2012-04-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Cech fick gult kort..

Haha, det missade jag helt. Kommer du ihåg vilken minut ungefär han fick det? Då förstår jag domaren, inte fan vill han ge en målvakt ett andra gult och utvisning i slutet av matchen för maskning.
Citera
2012-04-24, 23:59
Medlem
virr3lols avatar
http://cadfael.tv/image/src/1335295568675.gif
Det röda kortet. Solklart enligt mig.
Citera
2012-04-25, 00:00
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson92
Haha, det missade jag helt. Kommer du ihåg vilken minut ungefär han fick det? Då förstår jag domaren, inte fan vill han ge en målvakt ett andra gult och utvisning i slutet av matchen för maskning.
59e
Citera
2012-04-25, 00:08
Bannlyst
Så jävla nervöst inför matchen idag hoppas att Marcelo och Kaka startar då Di Maria har inte bästa formen just nu sedan skadan.
Citera
2012-04-25, 00:09
Medlem
camejos avatar
Terry kanske sysslar med sånt där i PL hela tiden då ingen ser? Bara det att motståndaren ger honom en arg blick efteråt istället för att falla döende till marken.
Citera
2012-04-25, 00:11
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr3lol
http://cadfael.tv/image/src/1335295568675.gif
Det röda kortet. Solklart enligt mig.

Man ska inte göra så där på en fotbollsplan men samtidigt tycker jag det är svagt av domaren att inte bara snacka vett i spelaren eller varna honom med ett gult-kort. Man förstör en fotbollsfest om man delar ut rött-kort i en semifinal i Champions League.

Dessutom sker liknande saker väldigt ofta på en fotbollsplan, kan närmast minnas Arsenal-Chelsea nu i helgen då Terry fick ta emot massvis med oprovocerade tacklingar och smällar mot sina revben som han nyss brytit då motspelare ville trycka till honom där dom visste det gjorde ont. Men Terry är manlig nog att inte ligga i gräset och lipa så det blev varken rött eller gult kort av dom situationerna.

Skulle inte Sanchez förstärkt situationen och rullat runt i gräset så skulle det inte blivit rött, visst han hjälper sitt lag men förlorar en fotbollsvärlds respekt. Sanchez är en liten fjant och jag tycker det är riktigt synd att fotbollen har förändrats från 70-mitten av 90tal då man tillät sådana bagateller, för det är vad det är. Terry kunde knappast skadat Sanchez med det där knät.

Fjantigheter och primmadonor rent ut sagt, vi har för många av dom i fotboll.
Citera
2012-04-25, 00:11
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Man ska inte göra så där på en fotbollsplan men samtidigt tycker jag det är svagt av domaren att inte bara snacka vett i spelaren eller varna honom med ett gult-kort. Man förstör en fotbollsfest om man delar ut rött-kort i en semifinal i Champions League.

Dessutom sker liknande saker väldigt ofta på en fotbollsplan, kan närmast minnas Arsenal-Chelsea nu i helgen då Terry fick ta emot massvis med oprovocerade tacklingar och smällar mot sina revben som han nyss brytit då motspelare ville trycka till honom där dom visste det gjorde ont. Men Terry är manlig nog att inte ligga i gräset och lipa så det blev varken rött eller gult kort av dom situationerna.

Skulle inte Sanchez förstärkt situationen och rullat runt i gräset så skulle det inte blivit rött, visst han hjälper sitt lag men förlorar en fotbollsvärlds respekt. Sanchez är en liten fjant och jag tycker det är riktigt synd att fotbollen har förändrats från 70-mitten av 90tal då man tillät sådana bagateller, för det är vad det är. Terry kunde knappast skadat Sanchez med det där knät.

Jag håller med, Skrank.

Problemet med Alexis är ju att han överdriver så mycket det går (idag var det mest tydligt i Terry-situationen och Mikel-situationen). Sånt ogillar jag då det vilseleder domaren.

Chelsea går vidare rättvist. Chelsea tar också revansch för matchen på Stamford Bridge 2009. Nu får Chelseas äldre spelare ännu en chans att försöka vinna CL-titeln.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-04-25 kl. 00:18.
Citera
2012-04-25, 00:15
Medlem
zizacons avatar
Nu hoppas man bara att Bayern slår Real, och sedan vinner hela skiten på hemmaplan. Men det är skönt att katalanerna är ute åtminstone.
Citera
2012-04-25, 00:17
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank

Tjuvnyp och småsmällar förekommer men gör man ett jävla indianhopp in i en motspelare i en situation där bollen inte ens är i närheten ska det vara rött kort.

Att råttan Sanchez skriker och filmar vet alla, men det här känns inte som rätt situation att påpeka det i.
Citera
2012-04-25, 00:18
Medlem
ILoveBigButtss avatar
John Terry sa själv att det var rött.
Citera
2012-04-25, 00:20
Medlem
Steff83s avatar
Det mest anmärkningsvärda annars måste varit bristen på kreativitet hos Barca?....Chelsea gjorde vad dom skulle, och gjorde det bra.
Citera
2012-04-25, 00:23
Medlem
NoReplicas avatar
Jävligt dumt av Terry, men tycker att ett gult kort räckte. Men straffen var ju skandal, Drogba gick in rätt vårdlöst men det var ingen straff! Att det inte har blivit större snack, är ju att Chelsea gick vidare.

Chelsea förtjänar ju det, men om Barca hade gått vidare hade ju inte det heller varit oförtjänt. Grejen med Barca o alla deras hardcorare är ju att dem tror man automatiskt ska gå vidare bara för man har mer boll?

Skönt för Fotbollengland men, det var mycket laliga ock calcio fittor som skrattade för tidigt

Hoppas på Bayern i morgon som fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in