Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Dortmund är också bättre än dessa lag då? Med tanke på att de joggar hem tyska ligan två år på raken...
Bayern mötte Barca 09. Fick tokpisk med typ 4-0. Spel mot ett mål hela matchen. det är det enda vi kan jämföra med om vi nu inte räknar alla Barcas medaljer på senare år.
Ja så kan man se på det också, men man ska ha klart för sig att Bayern är ett mycket bättre fotbollslag än man var 09. Om man vill vara petig kan man även skriva att Barca aldrig hade fått denna status om det inte vore för skandalmatchen i London, det var den titlen som visade vägen för detta Barca.
Bayern spelar rakare, fyller på med mycket folk. Är fysiskt starka, spelar alltid efter sin filosofi. Jag personligen tycker att när dem båda är som bäst, så är Bayern snäppet bättre. Det enda man behöver är en eller två klass mittbackar.
Sen kan inte förneka att Barca är en av världen bästa lag om inte den bästa, men jag tycker deras svagheter är större än Bayern men dem sätts i press för få gånger.
När fan vann Barca någon borta match i CL slutspelet? Räkna inte med mot Leverkusen då. Man har fått så billiga straffar ock fått spela en man mer i majoriteten av matcherna. Det kallar jag inte världens bästa
Men folk runkar väl till allt som är " inne nu" ..