2012-03-28, 23:17
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magkatarren
Kan det här vara en av dem sämre insatserna från Barcelona denna säsong? Att man spelar 0-0 mot backlinjen Bonera, Mexes, Nesta och Antonini och mittfältet beståendes av två föredettingar i Seedorf, Ambrosini och alibispelaren Nocerino är ett mirakel.

Fast som jag skrev innan matchen, styrkan hos Milan sitter inte i enskilda spelarnamn utan i kollektivet. Något som inte ska underskattas.

Tror förövrigt det här är den första kvartsfinalomgången i CLs historia där alla hemmalag misslyckats att göra mål.
Citera
2012-03-28, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast som jag skrev innan matchen, styrkan hos Milan sitter inte i enskilda spelarnamn utan i kollektivet. Något som inte ska underskattas.

Ja, och Milans omklädningsrum är ett under för sig.

Med Abate och V.Bommel tillbaka i returen ska man kunna täppa till bättre på mitten. Messi och co fick stora ytor att avancera på idag men var ineffektiva. Tyvärr för Milans del verkar Robinho och Boateng ha slagit upp gamla skador.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Många verkar glömma det allt för ofta och stirras sig alltid blint på pappret. Kollektiv går före individualism alla dagar i veckan - en Madridista är erfaren av det .
Citera
Medlem
Månsans avatar
Europas två sämsta spelare är till förväxling lika till utseendet.
Först har vi Robinho. Alltid oduglig, vek och totalt i avsaknad av traditionell brasiliansk spelförståelse och teknik. Nu dyker det upp en exakt kopia. Lika värdelös han. Emanuelson lycka aldrig ta emot en boll eller göra en nedtagning utan att snubbla omkull.

Pinsamt usla spelare båda två. Korpklass. Sälj dom.
Citera
2012-03-28, 23:21
Medlem
thatis7tisshows avatar
Helvete om Boateng missar nästa match. Min favoritsspelare i Milan tillsammans med Zlatan.
Senast redigerad av thatis7tisshow 2012-03-28 kl. 23:23.
Citera
2012-03-28, 23:27
Medlem
Fjodorovs avatar
Varför skjuter inte Barcelona oftare? Hade de någon gång sett till att skjuta utanför straffområdet så hade man förvirrat Milan-försvararna totalt eftersom man aldrig kan vara säker på om Barcelona-spelaren ska skjuta eller spela vidare och då tvingar man helt enkelt Milan till att ta ett svårt beslut och därav hade misstagen kommit.

Istället rullar Barcelona runt bollen likt handboll och Milan-försvaret kunde i princip stå still och vila vissa perioder. Hade det varit handboll hade Barcelona blivit avblåsta för passivt spel.
Citera
2012-03-28, 23:28
Medlem
Jävla stolt man är som milansupporter efter en sån här match. Mina förväntningar inför matchen var inte att de skulle vinna utan att de skulle kämpa som djur och stå upp mot världens bästa lag, och det gjorde dom!

Tål att sägas, Antonini var helt klockren ikväll. Bonera ska också ha beröm, Abbiati med ett par grymma räddningar, Seedorf levererar som alltid i stormatcherna. Fan i mig hela laget var bra. (edit: utom Emanuelson och Mesbah som alltid )

0-0 ett bra resultat sett till förutsättningarna. Ingen kan förneka att Milan hade ett riktigt ris-lag på banan idag, om man tar spelare för spelare alltså. Allegri ska ha fett med beröm för att han lyckats bygga en lagmaskin som presterar oavsett vilka spelare som är borta.
Senast redigerad av Calciatore 2012-03-28 kl. 23:34.
Citera
2012-03-28, 23:29
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Helvete om Boateng missar nästa match. Min favoritsspelare i Milan tillsammans med Zlatan.
Blev inte han utbytt bara av trötthet/försiktighetsåtgärd?
Kollade inte på studion efteråt, sa dom något om Boateng?
Citera
2012-03-28, 23:31
Bannlyst
Blir det denna elvan i returen nu när Abate och V.Bommel är tillbaka?

Abate-Mexes-Nesta-Antonini
Aquilani-MVB-Nocerino
KPB
Zlatan-Robinho
Citera
2012-03-28, 23:32
Bannlyst
Är det bara jag som har noterat att Sanchez inte vågar spela sitt egna spel? Har inte sett några dribblingsräder från honom hittills, utan bollen ska alltid passas i sidled eller till Messi. Utnyttjar man inte Sanchez på rätt sätt så är han ganska värdelös.
Citera
2012-03-28, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterijuni
Synd att Ronaldo har vilat 3 CL matcher annars hade han varit där uppe med.

Jaså, vilken är den tredje matchen?

Han har spelat fantastiska 28 minuter färre än Gomez och 90 min färre än Messi. Men visst, gör han 5-6 mål hemma mot Apoel så.
Citera
2012-03-28, 23:39
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magkatarren
Blir det denna elvan i returen nu när Abate och V.Bommel är tillbaka?

Abate-Mexes-Nesta-Antonini
Aquilani-MVB-Nocerino
KPB
Zlatan-Robinho

Förutsatt att det inte vara några svårare skador på dom som fick gå av ikväll. Tror dock inte Aquilani spelar, känns inte som att Allegri blir särskilt impad av dessa spelartyper. Var likadant med Pirlo och det här fallet ligger väl i närheten av det. Han vill ha en rivigare och mer energisk mittfältstyp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in