2012-04-26, 01:46
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernautt
Finns en väldigt liten chans att dagens mediokra Chelsea kommer slå FC Bayern på Bayerns hemmaplan. Visst Chelsea slog ut Barcelona på Camp Nou men en sådan match sker bara 1 på 100.

Medan Chelsea var helt ägda spelmässigt och hade 20 % bollinnehav mot Barcelona så spelade Bayern i alla fall jämt mot Real Madrid och hade ett eget spel, det innebär för mig att de kommer slå Chelsea då de i grunden är ett bättre lag.

Ger Chelsea 10 % chans att vinna CL.

Amen snälla rara, det du inte förstår är att Barcelona är i en klass för sig själv. Ska försöka visa dig.

Barcelona
---------
---------
---------
Bayern
Real
---------
---------

Vad jag försöker säga är att i princip inget lag (inte Real iallfall) kan spela sitt eget spel och faktiskt vinna mot Barcelona. Man måste ligga perfekt i positionerna defensivt för att sedan gå på kontringar. Annars blir man straffad (Real x ett antal gånger). Det är inte likadant när man möter Bayern.

Som sagt - Fördel Bayern, men att räkna ut Chelsea helt på förhand är enligt mig fel.
Citera
2012-04-26, 01:49
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Finns en väldigt liten chans att dagens mediokra Chelsea kommer slå FC Bayern på Bayerns hemmaplan. Visst Chelsea slog ut Barcelona på Camp Nou men en sådan match sker bara 1 på 100.

Medan Chelsea var helt ägda spelmässigt och hade 20 % bollinnehav mot Barcelona så spelade Bayern i alla fall jämt mot Real Madrid och hade ett eget spel, det innebär för mig att de kommer slå Chelsea då de i grunden är ett bättre lag.

Barcelona är ett jättebra lag..Det är inte det...Men jag tror Bayern passar Chelsea väldigt mycket sämre...Det går inte parkera bussen mot Bayern på samma sätt..Där måste man fan jobba man mot man i 90 minuten minst...om man inte har tänkt sig att försöka bjuda upp till dans.
Citera
2012-04-26, 01:52
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det visste alla efter Inter 2010 också. Det betyder inte att alla klarar av det eller att alla är villiga att offra sin värdighet eller ambition att försöka spela fotboll.

Sant. Men man vet vad som krävs för att minimera risken. Ändock svårt ifall samtliga katalaner har en bra dag, vilket väl inte kan sägas om gårdagen.
Citera
2012-04-26, 02:06
Medlem
NoReplicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Dortmund är också bättre än dessa lag då? Med tanke på att de joggar hem tyska ligan två år på raken...

Bayern mötte Barca 09. Fick tokpisk med typ 4-0. Spel mot ett mål hela matchen. det är det enda vi kan jämföra med om vi nu inte räknar alla Barcas medaljer på senare år.

Ja så kan man se på det också, men man ska ha klart för sig att Bayern är ett mycket bättre fotbollslag än man var 09. Om man vill vara petig kan man även skriva att Barca aldrig hade fått denna status om det inte vore för skandalmatchen i London, det var den titlen som visade vägen för detta Barca.

Bayern spelar rakare, fyller på med mycket folk. Är fysiskt starka, spelar alltid efter sin filosofi. Jag personligen tycker att när dem båda är som bäst, så är Bayern snäppet bättre. Det enda man behöver är en eller två klass mittbackar.

Sen kan inte förneka att Barca är en av världen bästa lag om inte den bästa, men jag tycker deras svagheter är större än Bayern men dem sätts i press för få gånger.

När fan vann Barca någon borta match i CL slutspelet? Räkna inte med mot Leverkusen då. Man har fått så billiga straffar ock fått spela en man mer i majoriteten av matcherna. Det kallar jag inte världens bästa

Men folk runkar väl till allt som är " inne nu" ..
Citera
2012-04-26, 07:23
Medlem
cyberkalles avatar
Stort stort att klara av det som man bara skulle, ledningen i Bayern sa redan när vi med stor möda lyckades fixa till kvalplatsen till årets CL att nu är målet för säsongen 11/12 inte att vinna Bundesliga utan att ta sig till finalen på hemmaplan den 19 maj.

Så nu klarade vi av kvalet och hamnade i dödens grupp som gick lättare än jag trott men i returen mot Napoli så skadades vår viktigaste spelare och han har inte spelat mycket sedan dess och har inte imponerat på plan förutan igår när han visade sådan kyla vid straffläggningen och jag tror att det lossnade många känslor hos Schweini efter gårdagen.

Det blev en sjukt trevlig semifinal och jag hade under gårdagens match lite hemska minnen från dubbelmötet i kvarten mot Inter förra säsongen där det också bjöds på den säsongens bästa match men med ett mindre roligt slut än det som blev igår.

Kan inte mycket om Chelseas spel förutom det jag sett i semin och jag antar att det inte kommer att bli en liknande match i finalen än den i semin då det bara är en avgörande match.

Synd att Alaba missar finalen då jag inte tycker att han skulle haft ett gult.
Citera
2012-04-26, 07:34
Medlem
Kort analys av Barca-matchen:

Chelsea lät Barcelona slå alla inlägg de ville, skjuta utanför straffområdet allt de ville, så länge de inte hittade insticken i straffområdet. Hela uppställningen markerade "ja men spela ut bollen på kanten ni, inlägg får ni slå hela dagen". Och mycket riktigt, det fanns ingen stor och tung kille i mitten att göra mål, bara Chelseabackar som var ett huvud högre än Barcas spelare som tog undan allting. Alla är rörande överens om att Barcelona är ett mycket bättre fotbollslag än Chelsea, men ifall man inte klarar av att vinna mot en sådan taktik eller anpassa sig, då är man inte oövervinnelig. Kudos Chelsea.

Gällande Terrys röda är det solklart, det där knät handlade bara om att markera revir i ett ögonblick när Terry trodde att ingen såg. Sen om det verkligen gjorde ont eller inte, det är skitsamma, avsikten är ett solklart rött. Det är inte första gången heller, fråga Fernando Torres. Minns en match när Torres var i Liverpool (och fortfarande livsfarlig) och gick upp i en nickduell med Mikel eller Essien. Vem har tagit tio kliv framåt i banan, går upp med knät först i ryggen på Torres utan chans att vinna boll? JT. Endast för att markera i en situation som inte alls krävde det. Kaptenen må vara en fantastisk försvarare men ibland tar han så dumma beslut att det är löjligt.

Gällande Real-Bayern har Simon Bank redan sagt allt jag ville säga:
http://blogg.aftonbladet.se/bankoniva/2012/04/paying-the-penalty-1
Citera
2012-04-26, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Amen snälla rara, det du inte förstår är att Barcelona är i en klass för sig själv. Ska försöka visa dig.

Barcelona
---------
---------
---------
Bayern
Real
---------
---------

Vad jag försöker säga är att i princip inget lag (inte Real iallfall) kan spela sitt eget spel och faktiskt vinna mot Barcelona. Man måste ligga perfekt i positionerna defensivt för att sedan gå på kontringar. Annars blir man straffad (Real x ett antal gånger). Det är inte likadant när man möter Bayern.

Som sagt - Fördel Bayern, men att räkna ut Chelsea helt på förhand är enligt mig fel.

Vad gör ett lag bra enligt dig är alltså att de får spela sitt eget spel? Ett bättre lag är väl i så fall ett lag som kan anpassa sig, ändra på sin grund och vinna över ett lag som får spela sitt eget spel? Eller?
Det är en taktisk sport, om inte Barca kan ändra på sin grundfilosofi mot hyperdefensiva taktiker som Chelseas så kan man heller inte påstå att de var det bättre laget under denna matchserie.
Citera
2012-04-26, 08:48
Medlem
adisban1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vad låg bollinnehavet på under dom 2 matcherna? Runt 35%?

Vem bryr sig? .. Barca bara passar o passar o passar o passar utan att riktigt göra någonting vettigt.... Dom passade sig ur en CL final plats.
Citera
2012-04-26, 09:29
Medlem
switchls avatar
Någon som kan länka till en youtube video av när Mourinho började gråta igår?
Citera
2012-04-26, 09:48
Medlem
Frans.Ganzs avatar
Citat:

Om jag förstår de sista raderna rätt så anser du alltså att Bayern spelade JÄMT med Real? Du tycker alltså INTE att Real var laget som var utspelade, fick jaga kontringar och enbart snabba omställningar matchen igenom?
Citera
2012-04-26, 10:07
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adisban1
Vem bryr sig? .. Barca bara passar o passar o passar o passar utan att riktigt göra någonting vettigt.... Dom passade sig ur en CL final plats.

Enligt uppgift har ett förslag lagts fram inom UEFA som går ut på att till nästa säsong ta bort målburarna och istället låta andelen bollinnehav avgöra vem som ska vinna matchen. Den som kom på denna idé ska vara samma person som tyckte att offsideregeln skulle tas bort.
Citera
2012-04-26, 10:09
Medlem
Jole25s avatar
Chelsea har 0% att vinna. Så har tongångarna gått sedan första Napolimatchen. Fortsätt alla att räkna ut Chelsea! Passar oss utmärkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in