2012-04-26, 19:16
Bannlyst
Vilka är avstängda i finalen?
Citera
2012-04-26, 19:18
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Vilka är avstängda i finalen?

Terry, Meireles, Ramires och Ivanovic för Chelsea

Badstuber, Gustavo och Alaba för Bayern.
Citera
2012-04-26, 19:20
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Men Robben hade som sagt inte ett gult kort tidigare. Kan förstå om domaren redan gett spelaren en strikt muntlig varning, men tror faktiskt inte att Ramires eller Ivanovic är så dumma att de skulle klagat till sig en varning och således missa finalen om domaren hade gett dem en muntlig varning först.

Varför ska Alabas strykas då? Han blockerade en solklar målchans med handen.
Men vad ska han göra av armen då? den är ju knappast medveten, det är ju bollen som söker handen och inte tvärtom. Jag kan hålla med om att det är straff då den är ivägen för ett skott på mål, men aldrig ett gult.
Citera
2012-04-26, 19:21
Medlem
P.Gs avatar
Angående gula kort så tycker jag också att systemet behöver revideras då det inte har hängt med i utvecklingen. Gula kort i flera matcher i rad bör helt klart beivras, men några strökort här och där är knappast en orsak att stänga av någon i en final. En faktor tycker jag att domarna helt klart har blivit bättre på att bestraffa spelare; nuförtiden delas ju gult och rött kort ut för mindre och då borde man inte kunna bli avstängd ur en CL-final för lite småsaker.

Men visst; Ivanovic, Meireles, Ramires, Alaba, Badstuber och Gustavo har bara sig själva att skylla.
Citera
2012-04-26, 19:25
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Men vad ska han göra av armen då? den är ju knappast medveten, det är ju bollen som söker handen och inte tvärtom. Jag kan hålla med om att det är straff då den är ivägen för ett skott på mål, men aldrig ett gult.

Nu har jag bara sett situationen en gång, men har för mig att handen trots allt inte var intill kroppen. Hands i straffområdet är gult kort. Skulle bli jävligt frustrerad om kortet stryks.
Citera
2012-04-26, 19:27
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Nu har jag bara sett situationen en gång, men har för mig att handen trots allt inte var intill kroppen. Hands i straffområdet är gult kort. Skulle bli jävligt frustrerad om kortet stryks.
Den var visserligen inte in till kroppen, men killen halkar och tar emot sig på handen. Jag tycker det är ett väldigt hårt gult kort, men det kommer knappast strykas.
Citera
2012-04-26, 19:30
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Terry, Meireles, Ramires och Ivanovic för Chelsea

Badstuber, Gustavo och Alaba för Bayern.

Känns som att avstängningarna drabbar Chelsea hårdare.
Citera
2012-04-26, 19:33
Medlem
fast man får hoppas att cahill kan spela till finalen och så tror jag att luiz kommer att vara tillbaka. men man kommer verkligen att sakna ivanovic,terry och ramires
Citera
2012-04-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Det är ju frågan. Tycker att Chelsea har bättre bredd än Bayern.
Citera
2012-04-26, 19:36
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Hade helt klart känns bättre med både Terry, Ivanovic och Ramires på planen. Meireles är inte en tung förlust.

Som jag skrev tidigare, bra för Chelsea att Bayern lyckades gå vidare då de, liksom Chelsea, saknar 3 viktiga spelare.
Citera
2012-04-26, 19:37
Medlem
Smerchs avatar
Om gula kort får ännu mindre betydelse får man ännu fler situationer där spelare tjänar på att bryta mot reglerna. Fler filmningar, maskningar, och taktiska tacklingar när motståndare håller på att komma loss.

Alabas kort ska i så fall strykas eftersom just detta var ett uppenbart felaktigt domslut, inte för att det är synd om honom för att han samlat på sig gula kort.
Citera
2012-04-26, 19:40
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Om gula kort får ännu mindre betydelse får man ännu fler situationer där spelare tjänar på att bryta mot reglerna. Fler filmningar, maskningar, och taktiska tacklingar när motståndare håller på att komma loss.

Alabas kort ska i så fall strykas eftersom just detta var ett uppenbart felaktigt domslut, inte för att det är synd om honom för att han samlat på sig gula kort.

Varför är det fel domslut? Han blockerar ett skott med handen i sitt eget straffområde, handen som inte är intill kroppen.

Hårt? Ja
Fel? Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in