2012-04-24, 23:39
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Fint skrivit Riquelme , håller verkligen med om allt. Men det där med " seger för fotbollen " går mig på nerverna ibland.

Fast det övergår mitt förstånd hur man kan säga att det inte var utvisning.
Citera
2012-04-24, 23:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tycker att domaren var snudd på kass. Han lät Chelseaspelarna maska för mycket, och gjorde många småfel i frisparkssituationerna. Sen var han petig i fel lägen och lät överlag inte spelet flyta. Några stora fel gjorde han kanske inte, men jag tycker det är viktigare att han håller rätt bedömningsnivå överlag.

Förresten såg straffen mycket tveksam ut, nuddade Drogba honom? Vad jag såg såg det ut som en ren filmning, men bristen på protester kanske tyder på att jag är fel ute där....

Han kändes lite osäker kan jag hålla med om. Tror tex både utvisningen och straffen var beslut av ass domarna. Han tvekande vid bägge dessa situationer så klart är att han var osäker där. Dock ser bägge dessa solklara ut så blev inte fel att göra så. Jag tycker i straffen att Drogba är på honom med foten, sedan såklart kanske han faller lätt.

Överlag kändes det som att det var ass domarna som gjorde jobbet idag. Vilket kanske även gör att han inte var så bra i spelet som man tycker en domare i en sådan här match ska vara. Men blev inga felbeslut som jag kunde se.
Citera
2012-04-24, 23:41
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Man borde köra som de gjorde senast i VM och skippa avstängningar i finalen. OK för rött kort direkt men för att ha samlat ihop 2 (eller är det 3) stycken gula under slutspelets gång är det ju ett på tok för hårt straff. Mycket tråkigt att så många Chelsea-spelare missar finalen.

3, 5, 7 o.s.v. gula kort renderar i en avstängning. Jättedåligt system. Sen så är Terrys och Ivanovics gula kort väldigt onödiga som spelarna kunde hållit sig borta från.
Citera
2012-04-24, 23:41
Medlem
Tänk bara tanken att Fernando Torres avgör finalen?

Det skulle om något sätta en märklig punkt på en märklig säsong
Citera
2012-04-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Fast det övergår mitt förstånd hur man kan säga att det inte var utvisning.

Det kan diskuteras, domaren kunde ge honom ett gult men rött var inte på något sätt helt fel heller. Sen förstår jag att du vill försvara en gammal Udiniese spelare .
Citera
2012-04-24, 23:43
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Det kan diskuteras, domaren kunde ge honom ett gult men rött var inte på något sätt helt fel heller. Sen förstår jag att du vill försvara en gammal Udiniese spelare .

Guld hade han nog inte tackat nej till... Skämtåsido

Terry får skylla sig själv, helt onödig tackling som man verkligen inte förväntar sig utav en så rutinerad spelare.
Citera
2012-04-24, 23:46
Medlem
4522s avatar
Citat:

Nej, det kan faktiskt inte diskuteras. Dels är bollen dryga hundra meter bort, dessutom syns det tydligt att Terry ville ställa till med jävelskap när han rörde sig mot Sanchez. Förmodligen var målet att ge honom en lårkaka och sinka hans fenomenala matchinledning. Helt befängt agerande och inte mer än rätt att idiotbeteendet belönades med rött kort och en idiot mindre i CL-finalen. Kan inte se det minsta argument för att det inte skulle vara rött kort, hade det inte varit mot Barca skulle ingen diskutera det.
Citera
2012-04-24, 23:47
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Jag tror han nuddade honom, även fast Cesc såklart lägger sig enkelt. I vilket fall som helst var det klantigt av Drogba så någon skandal tycker jag inte direkt det var att blåsa straff.

Drogba gör en idiotgrej, men ifall han inte nuddar Fabregas gör ju domaren fel i att blåsa straff. Touchar han honom spelar det å andra sidan ingen roll ifall Fabregas överdriver.

Undrar om det går att tänka sig ett skönare sätt än detta att ta en seger på.
Citera
2012-04-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nej, det kan faktiskt inte diskuteras. Dels är bollen dryga hundra meter bort, dessutom syns det tydligt att Terry ville ställa till med jävelskap när han rörde sig mot Sanchez. Förmodligen var målet att ge honom en lårkaka och sinka hans fenomenala matchinledning. Helt befängt agerande och inte mer än rätt att idiotbeteendet belönades med rött kort och en idiot mindre i CL-finalen. Kan inte se det minsta argument för att det inte skulle vara rött kort, hade det inte varit mot Barca skulle ingen diskutera det.

Har du nog rätt i men jag kan försvara mig med att jag såg matchen genom en fattig stream så svårt att se saker i detalj. Lite häpnadsväckande att en så rutinerad spelare gör en sån idiotgrej.
Citera
2012-04-24, 23:51
Medlem
John Terrys tilltag var lika hjärndött som Poulsens mot Rosenberg. Självklart ska han straffas och tvingas lämna planen ifall han blir påkommen.
Citera
2012-04-24, 23:56
Medlem
Mr...Xs avatar
You can't write this stuff!

Helt fantastisk fotbollsmatch som verkligen innehöll allt, och vilket (anti)klimax med Torres mål i slutminuten! Trodde precis som alla andra att det var klappat och klart efter 2-0 målet. Men jösses vilken upphämtning! Med Terry utvisad, med Cahill skadad och med bosingwa som mittback (där han konstigt nog verkar trivas rätt så bra), gör man 2 mål, mot Barca, borta på Camp Nou!

Galen kämpainsats ifrån samtliga Chelseaspelarna, och det var stundtals porr att bevittna Chelsea försvara sig i andra halvlek. Så äckligt disciplinerat, och så oerhört rutinerat. Har känts som att det stått skrivet i stjärnorna ända sedan returmatchen mot Napoli att de gamla rävarna i Chelsea äntligen ska få lyfta CL-bucklan. Nu är de bara en match därifrån, där man visserligen åter lär gå in som stora underdogs, särskilt med tanke på alla avstängningar. Med man har varit uträknade så många gånger förr denna säsong, och tror trots allt att man fixar det tillslut, även ifall Bosingwa och Ferreira skulle tvingas spela mittbackar
Citera
2012-04-24, 23:56
Medlem
Terrys var väl rött då. Blev bara så jävla förbannad när domaren halade fram det röda kortet. Det behövdes verkligen inte för matchens skull. Sen tyckte jag inte det såg så grovt ut på reprisen men har inte orkat se nåt eftersnack så antar att man fått se reprisen igen några hundra gånger från lika många vinklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in