2012-05-20, 15:23
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Pajas. Ge fan i att tala för andra.
Nja, jag har dock rätt i det här fallet.

Vi säger såhär, CL startar imorgon igen. Vilka är favoriter till slutsegern? Är Chelsea med bland dom 5 främsta alternativen? Vi vet alla svaret. Chelsea är Grekland. Ett undantag som ingen respekterar.
Citera
2012-05-20, 15:24
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Chelsea är Europas bästa fotbollsklubb, de vann mot regerande mästarna och de vann finalen. Sluta säg något annat

Tack...

Först var vi ju enligt många chanslösa mot Napoli, sen skulle vi bli slagpåsar mot Barca och sist men inte minst så får Bayern en fördel med hemmaplan och vi skulle vara chanslösa igen. Att inte kunna lyfta på hatten efter det visar bara på dålig karaktär....
Citera
2012-05-20, 15:24
Medlem
Raggdoll3s avatar
Side show Bob från The Simpson spelar i Chelsea i form av David Luiz. Kul att följa Chelsea till mästartiteln, nedräknade som de var
Citera
2012-05-20, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Att inte vilja gå framåt och parkera bussen är fan inte fotboll, det är att göra fotboll till åtlöje, chelsea är pinsamma.

Det finns inget vackrare än en parkerad buss. Det är fotboll!
Citera
2012-05-20, 15:27
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
Har vara sett 2 matcher med Chelsea denna säsong: returen mot Barca och finalen igår.
Kan konstatera att de måste vara det tråkigast laget som vunnit CL. Skapar 1 riktig målchans/halvlek och har bondtur och gör mål på den chansen. Är mer upphetsande att se Gefle-syrianska i isande regn under oktober än att se någon match med Chelsea...
Citera
2012-05-20, 15:31
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Nja, jag har dock rätt i det här fallet.

Vi säger såhär, CL startar imorgon igen. Vilka är favoriter till slutsegern? Är Chelsea med bland dom 5 främsta alternativen? Vi vet alla svaret. Chelsea är Grekland. Ett undantag som ingen respekterar.

Bara för att det är din personliga åsikt blir det automatisk inte fakta. Chelsea var i final 2007, 2009 och nu 2012. Så visst hade de varit inräknade där.
Citera
2012-05-20, 15:32
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
Har vara sett 2 matcher med Chelsea denna säsong: returen mot Barca och finalen igår.
Kan konstatera att de måste vara det tråkigast laget som vunnit CL. Skapar 1 riktig målchans/halvlek och har bondtur och gör mål på den chansen. Är mer upphetsande att se Gefle-syrianska i isande regn under oktober än att se någon match med Chelsea...

Men det är ju bara för att du inte kan uppskatta fotboll. I din värld finns det bara en sorts fotboll och fotboll har alla möjliga sorters varianter. En riktig fotbollsupporter uppskattar all sorts fotboll..
Citera
2012-05-20, 15:32
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Tack...

Först var vi ju enligt många chanslösa mot Napoli, sen skulle vi bli slagpåsar mot Barca och sist men inte minst så får Bayern en fördel med hemmaplan och vi skulle vara chanslösa igen. Att inte kunna lyfta på hatten efter det visar bara på dålig karaktär....

Håller med. Jag får erkänna att jag höll Napoli som favoriter, och trodde sedan att det skulle bli storstryk mot Barca. Chelsea har imponerat på mig, Di Matteo har gjort något fantastiskt. När väl det var dags för finalen igår så hade jag ändå lite på känn att Chelsea kunde greja det, då de hade imponerat på mig tidigare. Alla lag som slår ut Barcelona gör mig glad.

Grattis Chelsea!

Tycker bortförklaringar som "tur" är kassa, Chelsea har både slagit ut Bayern som hade hemmaplan, samt Barca över två möten, och hämtade upp ett svårt resultat mot Napoli. Chelsea har skapat sin egna tur igenom att vara så bra, och de förtjänar helt klart vinsten. Fantastiska prestationer.
Citera
2012-05-20, 15:40
Medlem
Citat:
Bara för att det är din personliga åsikt blir det automatisk inte fakta. Chelsea var i final 2007, 2009 och nu 2012. Så visst hade de varit inräknade där.

chelsea var i final 2008 och i år

skönt att chelsea vann, lite kul nu i efterhand hur alla (läs serie A-runkare) satt och hånade PL när serie A hade fler lag i åttondelen än england
Citera
2012-05-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Håller med. Jag får erkänna att jag höll Napoli som favoriter, och trodde sedan att det skulle bli storstryk mot Barca. Chelsea har imponerat på mig, Di Matteo har gjort något fantastiskt. När väl det var dags för finalen igår så hade jag ändå lite på känn att Chelsea kunde greja det, då de hade imponerat på mig tidigare. Alla lag som slår ut Barcelona gör mig glad.

Grattis Chelsea!

Tycker bortförklaringar som "tur" är kassa, Chelsea har både slagit ut Bayern som hade hemmaplan, samt Barca över två möten, och hämtade upp ett svårt resultat mot Napoli. Chelsea har skapat sin egna tur igenom att vara så bra, och de förtjänar helt klart vinsten. Fantastiska prestationer.

Så du menar alltså att det inte är tur att Bayern inte sätter sina chanser och att Chelsea lyckas få en chans och gör mål på den? Dom vann, men Bayern dominerade hela matchen och Chelsea hade tur.
Citera
2012-05-20, 15:46
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Chelsea var i final 2007, 2009 och nu 2012. Så visst hade de varit inräknade där.
Nu förstår jag din naiva ståndpunkt, du kan helt enkelt inte så mycket om fotboll.

Chelsea har varit i en CL-final tidigare, år 2008. Då var man ett spelande lag som förtjänade finalplatsen. Det händer mycket på 4 år, och årets upplaga av Chelsea är ett helt annat lag.
Citera
2012-05-20, 15:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25

Först var vi ju enligt många chanslösa mot Napoli

Avdelning historierevisionism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto