör man +4 mål minst på hemma plan så spelar inte nåt roll om man släpper in 1-2 mål. Folk överskattar Bm lite för mycket Mourinho käkade de med sitt Inter i finalen för 2 säsonger sedan.
Citera
2012-04-05, 01:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Gör man +4 mål minst på hemma plan så spelar inte nåt roll om man släpper in 1-2 mål. Folk överskattar Bm lite för mycket Mourinho käkade de med sitt Inter i finalen för 2 säsonger sedan.

Fast BM är inte riktigt samma lag då, som nu då Van Buyten och Demichelis huserade där.Dom har dessutom fått fason på backlinjen nu under våren igen, och man har en helt annan målvakt nu med....Tror snarare du underskattar...Men men..vi får facit om 2? veckor.

Vad tror du om Reals tuffa program där? El Classico, tex?
Citera
2012-04-05, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast BM är inte riktigt samma lag då, som nu då Van Buyten och Demichelis huserade där.Dom har dessutom fått fason på backlinjen nu under våren igen, och man har en helt annan målvakt nu med....Tror snarare du underskattar...Men men..vi får facit om 2? veckor.

Vad tror du om Reals tuffa program där? El Classico, tex?

Man har fått tillbaka Di Maria och Kaka i form så det lär inte slita laget jätte mycket om Mourinho roterar rätt

Sjävlsklart tror jag och hoppas en vinst i El-clasico då de flesta av barcas spelare är inte i bästa form just nu och de saknar Villa,Abildal och Sanchez som inte fått visa upp sig på grund av Messi ego

Mot 10 & 32
Citera
2012-04-05, 01:17
Medlem
Vinterijunis avatar
Real har El Clasico mitt emellan mötena mot Bayern,helvete också
Citera
2012-04-05, 01:30
Medlem
jaochss avatar
Straffen idag kändes 50/50. Han hockeytacklade Cole samtidigt som han ignorerar bollen. Hade inte klagat om han inte blåst i alla fall. Utvisningen tycker jag inte det finns något att klaga på, givet gult kort.

Angående matchen utspelades den precis som jag förväntat mig, tyvärr. Chelsea visste att Benfica skulle vara tvungna att ligga på och att de själva kunde spela ganska lugnt och försiktigt. Tycker det kändes ganska säkert också tills Terry gick ut och det blev fullständig kaos i defensiven.
Överlag tycker jag Benfica spelade rätt i händerna på Chelsea över båda matcherna med många höga inlägg mot 1 ensam spelare och skott utifrån. Vill man öka chansen att göra mål på Chelsea är det bättre att spela längs marken och ta sig in i straffområdet (hej Barcelona). Där borde de gjort det bättre, Benfica, då det kändes som om de var kapabla till det om de försökt.

Nu blir det alltså Barcelona igen, men någon revansch blir det inte. Jag har faktiskt inga som helst förväntningar på att Chelsea ska ta sig vidare men de har redan tagit sig 2 rundor längre än vad jag trodde för någon månad sedan så jag är ganska nöjd ändå. Tror absolut det finns en risk att resultatet kan rinna iväg, alla de chanser som Barcelona missade mot Milan t.ex, att liknande chanser kommer sitta varje gång mot Chelsea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in