2012-04-25, 00:23
Medlem
ILoveBigButtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det mest anmärkningsvärda annars måste varit bristen på kreativitet hos Barca?....Chelsea gjorde vad dom skulle, och gjorde det bra.
Bristen på kreativitet? De har ingen plan b för att de inte har behövt någon. Deras plan B var deras dyraste värvning någonsin som deras geni tränare bänkade och sålde efter en säsong.
Citera
2012-04-25, 00:26
Medlem
thatis7tisshows avatar
En sak till som jag har märkt med Barcelona är att om en spelare blir fälld men domaren dömer fördel av boll så ligger spelaren och vrider sig och lagkamraterna slutar spela och viftar vädjande om kort till domaren som då inte har något val och ger gult kort. Smart men ganska fult.

f.ö var det fina scener efter matchen, speciellt från Barcas sida.

Fast Terrys knä är jävligt onödigt, kunde tagit på svanskotan eller liknande och faktiskt gjort skada.

Hoppas Bayern tar Real, känns som att Chelsea har bättre chans mot dem.
Senast redigerad av thatis7tisshow 2012-04-25 kl. 00:37.
Citera
2012-04-25, 00:27
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
En sak till som jag har märkt med Barcelona är att om en spelare blir fälld men domaren dömer fördel av boll så ligger spelaren och vrider sig och lagkamraterna slutar spela och viftar vädjande om kort till domaren som då inte har något val. Smart men ganska fult.

Fast Terrys knä är jävligt onödigt, kunde tagit på svanskotan eller liknande och faktiskt gjort skada.

Hoppas Bayern tar Real, känns som att Chelsea har bättre chans mot dem.
Det känns hugget som stucket. På pappret är Real bättre, men hemmafinal i München liksom. Bara en sån sak..
Citera
2012-04-25, 00:31
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr3lol
http://cadfael.tv/image/src/1335295568675.gif
Det röda kortet. Solklart enligt mig.
Efter att ha sett situationen lite mer nu så får jag erkänna att det var korrekt rött kort. Trots att Alexis förstärker rejält så ska han inte upp med knät där bak på Alexis. Riktigt dumt av Terry som borde vara mycket mer rutinerad i lägen som dessa.
Citera
2012-04-25, 00:32
Medlem
TKD_1337s avatar
Antalet Bayern-fans kommer vara kraftigt begränsade då det rör sig om en final (annorlunda fördelning jämfört med t.ex. Bayerns hemmamatcher i ligan). Är det ändå en stor faktor att Bayern spelar på Allianz Arena?
Citera
2012-04-25, 00:34
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Antalet Bayern-fans kommer vara kraftigt begränsade då det rör sig om en final (annorlunda fördelning jämfört med t.ex. Bayerns hemmamatcher i ligan). Är det ändå en stor faktor att Bayern spelar på Allianz Arena?
Man är ju hemma på sin egen borg och lirar match där man alltid lirar. Klart det har fördel. Om t.ex Real mött Barca i final hade du låtit Barca få spela på Camp Nou även om man fick 50/50 fans på arenan?
Citera
2012-04-25, 00:35
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det känns hugget som stucket. På pappret är Real bättre, men hemmafinal i München liksom. Bara en sån sak..

Glömde helt bort att finalen spelas i Munchen... Nu vettefan.
Citera
2012-04-25, 00:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Glömde helt bort att finalen spelas i Munchen... Nu vettefan.

Jag tror det blir lika tufft för Chelsea vilket som.
Citera
2012-04-25, 00:41
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speyto
Man är ju hemma på sin egen borg och lirar match där man alltid lirar. Klart det har fördel. Om t.ex Real mött Barca i final hade du låtit Barca få spela på Camp Nou även om man fick 50/50 fans på arenan?

Bayern har en fördel men det skulle vara en stor fördel om de också hade haft publikfördel. Detta är vad jag tror och jag frågade då jag helt enkelt är intresserad av andras tankar.

Citat:
As usual, fans and the general public are allocated the majority of the tickets, a total of 42,000, which represents over two thirds of the net stadium capacity of 62,500. The two finalist teams will get 17,500 tickets each for distributing to their supporters. This means that 35,000, or over half the tickets, are allocated to the two finalists, to ensure a lively atmosphere at the final match. In addition, a further 7,000 tickets are available for sale to fans worldwide via UEFA.com. The remaining tickets are allocated to the local organising committee, UEFA’s 53 national football associations, and commercial and broadcast partners.

http://www.uefa.com/uefa/mediaservices/mediareleases/newsid=1761256.html
Citera
2012-04-25, 00:41
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Nu börjar Barcelona gråta ut i media också, Fabregas är först ut http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article14730394.ab
Citera
2012-04-25, 00:44
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Tjuvnyp och småsmällar förekommer men gör man ett jävla indianhopp in i en motspelare i en situation där bollen inte ens är i närheten ska det vara rött kort.

Att råttan Sanchez skriker och filmar vet alla, men det här känns inte som rätt situation att påpeka det i.

Nä, jag håller med om att Terry absolut inte ska göra så där men tycker bara allmänt att det är så tråkigt när spelare får rött kort i stora matcher. Matchen förstörs helt! Själv tycker jag domaren ska kunna ha mod nog att prata vett i spelarna och varna dom från att göra det igen. Sedan dela ut rött om det sker igen.

Sen blir det rött för att det är en notorisk filmare också! Hade tillexempel Wayne Rooney, Mario Gomez eller Zlatan Ibrahimovic tagit emot den där smällen så hade de vänt sig om, blängt på Terry och sagt några väl valda ord. Men Sanchez den lilla råttan!!! Var har han sin manlighet och värdighet??

''Barcelona vs Chelsea. UEFA och den moderna fotbollen gråter. Den riktiga fotbollen ler.''
Citera
2012-04-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.R.I.T
Nu börjar Barcelona gråta ut i media också, Fabregas är först ut http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article14730394.ab
Lite roligt är det allt att Fabregas misslyckas att plocka titlar i Barca också. Det vart nog svårare än vad han tänkte sig.

Sen tyckte jag iofs inte att han grät ut särskilt mycket i den kommentaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in