Guardiola har haft chansen att köpa spelare (t.ex. en mittback) men han väljer medvetet att ha en liten trupp. Sen tycker jag bara det är komiskt hur man kan berömma honom för Barcelonas vinst på Bernabeu förra säsongen då de vann med 2-0 i CL (
riquelme...

). Det var hur jämnt som helst innan Wolfgang Stark visade ut Pepe. I returmötet så var Real Madrid det bättre laget och det slutade 1-1 (naturligtvis fick Real Madrid ett bortdömt mål p.g.a. filmaren Mascherano). Nåja, det var bara mitt lilla inhopp i den här frågan.
Citat:
Ramires has revealed he was unhappy with Terry's sending off but admits the occasion got to him at Camp Nou after he confronted referee
He told Globo Esporte: "I was annoyed, I was complaining to the referee when they scored their second goal.
"I mentioned Terry's sending off, which he did not see. He did not accept my complaints.
"That happens, that is part of football. We all get nervous on the pitch, especially in a game like that. In any case, I will be in Munich to support my teammates".
http://www1.skysports.com/football/news/11945/7700674/Ramires-explains-yellow-card
Jag visste inte Ramires fick gult kort för protester. Jättetråkigt att det är så då det är ett onödigt gult kort, därmed inte sagt det är felaktigt. Ivanovic fick gult kort för samma sak men han visste inte han var avstängd i finalen utan fick reda på det först då Geoff Shreeves intervjuade honom efter matchen.
Fast tänk om domarna började var konsekventa i såna här fall - då hade Barcelona varit illa ute. Finns inget mer osportslig lag än dem - på plan och utanför (t.ex. hur deras spelare betedde sig i Fabregas-affären, när de brukar säga att det är "orättvist" att de förlorade eller att "fotbollen segrade" o.s.v.).
Chelsea har min fulla förståelse gällande deras taktik. De använde en taktik de hade mycket större chans att vinna med. Klart att Barcelona-fans gnäller, de hade ju hellre velat att Chelsea spelat offensivt och förlorat.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är sant att Portugal på senare år är ett ganska äckligt lag men såvitt jag minns EM 2004 var det ett underhållande lag på den tiden.
Jo, jag ser också Mascherano som en syndabock. Imponerade inte i någon av matcherna och visst var han sista gubbe igår när Torres blev fri? Häftigt med offside-fällor 20 meter in på motståndarnas planhalva...
Sedan får man väl resa frågan kring vad Pep gjorde, borde han inte ha ändrat taktik eller gjort något defensivt byte? För Chelsea anföll i princip med en eller två spelare enbart (om ens det).
Man ser Mascheranos brister när Barcelona ställs på prov. Det som gör att Barcelona kan spela honom som mittback är att de har runt 70-75% i bollinnehav. Han var dålig mot Chelsea, Milan och Real Madrid nu senast om man kollar på hans facit de senaste veckorna.